Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-14, 12:17
Medlem
geir44s avatar
Lite för ung. Man behöver mer tid på att bygga upp hat och förakt gentemot samhället - några decennier. Hur redan som 20årig är man där?
Citera
2024-07-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Ja, så är det. Att han registrerade sig som republikan kan ju bero på att han ville att folk skulle tro att han var republikan och ge Republikanerna skulden. Men sanningen är att han var en supporter till Demokraterna.
Hur är det sanningen? Man behöver inte vara hängiven till ett parti och dess kandidat, annars skulle rösterna givetvis inte ändras från val till val.

Han kan dessutom ha varit en republikan som hatade pedofiler.
Citera
2024-07-14, 12:22
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Vettig analys.

Jag tror något liknande gäller för Crooks, som med Mijailovic (även om den senare möjligtvis led av större psykiska problem). Det vill säga en frustrerad, förvirrad ung snubbe som retat sig på delar av samhället och Trump. Det finns uppenbara likheter med gärningsmännen vid de mer omskrivna skolskjutningarna. Motiven är dunkla, men inneboende frustration och mer eller mindre uttalad psykisk ohälsa är väl en gemensam faktor. Sedan är givetvis den enkla tillgång på vapen det som möjliggör själva dåden. Utöver dessa finns det ju politiskt motiverade fanatiker/gärningsmän som tex Breivik. Men just han är väl något av ett historiskt unikum.

Det blir intressant att se om något mer framkommer om Crooks motiv. Personligen tror jag inte det blir så väldans mycket mer. Några av hans bekanta/vänner kanske kommer att säga att han verkade avsky Trump, vad vet jag?! Stackars föräldrar!

Jo, jag misstänker att det finns en risk för att ett tydligt motiv inte framkommer och folk kommer fortsätta käbbla om han var vänster eller höger, demokrat eller republikan, antifa eller höger med vapenfetisch. Det är ju bara att se hela ämnet med motsägelsen med hans donation och registrering (även om det sistnämnda kan ju vara kopplat till tidigare attentatsplaner). Det blir inte heller bättre av att fel personer i sociala medier redan har pekats ut som GM.

Det som slår mig är att ingen verkar ha funnit värst mycket aktiviteter på sociala medier. Är inte det en aning ovanligt för en så pass ung person? Kanske det är ett tecken på ohälsa eller åtminstone begränsat socialt liv?
Senast redigerad av Europe 2024-07-14 kl. 12:29.
Citera
2024-07-14, 12:24
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Thomas Matthew Crooks var mannen som försökte döda Donald Trump.

Vad vet vi om honom?

*Edit
"Thomas Matthew Crooks var en 20-årig man från Pennsylvania, enligt den federala polisen FBI som leder utredningen."

Här tar Crooks examen:
https://youtu.be/1p2qF8aCgH8?si=s7mCo5BoT6GQtQcm

Registrerad republikan. Check
Ensam vettvilling från den högra kanten av amerikansk politik. Check

Motiv:
1. Trump tycker annorlunda på något sätt på någon punkt -V- har gett efter på någon punkt -V- har blivit dömd av amerikanska staten.
2. En grupp av f.d. rådgivare har slutit sig samman och bestämt att Trump skulle skjutas i örat på grund av att han inte lyssnar på sina rådgivare.
Citera
2024-07-14, 12:24
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PullahMutler
Varför inte? Med den massövervakning man har av telefoner och nätet i USA är det just sådana typer man borde ha stenkoll på. Sådana får inte en dag plötsligt för sig att de ska skjuta Trump, utan har en gedigen förhistoria.

OK, men oavsett ska ingen tillåtas befinna sig på ett tak 120 meter från Trump.

Det ser ut som en konspiration...

Secret service är en professionell organisation och ändå tillät de att en attentatsman befann sig på ett sådant strategisk plats med fri sikt mot Trump.
Citera
2024-07-14, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hetofestlig
Vet någon vad det var för vapen han använde ? Kaliber

AR-15 cal. 5.56 mm
Citera
2024-07-14, 12:25
Medlem
Tankefrihets avatar
Haha, Reuters ”får inte sina nyheter” från någon. Det är en av världens största nyhetsbyråer (googla om du inte är införstådd med det begreppet) och anses internationellt som en av de mest trovärdiga och neutrala av alla nyhetsförmedlare.

Men visst, tror man mer på foliehattarna på SwebbTV och Infowars, så är det ju inget som hindrar en. Eller varför inte RT, Putins egna engelskspråkiga propagandakanal. Valet är fritt!

Citat:
Ursprungligen postat av ZXW100
Absolut inte. Dom är väldigt partiska för sin agenda. Lita på oss Svenska folket, som läser igenom lögnerna och skriver som det är. Det finns ingen Svenskvänlig MSM.

Reuters får sina nyheter av samma globalister som skriver i NYT. Partiska globalister.
Citera
2024-07-14, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Vettig analys.

Jag tror något liknande gäller för Crooks, som med Mijailovic (även om den senare möjligtvis led av större psykiska problem). Det vill säga en frustrerad, förvirrad ung snubbe som retat sig på delar av samhället och Trump. Det finns uppenbara likheter med gärningsmännen vid de mer omskrivna skolskjutningarna. Motiven är dunkla, men inneboende frustration och mer eller mindre uttalad psykisk ohälsa är väl en gemensam faktor. Sedan är givetvis den enkla tillgång på vapen det som möjliggör själva dåden. Utöver dessa finns det ju politiskt motiverade fanatiker/gärningsmän som tex Breivik. Men just han är väl något av ett historiskt unikum.

Det blir intressant att se om något mer framkommer om Crooks motiv. Personligen tror jag inte det blir så väldans mycket mer. Några av hans bekanta/vänner kanske kommer att säga att han verkade avsky Trump, vad vet jag?! Stackars föräldrar!

Sen kommer det säkert en massa tomtar som knappt känner honom gå ut och säga att "han åt myror när han var fem år gammal och skrattade, då förstod jag direkt att han var en framtida mördare". Media är asgamar.

Men man känner ju ändå ett intresse av att veta vad det var för filur och varför han gjorde som han gjorde. Idiotisk att försöka mörda Trump, döda och skada oskyldig åskådare och kasta bort sitt enda liv.
Citera
Medlem
Tycker att snubben ser väldigt avvikande ut i sina glasögon och i sitt långa hår. Kan det ligga en diagnos bakom?
Citera
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Genom att vara en professionell assassinator till exempel som de som var inblandade i JFK mordet.
Grass knoll man tyder på att det var 4 skyttar.

Jag tror för övrigt att Donald Trump träffades av glas splitter och inte en kula.
Citera
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Ja, så är det. Att han registrerade sig som republikan kan ju bero på att han ville att folk skulle tro att han var republikan och ge Republikanerna skulden. Men sanningen är att han var en supporter till Demokraterna.

Du kan registrera dig som republikan eller demokrat trots att du inte är röstberättigad, liknande som att du kan gå med i ett politiskt parti i Sverige (Ungdomförbund) trots att du inte får rösta.

Men så bra för dig att han vara en demokratisk supporter då...
Citera
2024-07-14, 12:27
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq
En 20-åring ska inte kunna köpa ett sånt där vapen bara sådär. Tyvärr kommer inte ens Trump vakna av detta.

Vet vi att vapnet var ett lagligt vapen? Av någon anledning lyckas gängen i Chicago få tag i vapen. Illinois har USAs hårdaste vapenlagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in