Jag tror det r relativt vanligt bland unga ensamma mn. Fr vissa rinner det ver. Testosteron, en knsla av totalt utanfrskap och smidig tillgng p militra vapen blir en livsfarlig kombination. Jag lter som Farbror Barbro, men det r vl s det r.
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jo, jag misstnker att det finns en risk fr att ett tydligt motiv inte framkommer och folk kommer fortstta kbbla om han var vnster eller hger, demokrat eller republikan, antifa eller hger med vapenfetisch. Det r ju bara att se hela mnet med motsgelsen med hans donation och registrering (ven om det sistnmnda kan ju vara kopplat till tidigare attentatsplaner). Det blir inte heller bttre av att fel personer i sociala medier redan har pekats ut som GM.
Det som slr mig r att ingen verkar ha funnit vrst mycket aktiviteter p sociala medier. r inte det en aning ovanligt fr en s pass ung person?
Vet vi att vapnet var ett lagligt vapen? Av ngon anledning lyckas gngen i Chicago f tag i vapen. Illinois har USAs hrdaste vapenlagar.
Det vet vi inte nnu, vi fr frhoppningsvis reda p det snart. Att gng fr tag i vapen r sklart inte konstigt. Men fr en icke-kriminell 20-ring ska det vara jkligt tufft.
Det vet vi inte nnu, vi fr frhoppningsvis reda p det snart. Att gng fr tag i vapen r sklart inte konstigt. Men fr en icke-kriminell 20-ring ska det vara jkligt tufft.
Oj, pltsligt r det jtteviktigt att mla ut skytten som martyr och ge honom uppmrksamhet, det man vanligtvis frker vara frsiktig med om man inte vill att fler ska flja i samma fotspr.
Men han var ju registrerad republikan, viktigaste detaljen och det betet verkar ju f napp.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!