2024-07-15, 11:45
Medlem
Troligtvis var skytten en vanlig patsy.

Secret service lät honom krypa upp på taket.

Sedan lät de honom avlossa ett lagom antal skott, innan de sköt ihjäl honom för att få tyst på honom.

Inte låta honom avlossa så många skott att det verkar som om SS inte gör sitt jobb, men ändå hoppas på att något av skotten mot Trump skulle vara dödande.
Citera
2024-07-15, 11:48
Medlem
nerdnerds avatar
Vem tjänar på detta?

= utgångspunkten för en konspirationsteori.

Svar: Ja inte är det D och Biden iaf.
Citera
2024-07-15, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
En av krypskyttarna verkar ju ha honom i sitt sikte en lång stund, jag begriper inte hur killen hinner få iväg minst 5 skott.

Om det är planerat av SS så låter de honom skjuta några skott så att Trump hinner träffas, men inte så många att det verkar jätteskumt. Och man vill till varje pris se till att skytten dör. Han får inte klättra ned från taket och riskera att behöva gripas levande.
Citera
2024-07-15, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Troligtvis var skytten en vanlig patsy.

Secret service lät honom krypa upp på taket.

Sedan lät de honom avlossa ett lagom antal skott, innan de sköt ihjäl honom för att få tyst på honom.

Inte låta honom avlossa så många skott att det verkar som om SS inte gör sitt jobb, men ändå hoppas på att något av skotten mot Trump skulle vara dödande.

det troligaste är ju att det "bara" var inkompetens från secret service osv

såvida man inte kan se att inkompetensen är av sådan storlek och natur att det är svårt att förklara bort bara som inkompetens...

och lite där är vi nu, när det gäller det o-övervakade taket, att vittnen rapporterat att dom sett en skytt med mera.

Gm är en nyttig idiot som du säger, man måste alltså inte ha ett större samarbete med honom, det räcker så att säga med att man bara tittar åt ett annat håll, och låter han göra sin grej...
Citera
2024-07-15, 11:53
Medlem
RightRites avatar
Citat:
En av krypskyttarna verkar ju ha honom i sitt sikte en lång stund, jag begriper inte hur killen hinner få iväg minst 5 skott.

Hur vet man att krypskytten hade honom i sikte en lång stund innan han sköt?
Citera
2024-07-15, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RightRite
Hur vet man att krypskytten hade honom i sikte en lång stund innan han sköt?
Det ser så ut.
Men det behöver inte vara så.
Det var därför jag skrev att det VERKAR vara så.
Citera
2024-07-15, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme

Gm är en nyttig idiot som du säger, man måste alltså inte ha ett större samarbete med honom, det räcker så att säga med att man bara tittar åt ett annat håll, och låter han göra sin grej...

Det är inte ens säkert att han samarbetade med SS eller med någon annan öht. Man kan tänka sig att han tillhörde en grupp dårfinkar som han anförtrott sig till och att denna grupp var/är infiltrerad av tex CIA, eller att han mer eller mindre öppet postat sina intentioner på sociala medier och han därefter följts av CIA, som lagt ihop två och två.

CIA hade info om att något kunde hända på det där mötet och de lät det ske, i förhoppning om att Trump skulle knäppas. Krypskyttarna från SS ligger bara och väntar på skotten för att sedan peppra skytten och lägga locket på. Ingen rättegång, inga förhör.
Citera
2024-07-15, 12:03
Avslutad
Notera krypskyttens valda färg på kläderna som är tänkta att kamouflera med färgen på taket och huset, för att minska synligheten.

Det indikerar att han planerat just det taket, eller fått instruktioner om att välja just det taket.
Citera
2024-07-15, 12:05
Medlem
RightRites avatar
Citat:
Det ser så ut.
Men det behöver inte vara så.
Det var därför jag skrev att det VERKAR vara så.

Ja, men det är ju det jag undrar. Vad är det som gör att verkar vara så?
Citera
2024-07-15, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Notera krypskyttens valda färg på kläderna som är tänkta att kamouflera med färgen på taket och huset, för att minska synligheten.

Det indikerar att han planerat just det taket, eller fått instruktioner om att välja just det taket.

ja låt oss säga att han inte kommit upp på taket, det finns ingen uppenbar plan b så vitt jag kan se, inte om han bara bär ett gevär.

möjligen då sprängmedlet i bilen (vet inte så mkt om det)
Citera
2024-07-15, 12:19
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur kommunikationen fungerar mellan polis och SS, men det kanske är som man fått intrycket av på film - att det råder en hiarki.

polisen kanske överhuvudtaget inte har nån direktkontakt med ss utan om dom rapporterar in nåt går det på den allmänna radiolinjen, och SS gör inte ett skit, innan dom själva bekräftat att det stämmer...

alltså:

scenario 1: polis på radio "we got a gunman on a roof. gunman on a roof" vilket secret service hör och omedelbart kastar sig över trump.

scenario 2: polis på radio "we got a gunman on a roof. gunman on a roof" secret service börjar titta sig omkring för att försöka bekräfta att det stämmer, innan dom agerar/reagerar.

Löjligt.
Helt ärligt så skall det fungera så här.....
Någon skriker eller ropar(oavsett var i publiken) något med gun.
Det nästa som sägs i publiken kan bara vara where is trump?

Om man inte fattar att det är så det skall fungera, har man inte inom polis eller säkerhetstjänst att göra.
Citera
2024-07-15, 12:21
Medlem
Citat:
ja låt oss säga att han inte kommit upp på taket, det finns ingen uppenbar plan b så vitt jag kan se, inte om han bara bär ett gevär.

möjligen då sprängmedlet i bilen (vet inte så mkt om det)

Det där taket skall vara avspärrat sedan en vecka tillbaka och inte nog med det, hela det området skall vara genomsökt efter vapen och bomber.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in