Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Om han var det så är det kanske värt att nämna. Men oavsett vilket parti han var registrerad på så hatade han uppenbarligen Trump.
Han kan ju ha registrerat sig som republikan utan att egentligen sympatisera med dem. Det går ju inte att se på en person vilka åsikter den har. Kanske var det en fördel att vara republikan om man hade som mål att döda Trump.
Jag tror han registrerade sig som republikan, för att komma in på mötet ( eller möten ) för att komma åt Trump.
Ordet registrerad behöver ju inte betyda att man sympatiserar. Tack för ditt svar!
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr-N00b
Att man är registrerad Republikan eller Demokrat innebär att man kan rösta fram en presidentkandidat under primärvalen. Det innebär inte att man är medlem i något parti, eller att man måste rösta på ”sin” kandidat.
Att notera är att vänster-demokrater har uppmanat folk att registrera sig som Republikan för att rösta bort Trump i primärvalet så att någon annan skulle bli kandidat.
En annan förklaring kan ju också vara att han ändrat politisk åskådning. Eller att han är en sk republikansk Never Trumper. Eller att han blev registrerad i samband med en republikansk ”Register to Vote”-kampanj.
Hur som helst - helt oväsentligt.
Tack för ditt längre svar.
Ibland undrar jag om man får klirr i kassan, för att registrera sig … och att det är därför dessa gubbar blir valda, men det behöver inte vara så.
För att få rösta så måste man tydligen registrera sig..!?
Sedan är det som du skriver ”ett spel” , där det går att registrera sig för att påverka motståndarens val av kandidat.
Citat:
Ursprungligen postat av
PullahMutler
Man måste registrera sig i USA för att överhuvudtaget få rösta. Vad man registrerar sig som spelar ingen roll, det är en formalitet.
Så då kan man t ex registrera sig som republikan, men sen rösta på demokraterna (om jag tolkat det rätt..? ) .