2024-07-15, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RightRite
Ja, men det är ju det jag undrar. Vad är det som gör att verkar vara så?
Han sitter helt stilla och tittar genom siktet i (vad som verkar) riktning mot attentatsmannen.
Du har väl sett videon?
Citera
2024-07-15, 12:59
Medlem
xx77dds avatar
Jag har så många frågor......

Hur kunde "skytten" ta sig in på området med ett stort gevär?
Varför såg ingen polis när han klättrade upp för taket?

När första smällen ljöd, varför tog det en evighet innan Secret Service var framme hos Trump?
Varför tillät S.S. att Trump kunde ställa sig upp efter bara nån minut?
Ingen tanke på fler skyttar som bara väntade?
M.O. borde varit att hålla Trump på golvet tills området blivit säkrat. Inte stå upp och gå iväg.

Hur kan en man som just beskjutits mot huvudet, ha sinnesnärvaro att vinka med knytnäven mot kamerorna?
Varför är blodet på fel sida? Skytten befann sig till höger?

Varför sköts skytten ihjäl, istället för att bli stoppad med skott mot kroppen?
Det hade ju varit oerhört viktigt att förhöra honom efteråt. Nu får vi aldrig veta någonting om bakgrunden till skotten.
Hur kunde man veta hans namn nästan omedelbar efter dådet?
Hade han sitt körkort i fickan?
Konventet hade tusentals åskådare som körde bil dit. Hur kunde man hitta skyttens bil så fort?

Som sagt, många obesvarade frågor....
Citera
2024-07-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldDuckTrump
Det enklaste är att tänka sig att skottet avfyrades av någon trumpsupporter (kanske utsänd och betald av Trump själv) till att justera skottet med tillräcklig låg energi för att inte skada allvarligt eller skjutet av någon bra skytt som medvetet bara lät kulan nudda.
Secret service är i så fall sannolikt INTE inbladat i det. Skjutningen hände i en viktig och stor vågmästarstat och skottet kan endast vara till fördel för Trump.

I så fall hade han väl inte fortsatt skjuta efter "den perfekta öronträffen". Det verkar även osannolikt att han skulle ge sitt liv för detta.

Medias demonisering av Trump räcker ganska långt för att få ensamma galningar att vilja skada honom.
Citera
2024-07-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xx77dd
Jag har så många frågor......

Hur kunde "skytten" ta sig in på området med ett stort gevär?
Varför såg ingen polis när han klättrade upp för taket?

När första smällen ljöd, varför tog det en evighet innan Secret Service var framme hos Trump?
Varför tillät S.S. att Trump kunde ställa sig upp efter bara nån minut?
Ingen tanke på fler skyttar som bara väntade?
M.O. borde varit att hålla Trump på golvet tills området blivit säkrat. Inte stå upp och gå iväg.

Hur kan en man som just beskjutits mot huvudet, ha sinnesnärvaro att vinka med knytnäven mot kamerorna?
Varför är blodet på fel sida? Skytten befann sig till höger?

Varför sköts skytten ihjäl, istället för att bli stoppad med skott mot kroppen?
Det hade ju varit oerhört viktigt att förhöra honom efteråt. Nu får vi aldrig veta någonting om bakgrunden till skotten.
Hur kunde man veta hans namn nästan omedelbar efter dådet?
Hade han sitt körkort i fickan?
Konventet hade tusentals åskådare som körde bil dit. Hur kunde man hitta skyttens bil så fort?

Som sagt, många obesvarade frågor....

Den största frågan är varför var det inte en tjänsteman på taket från början.. det ska det vara.

Jag som lekman hade gjort beskyddet bättre än vad dem gjorde.
Citera
2024-07-15, 13:43
Medlem
Bartman777s avatar
Skytten använde skarpa skott och sköt ihjäl någon i publiken för att öka autenticiteten på hela spektaklet, medan Trump använde en blodampull?

Nej, jag vet inte vad som egentligen har hänt eller vem som ligger bakom.
Jag tror inte på teorin "ensam galning" iallafall.

Att någon sköt med skarpa skott mot Trump och rent medvetet träffar honom i örat ser jag som helt orealistiskt också dock.
Trump vrider på huvudet precis innan skottögonblicket och risken skulle vara för stor att träffa honom i huvudet istället om man försökte ett sådant stunt.
Citera
2024-07-15, 13:44
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Den största frågan är varför var det inte en tjänsteman på taket från början.. det ska det vara.

Jag som lekman hade gjort beskyddet bättre än vad dem gjorde.
Behöver inte vara någon på taket. Det viktigaste är att se till att det inte finns någon åtkomst till taket. Hade räckt med en eller två personer som övervakade stegen upp. Då ser man att där är en beväpnad person på väg upp, man kan skydda Trump och prickskyttarna kan skjuta ner gm så fort de ser honom.
Citera
2024-07-15, 13:45
Medlem
Trollet420s avatar
Försökt titta på örat men ser inget trasig med det förutom blod kan det varit trumhinnan som spräckts och inte en riktig träff
Citera
2024-07-15, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Om det är planerat av SS så låter de honom skjuta några skott så att Trump hinner träffas, men inte så många att det verkar jätteskumt. Och man vill till varje pris se till att skytten dör. Han får inte klättra ned från taket och riskera att behöva gripas levande.

Enligt SS skytten själv från X, om det stämmer, så ska han fått order om att vänta av sin chef. Han beordrades att knäppa honom först efter att Crooks hade skjutit.

Om det stämmer kan det ha varit pga att han redan var lokaliserad av en annan polis och hade förmodligen kommunikation med denne och kanske gjorde avvägningen att avvakta istället för att dra igång en potentiell skottlossning? Eller bara en jävligt dålig och nervös chef med för lite erfarenhet.

Vi vet ju att de kvoterat in massa okvalificerade kvinnor i SS enbart för att de är kvinnor. Det kanske deras chef som beordrar att skjuta också var? Kvinnor ska definitivt inte ha sånna jobb.

Konstigt beslut oavsett. De måste lyfta på varenda sten med SS.
Citera
2024-07-15, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ja, vad hände egentligen? Ensam galning? Biden? Putin? Deep State?
https://www.youtube.com/live/zBzysZQqatM
Skottlossningen börjar vid ca 02:30

Ett intressant fynd kanske: Han tar sig för höger öra. Han har då höger örat rakt mot publiken bakom honom eftersom han är vriden åt sidan. Blev han skjuten rakt bakifrån?

Enligt Aftonblaskan är en person i publiken och skytten döda, Trump är träffad men inte allvarligt skadad.

Syftet lär ha varit att öka stödet för Trump, vilket också har skett vad jag har läst iallafall
Citera
2024-07-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Enligt SS skytten själv från X, om det stämmer, så ska han fått order om att vänta av sin chef. Han beordrades att knäppa honom först efter att Crooks hade skjutit.

Om det stämmer kan det ha varit pga att han redan var lokaliserad av en annan polis och hade förmodligen kommunikation med denne och kanske gjorde avvägningen att avvakta istället för att dra igång en potentiell skottlossning? Eller bara en jävligt dålig och nervös chef med för lite erfarenhet.

Vi vet ju att de kvoterat in massa okvalificerade kvinnor i SS enbart för att de är kvinnor. Det kanske deras chef som beordrar att skjuta också var? Kvinnor ska definitivt inte ha sånna jobb.

Konstigt beslut oavsett. De måste lyfta på varenda sten med SS.

Inte ens en secret service med 100% kvinnor skulle kunna göra ett så dåligt jobb. Det är helt omöjligt att detta, på ena sättet eller det andra, inte skulle vara planerat innifrån statsapparaten.
Citera
2024-07-15, 14:33
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Skytten använde skarpa skott och sköt ihjäl någon i publiken för att öka autenticiteten på hela spektaklet, medan Trump använde en blodampull?

Nej, jag vet inte vad som egentligen har hänt eller vem som ligger bakom.
Jag tror inte på teorin "ensam galning" iallafall.

Att någon sköt med skarpa skott mot Trump och rent medvetet träffar honom i örat ser jag som helt orealistiskt också dock.
Trump vrider på huvudet precis innan skottögonblicket och risken skulle vara för stor att träffa honom i huvudet istället om man försökte ett sådant stunt.
Det är väl uppenbart att det var ett beställningsmord av Dems?
Så klantigt som SS agerade kan man tänka sig att det fanns en insider man där som såg till att skytten fick agera fritt. Det är ju sittande president Bidens gubbar som man "lånade" ut åt Trump.

Biden har antagligen inget att göra med det, snarare finns det folk under honom som planerat detta. Troligtvis samma människor som skulle byta ut honom emot Kamala Harris. Harris ville man ha dit men hon har inga chanser i ett val emot Trump. Men om man utjämnar spelbrädet och byter ut Trump emot nån okänd så hade hon kunnat vinna.
Citera
2024-07-15, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Inte ens en secret service med 100% kvinnor skulle kunna göra ett så dåligt jobb. Det är helt omöjligt att detta, på ena sättet eller det andra, inte skulle vara planerat innifrån statsapparaten.

Ja det är ytterst märkligt hur man än vrider och vänder på det. SS har en hel del att förklara.

Man låter liksom inte en dude med gevär krypa upp och ligga på ett tak 120m från podiet med full sikt i minuter. När mer än en person från SS bevisligen såg honom. De skulle knäppt honom direkt. Han skulle inte ens ha kunnat kommit in.

Det hela är mycket märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in