Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-14, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
John Wilkes Booth vänsterradikal...

Han var pro-Sydstaterna i amerikanska inbördeskriget och motsatte sig avskaffandet av slaveriet. Knappast "progressiv".

Han var också medlem i Know Nothing, vars plattform innehöll:

Citat:
At the state level, the party was, in some cases, progressive in its stances on "issues of labor rights and the need for more government spending" and furnished "support for an expansion of the rights of women, the regulation of industry, and support of measures which were designed to improve the status of working people."

Våra etiketter är inte helt tillämpliga på den tidens politik. Demokraterna var för slaveriet, medan Republikanerna var abolitionister.
Citera
2024-07-14, 11:18
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZXW100
Typisk incel och som letar i en fadersgestalt med Trump. Stackars pojken har blivit manipulerad hela sitt liv av onda agendor till självhat. Om han inte träffade örat skulle jag hata honom ännu mer. Typisk woke-person som leds av onda krafter. Skulle inte förvåna mig om han böjde knä för blm. Typisk cuck.

Men han var betald. Och nu reser sig USA som vi Svenska Vikingarna lärde dom i USA göra. Never back from shit.

Om det är en svensk person som lärt amerikanerna stå upp för sig själva är det väl Joe Hill. Det var få etniskt vita amerikaner när nån dansk viking åkte över när det enbart fanns amerikanska urinvånare där

Ontopic: varför skulle en republikan vilja skjuta Trump? Hardcore höger eller besviken på att trump hijackat republikanerna?
Citera
2024-07-14, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Blir intressant att höra första intervjun med föräldrarna.
Skulle jag ha en anhörig som gjort något uppmärksammat dåd, skulle jag hoppas att jag ha vett nog att inte säga ett ljud på flera år efter händelsen. Media är gamar.
Citera
2024-07-14, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Som ryss har du återigen fel.

Jag tror inte alls FBI eller någon av de andra hade koll på honom faktiskt för då hade de vetat vart han befann sig under talet. Inte en chans att SS skulle missat att bevaka en så suspekt person om en sådan fanns i samma stad där Trump skulle hålla tal. FBI mer eller mindre hatar väl förövrigt redan Trump pga alla de saker de redan försökt göra mot honom för att stoppa Trump för att ställa upp i val. Både detta och år 2016.

Men jag tror faktiskt inte FBI eller SS hade koll på den suspekta personen. Någon skrev om han hade glasögon och kanske det var just den dåliga synen som gjorde han missade målet med ett så potentiellt vapen som AR15.
Troligen ett incel freak som trodde han skulle få kvinnor som beundrare i fängelset om han överlevt. Men dock i väntan på elektriska stolen.

Föräldrarna jobbade inom psykvården - det brukar ofta vara så personer med egen psykisk ohälsa säker sig till dessa yrken och studier så kanske föräldrarna redan var tokiga i huvudet och då även högst troligt demokrater så är det inte så konstigt om den unga grabben fått höra massa skit under sin uppväxt.

Fel uppväxt med galna föräldrar och egen psykisk ohälsa = galen glasögon prydd person som gör illdåd.

Hur förklarar du att han kunde klättra upp i skjutläge på ett tak med ett gevär utan att noteras och stoppas av SS?

https://x.com/sharpfootball/status/1812265909727396107
Citera
2024-07-14, 11:22
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Vad vi vet i nuläget är att han var i stora behov av pengar. Skaffa pengar eller dö, det fanns ingen annan utväg. Hade han klarat det då hade en stor belöning väntat men han misslyckades.

Hur trodde han att han skulle klara sig menar du
Citera
2024-07-14, 11:24
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Skulle jag ha en anhörig som gjort något uppmärksammat dåd, skulle jag hoppas att jag ha vett nog att inte säga ett ljud på flera år efter händelsen. Media är gamar.

Tror du föräldrarna har möjlighet att ligga lågt så länge? Dom kommer garanterat få mycket skit mot sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
En incel hjärntvättad av demokraterna med msm? En och annan påverkas när msm kör på att det handlar om att rädda demokratin, Trump är nya Hitler.

Registrerad republikan.
Citera
Medlem
Tankefrihets avatar
Det går liksom inte att ändra på historieförfalskare. De kör på av gammal vana…

Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
John Wilkes Booth vänsterradikal...

Han var pro-Sydstaterna i amerikanska inbördeskriget och motsatte sig avskaffandet av slaveriet. Knappast "progressiv".
Citera
2024-07-14, 11:25
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetUsynlige
Det är bekräftat att han var republikan samt antifa, lagom genomskinligt att han registrerade sig som republikan för att maximalt smutskasta republikanerna. Vilken loser.

Taktik för att kunna rösta på en RINO. I det här fallet rösta emot Mehmet Oz som stöddes av Donald Trump.
Citera
2024-07-14, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Tror du föräldrarna har möjlighet att ligga lågt så länge? Dom kommer garanterat få mycket skit mot sig.

Nu har ju inte jag en aning om vad föräldrarna var för typer men oavsett vilka de är och vad deras son än gjort så hoppas jag att de på något sätt kan dra sig undan, om de nu inte är inblandade för då ska de buras in . Tänk er själva att ha dussintals bilar utanför där man bor, hundratals skrikande journalister. Bor de i tätbebyggt område får ju även grannar lida av att deras son är en idiot.

Skytten var ett svin dels för att han försöker sig på ett politiskt mord och dels vad han utsätter sina föräldrar för.
Citera
2024-07-14, 11:35
Medlem
Sqrbankens avatar
Med försiktigt övertygelse vill jag också påstå att gossen vann valet åt Trump igår. Tyvär.

Apelsinen (och fotografen) ska dock ha kred. Den höjda knutna näven strax efteråt (med amerikanska flaggan i bakgrunden - helt otroligt) blev en löjlig fullträff.

Nånting säger mig att Biden i en liknande situation hade skitit ner sig och dött på fläcken av enbart chocken (inget hån, skrivet utifrån hans förfärliga tillstånd).
Senast redigerad av Sqrbanken 2024-07-14 kl. 11:38.
Citera
2024-07-14, 11:36
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Hur förklarar du att han kunde klättra upp i skjutläge på ett tak med ett gevär utan att noteras och stoppas av SS?

https://x.com/sharpfootball/status/1812265909727396107

Det kan jag inte förklara.
Det är ju som jag säger totalt pinsamt misstag att SS inte säkrat den höga byggnaden en vecka innan talet skulle hållas minst.

Sedan handlar kul för deras expert var med fem minuter senare efter mitt inlägg och sade precis samma sak som jag skrev.
Hur lyckades de ens misslyckas med att säkra den byggnaden när den låg så nära Trumps position.
Personen som intervjuades av Fox news sade precis samma sak som mig att SS gjort bort sig och att någon skulle få bära hundhuvudet.

I Sverige hade ansvarig för säkerheten fått en omplacering till kanske borgmästare i Flen eller högst ansvarig över Posten. Kanske landshövding i Närke.

Men i Usa får de inte samma belöningar för misstag som svenska ansvariga politiker och ledare. Usa så sparkas dem eller fängslas.

Att missa den detaljen med säkra denna byggnad är inte slarv utan rent tjänstefel.
När det är så lätt skjuta ihjäl någon på det avståndet.

Tack å lov räddades våran hjälte Trump av skytten såg så jäkla illa. Kanske de nu kan sparka lite chefer på SS som inte klarar av ett så lätt arbete som säkra en byggnad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in