2024-07-14, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Lite fr ung. Man behver mer tid p att bygga upp hat och frakt gentemot samhllet - ngra decennier. Hur redan som 20rig r man dr?

Psykisk ohlsa och outvecklat konsekvenstnk pga ung lder?

Annars brukar de flesta acceptera att samhllet r som det r nr man blir ldre och slppa alla illusioner om att man som vanlig mnniska kan pverka ngot.
Citera
2024-07-14, 12:28
Medlem
Tankefrihets avatar
Jag tror det r relativt vanligt bland unga ensamma mn. Fr vissa rinner det ver. Testosteron, en knsla av totalt utanfrskap och smidig tillgng p militra vapen blir en livsfarlig kombination. Jag lter som Farbror Barbro, men det r vl s det r.

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jo, jag misstnker att det finns en risk fr att ett tydligt motiv inte framkommer och folk kommer fortstta kbbla om han var vnster eller hger, demokrat eller republikan, antifa eller hger med vapenfetisch. Det r ju bara att se hela mnet med motsgelsen med hans donation och registrering (ven om det sistnmnda kan ju vara kopplat till tidigare attentatsplaner). Det blir inte heller bttre av att fel personer i sociala medier redan har pekats ut som GM.

Det som slr mig r att ingen verkar ha funnit vrst mycket aktiviteter p sociala medier. r inte det en aning ovanligt fr en s pass ung person?
Citera
2024-07-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Vet vi att vapnet var ett lagligt vapen? Av ngon anledning lyckas gngen i Chicago f tag i vapen. Illinois har USAs hrdaste vapenlagar.
Det vet vi inte nnu, vi fr frhoppningsvis reda p det snart. Att gng fr tag i vapen r sklart inte konstigt. Men fr en icke-kriminell 20-ring ska det vara jkligt tufft.
Citera
2024-07-14, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq
Det vet vi inte nnu, vi fr frhoppningsvis reda p det snart. Att gng fr tag i vapen r sklart inte konstigt. Men fr en icke-kriminell 20-ring ska det vara jkligt tufft.

Kanske pappans vapen?
Citera
2024-07-14, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Kanske pappans vapen?
Fullt mjligt. Br ju ligga i ett vapenskp i s fall.
Citera
2024-07-14, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tycker att snubben ser vldigt avvikande ut i sina glasgon och i sitt lnga hr. Kan det ligga en diagnos bakom?
Klart det kan. Jag skulle inte bli frvnad om det r ngon med autism-spektrum.
Citera
2024-07-14, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
AR-15 cal. 5.56 mm

P 150m s var det ganska imponerade att han .h.t trffade med ett skott.

Anvnder de inte drnarvervakning fr den hr typen av evenemang?

Mrkligt att inte nn sg skytten innan han brjade skjuta.
Citera
2024-07-14, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det har ju visat sig vara flera stycken som sett skytten p taket innan och meddelat polisen som inte brytt sig.
Citera
2024-07-14, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq
Det har ju visat sig vara flera stycken som sett skytten p taket innan och meddelat polisen som inte brytt sig.

Jag menar Secret Service eller vilka som nu skter skerheten fr Trump.
Citera
2024-07-14, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Vet vi att vapnet var ett lagligt vapen? Av ngon anledning lyckas gngen i Chicago f tag i vapen. Illinois har USAs hrdaste vapenlagar.
Det r vl inte s konstigt? Bara ka till en stat med lsare vapenlagstiftning och handla. De har ju inte grnskontroller mellan staterna.

Trots grnskontroller ser man effekten nda ned i Mexiko dr de har ihjl varandra med vapen smugglade frn USA.
Citera
2024-07-14, 12:40
Medlem
Oj, pltsligt r det jtteviktigt att mla ut skytten som martyr och ge honom uppmrksamhet, det man vanligtvis frker vara frsiktig med om man inte vill att fler ska flja i samma fotspr.

Men han var ju registrerad republikan, viktigaste detaljen och det betet verkar ju f napp.

Den kollektiva hjrnrtan vet ingen som helst grns
Citera
2024-07-14, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
AR-15 cal. 5.56 mm

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
P 150m s var det ganska imponerade att han .h.t trffade med ett skott.

Anvnder de inte drnarvervakning fr den hr typen av evenemang?

Ett vittne som intervjuas av BBC sger att de larmade polisen och secret service. De ska ha sett grningsmannen och inte gjort ngonting.

https://www.bbc.com/news/videos/c51yly4085lo

Sen tror jag han har en lburk i handen nr han intervjuas....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in