Citat:
Ursprungligen postat av
Stopp.Belagg
Hur förklarar du att han kunde klättra upp i skjutläge på ett tak med ett gevär utan att noteras och stoppas av SS?
https://x.com/sharpfootball/status/1812265909727396107
Det kan jag inte förklara.
Det är ju som jag säger totalt pinsamt misstag att SS inte säkrat den höga byggnaden en vecka innan talet skulle hållas minst.
Sedan handlar kul för deras expert var med fem minuter senare efter mitt inlägg och sade precis samma sak som jag skrev.
Hur lyckades de ens misslyckas med att säkra den byggnaden när den låg så nära Trumps position.
Personen som intervjuades av Fox news sade precis samma sak som mig att SS gjort bort sig och att någon skulle få bära hundhuvudet.
I Sverige hade ansvarig för säkerheten fått en omplacering till kanske borgmästare i Flen eller högst ansvarig över Posten. Kanske landshövding i Närke.
Men i Usa får de inte samma belöningar för misstag som svenska ansvariga politiker och ledare. Usa så sparkas dem eller fängslas.
Att missa den detaljen med säkra denna byggnad är inte slarv utan rent tjänstefel.
När det är så lätt skjuta ihjäl någon på det avståndet.
Tack å lov räddades våran hjälte Trump av skytten såg så jäkla illa. Kanske de nu kan sparka lite chefer på SS som inte klarar av ett så lätt arbete som säkra en byggnad