Citat:
Ursprungligen postat av
kiboko
Snabb googling säger från $400 så pengar är inga problem. Vissa delstater har 21årsgräns på köp av eldvapen, där Pennsylvania ingår, men det går i vissa lägen att komma runt så att 18 år istället blir gränsen.
Huruvida det ska stoppas eller ej är en väldigt aktiv politisk debatt i USA där det oftast är demokrater som vill begränsa och republikaner som vill släppa fritt. MEN det finns gott om undantag från den regeln åt båda hållen.
Träffade han örat så lär han ha siktat på Trump ja, och även om vissa som tror det var false flag påstår att Trump själv hade något att riva sig i örat med så har väl nyhetssidor publicerat stillbilder där kulan far fram i luften precis innan den träffar så om inte även dessa var fejkade så kan vi nog konstatera att det var riktiga kulor och riktigt mordförsök för träffar du örat hade du lika gärna kunnat träffa resten av huvudet.
400 dollar är ju ingenting även folk som lever på minimum lön i USA.
Republikaner gillar ju att hålla hårt på sina rättigheter att bära vapen men dom borde ju tänka till lite och vilja begränsa den här typen av vapen. Dom kan ju fortfarande ha sina vapen att kunna försvara sig med men den här typen känns ju som ett steg längre. Det här är ju mer vapen man har i krig med men eftersom alla talar om inbördeskrig så kanske det inte så förvånande.
Trump försöker ge intrycket att han är en patriot och jag gillar den knutna näven, där fick han verkligen till det. Men personligen så ser jag han mer som en affärsman, jag såg ju bland annat apprentice och sen har jag sett dokumentärer om honom och jag tolkar han som en man som vill ha oddsen på sin sida om han gör något. Så att han skulle göra en false flag där en 20 åring siktar bredvid eller på hans öra det är att spela på hög nivå med sitt liv. Skulle en affärsman som Trump gör det en man som vill ha oddsen på sin sida, mycket tvek på den.
Nu tror jag mest att det kommer målas ut att han var en ensam gärningsman till 90%. Men det är så jävla mycket skumt angående det hela så att man kan bli paranoid. Det finns som sagt mer saker man kan reagera på som ex En fd vakt reagera på varför det tog det 22 sekunder för dom att täcka Trump och varför fick han resa på sig osv, man kan nog bena i mycket förutom dom två självklara som trotsar all logik taket och folket som sa till.