2024-07-14, 12:17
Medlem
geir44s avatar
Lite fr ung. Man behver mer tid p att bygga upp hat och frakt gentemot samhllet - ngra decennier. Hur redan som 20rig r man dr?
Citera
2024-07-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Ja, s r det. Att han registrerade sig som republikan kan ju bero p att han ville att folk skulle tro att han var republikan och ge Republikanerna skulden. Men sanningen r att han var en supporter till Demokraterna.
Hur r det sanningen? Man behver inte vara hngiven till ett parti och dess kandidat, annars skulle rsterna givetvis inte ndras frn val till val.

Han kan dessutom ha varit en republikan som hatade pedofiler.
Citera
2024-07-14, 12:22
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Vettig analys.

Jag tror ngot liknande gller fr Crooks, som med Mijailovic (ven om den senare mjligtvis led av strre psykiska problem). Det vill sga en frustrerad, frvirrad ung snubbe som retat sig p delar av samhllet och Trump. Det finns uppenbara likheter med grningsmnnen vid de mer omskrivna skolskjutningarna. Motiven r dunkla, men inneboende frustration och mer eller mindre uttalad psykisk ohlsa r vl en gemensam faktor. Sedan r givetvis den enkla tillgng p vapen det som mjliggr sjlva dden. Utver dessa finns det ju politiskt motiverade fanatiker/grningsmn som tex Breivik. Men just han r vl ngot av ett historiskt unikum.

Det blir intressant att se om ngot mer framkommer om Crooks motiv. Personligen tror jag inte det blir s vldans mycket mer. Ngra av hans bekanta/vnner kanske kommer att sga att han verkade avsky Trump, vad vet jag?! Stackars frldrar!

Jo, jag misstnker att det finns en risk fr att ett tydligt motiv inte framkommer och folk kommer fortstta kbbla om han var vnster eller hger, demokrat eller republikan, antifa eller hger med vapenfetisch. Det r ju bara att se hela mnet med motsgelsen med hans donation och registrering (ven om det sistnmnda kan ju vara kopplat till tidigare attentatsplaner). Det blir inte heller bttre av att fel personer i sociala medier redan har pekats ut som GM.

Det som slr mig r att ingen verkar ha funnit vrst mycket aktiviteter p sociala medier. r inte det en aning ovanligt fr en s pass ung person? Kanske det r ett tecken p ohlsa eller tminstone begrnsat socialt liv?
Senast redigerad av Europe 2024-07-14 kl. 12:29.
Citera
2024-07-14, 12:24
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Thomas Matthew Crooks var mannen som frskte dda Donald Trump.

Vad vet vi om honom?

*Edit
"Thomas Matthew Crooks var en 20-rig man frn Pennsylvania, enligt den federala polisen FBI som leder utredningen."

Hr tar Crooks examen:
https://youtu.be/1p2qF8aCgH8?si=s7mCo5BoT6GQtQcm

Registrerad republikan. Check
Ensam vettvilling frn den hgra kanten av amerikansk politik. Check

Motiv:
1. Trump tycker annorlunda p ngot stt p ngon punkt -V- har gett efter p ngon punkt -V- har blivit dmd av amerikanska staten.
2. En grupp av f.d. rdgivare har slutit sig samman och bestmt att Trump skulle skjutas i rat p grund av att han inte lyssnar p sina rdgivare.
Citera
2024-07-14, 12:24
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PullahMutler
Varfr inte? Med den massvervakning man har av telefoner och ntet i USA r det just sdana typer man borde ha stenkoll p. Sdana fr inte en dag pltsligt fr sig att de ska skjuta Trump, utan har en gedigen frhistoria.

OK, men oavsett ska ingen tilltas befinna sig p ett tak 120 meter frn Trump.

Det ser ut som en konspiration...

Secret service r en professionell organisation och nd tillt de att en attentatsman befann sig p ett sdant strategisk plats med fri sikt mot Trump.
Citera
2024-07-14, 12:25
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetofestlig
Vet ngon vad det var fr vapen han anvnde ? Kaliber

AR-15 cal. 5.56 mm
Citera
2024-07-14, 12:25
Medlem
Tankefrihets avatar
Haha, Reuters fr inte sina nyheter frn ngon. Det r en av vrldens strsta nyhetsbyrer (googla om du inte r infrstdd med det begreppet) och anses internationellt som en av de mest trovrdiga och neutrala av alla nyhetsfrmedlare.

Men visst, tror man mer p foliehattarna p SwebbTV och Infowars, s r det ju inget som hindrar en. Eller varfr inte RT, Putins egna engelsksprkiga propagandakanal. Valet r fritt!

Citat:
Ursprungligen postat av ZXW100
Absolut inte. Dom r vldigt partiska fr sin agenda. Lita p oss Svenska folket, som lser igenom lgnerna och skriver som det r. Det finns ingen Svenskvnlig MSM.

Reuters fr sina nyheter av samma globalister som skriver i NYT. Partiska globalister.
Citera
2024-07-14, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Vettig analys.

Jag tror ngot liknande gller fr Crooks, som med Mijailovic (ven om den senare mjligtvis led av strre psykiska problem). Det vill sga en frustrerad, frvirrad ung snubbe som retat sig p delar av samhllet och Trump. Det finns uppenbara likheter med grningsmnnen vid de mer omskrivna skolskjutningarna. Motiven r dunkla, men inneboende frustration och mer eller mindre uttalad psykisk ohlsa r vl en gemensam faktor. Sedan r givetvis den enkla tillgng p vapen det som mjliggr sjlva dden. Utver dessa finns det ju politiskt motiverade fanatiker/grningsmn som tex Breivik. Men just han r vl ngot av ett historiskt unikum.

Det blir intressant att se om ngot mer framkommer om Crooks motiv. Personligen tror jag inte det blir s vldans mycket mer. Ngra av hans bekanta/vnner kanske kommer att sga att han verkade avsky Trump, vad vet jag?! Stackars frldrar!

Sen kommer det skert en massa tomtar som knappt knner honom g ut och sga att "han t myror nr han var fem r gammal och skrattade, d frstod jag direkt att han var en framtida mrdare". Media r asgamar.

Men man knner ju nd ett intresse av att veta vad det var fr filur och varfr han gjorde som han gjorde. Idiotisk att frska mrda Trump, dda och skada oskyldig skdare och kasta bort sitt enda liv.
Citera
Medlem
Tycker att snubben ser vldigt avvikande ut i sina glasgon och i sitt lnga hr. Kan det ligga en diagnos bakom?
Citera
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Genom att vara en professionell assassinator till exempel som de som var inblandade i JFK mordet.
Grass knoll man tyder p att det var 4 skyttar.

Jag tror fr vrigt att Donald Trump trffades av glas splitter och inte en kula.
Citera
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Ja, s r det. Att han registrerade sig som republikan kan ju bero p att han ville att folk skulle tro att han var republikan och ge Republikanerna skulden. Men sanningen r att han var en supporter till Demokraterna.

Du kan registrera dig som republikan eller demokrat trots att du inte r rstberttigad, liknande som att du kan g med i ett politiskt parti i Sverige (Ungdomfrbund) trots att du inte fr rsta.

Men s bra fr dig att han vara en demokratisk supporter d...
Citera
2024-07-14, 12:27
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq
En 20-ring ska inte kunna kpa ett snt dr vapen bara sdr. Tyvrr kommer inte ens Trump vakna av detta.

Vet vi att vapnet var ett lagligt vapen? Av ngon anledning lyckas gngen i Chicago f tag i vapen. Illinois har USAs hrdaste vapenlagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in