2024-07-15, 09:50
Medlem
Den centrala premissen för Biden-kampanjen är att president Donald Trump är en auktoritär fascist som måste stoppas till varje pris. Den retoriken ledde direkt till president Trumps mordförsök.
https://x.com/jdvance1/status/1812280973628965109

J.D. Vance, favorit till posten som Trumps vicepresident,
hävdar att attentatet inte är en ”isolerad händelse”.
Citera
2024-07-15, 10:14
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Och den teaterföreställningen 2016 visar alltså att Trump inte är främmande för politiskt motiverat våld?

Den visar att den var orkestrerad av FBI agenter som öppnade dörrar och peppade på folk att gå in. Allt finns filmat innifrån i en dokumentär som heter Capitolium off Broadway el nåt sånt.

Sen om Trump är främmande inställd till politiskt motiverat våld vet jag inte.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2024-07-15 kl. 10:17.
Citera
2024-07-15, 10:17
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat

Citat:
Och den teaterföreställningen 2016 visar alltså att Trump inte är främmande för politiskt motiverat våld?

Den visar att den var orkestrerade av FBI agenter som öppnade dörrar och peppade på folk att gå in. Allt finns filmat innifrån i en dokumentär som heter Capitolium off Broadway el nåt sånt.

Sen om Trump är främmande inställd till politiskt motiverat våld vet jag inte.

Var öppnade FBI agenter dörrar och peppade på folk att gå in år 2016?
Senast redigerad av Korv-Bajs 2024-07-15 kl. 10:19.
Citera
2024-07-15, 10:18
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Var öppnade FBI agenter dörrar och peppade på folk att gå in år 2016?

Ah 2016 vet jag inte, vad menar du för incident?
Citera
2024-07-15, 10:19
Medlem
En alternativ konspiratorisk tanke är att mordförsöket kanske inte var ett verkligt försök, utan enbart ett spekulativt reklamtrick för att uppmärksamma det kommande republikanska konventet i Milwaukee och på så sett få Donald Trump i fokus för eventet. Långsökt men fullt möjligt i ett land som tror på konspirationer.
Citera
2024-07-15, 10:22
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Ah 2016 vet jag inte, vad menar du för incident?

Det var ju DU som började prata om en incident 2016.

(FB) Alternativa teorier om mordförsöket på Donald Trump. Pennsylvania 2024-07-13.
Citera
2024-07-15, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Svårt då det var en stege monterad på byggnaden typ som en brandstege.

Men det går väl att spärra av.

Du tror inte man spärrar av stegar t ex i samband med festivaler eller konserter?

Du tror att man underlättar för folk att ta sig in, ta sig upp, göra va dom vill, planka?

Hur är det rimligt att säkerheten kring Trump är sämre än säkerheten kring Allsång på Skansen?
Citera
2024-07-15, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tupptjack
Jag brukar inte vara så konspirationsteoretisk, men det här känns jävligt märkligt allting.

Jag tror verkligen att Trump har iscensatt detta själv. Jag tror absolut inte att Demokraterna gjorde det. Det skulle vara så jävla korkat att försöka mörda Trump på ett valmöte. Om det på riktigt hade varit någon inom demokraterna som planerade det borde de väl tänkt på att om det går fel så kommer Trump bli hjälte. Det måste dessutom vara lättare att mörda honom någon annanstans, på golfbanan kanske.

Jag tror att antingen att skytten inte var en särskilt bra skytt som bara träffade örat, utan en dålig skytt som träffade örat när han inte skulle träffa någonting alls. Alternativt att Trump inte blev skjuten i örat alls, det kanske är en blodkapsel.

Det känns också som att Trump är alldeles för rädd om sitt eget liv för att ställa sig upp med näven i luften efter att han blivit skjuten. Han visste att han var säker och kunde ställa sig upp. Jag tänker mig annars att man inte står kvar, även om skytten hade blivit skjuten. Det kan ju finnas fler skyttar, men Trump visste att det bara fanns en.
Ja eller hur, eller så är det bögarna och judarna som ligger bakom.
Citera
2024-07-15, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Hur är det rimligt att säkerheten kring Trump är sämre än säkerheten kring Allsång på Skansen?
Det är faktiskt helt obegripligt.
Flera vittnen ropar till polis och SS att en man med gevär klättrar upp på ett hustak, SS-krypskyttar har honom i sina sikten, ändå får han skjuta minst fem skott mot Trump!
Citera
2024-07-15, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
En alternativ konspiratorisk tanke är att mordförsöket kanske inte var ett verkligt försök, utan enbart ett spekulativt reklamtrick för att uppmärksamma det kommande republikanska konventet i Milwaukee och på så sett få Donald Trump i fokus för eventet. Långsökt men fullt möjligt i ett land som tror på konspirationer.
Då återstår att förklara Trumps iskyla att frivilligt ta ett skott mot huvudet. Oddsen för att han ska tvingas ta ner skylten är enorma, en död person blir liksom inte president. Känner vi till många presidentkandidater som har dylika pungkulor för att få ett schysst kampanjfoto?

Om Trump hade en blodampull i handen, vad var det som dödade/skadade åhörarna? De kanske sköt sig själva utifrån lojalitet till Trump?
Citera
2024-07-15, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Det är faktiskt helt obegripligt.
Flera vittnen ropar till polis och SS att en man med gevär klättrar upp på ett hustak, SS-krypskyttar har honom i sina sikten, ändå får han skjuta minst fem skott mot Trump!

Jag vet inte hur kommunikationen fungerar mellan polis och SS, men det kanske är som man fått intrycket av på film - att det råder en hiarki.

polisen kanske överhuvudtaget inte har nån direktkontakt med ss utan om dom rapporterar in nåt går det på den allmänna radiolinjen, och SS gör inte ett skit, innan dom själva bekräftat att det stämmer...

alltså:

scenario 1: polis på radio "we got a gunman on a roof. gunman on a roof" vilket secret service hör och omedelbart kastar sig över trump.

scenario 2: polis på radio "we got a gunman on a roof. gunman on a roof" secret service börjar titta sig omkring för att försöka bekräfta att det stämmer, innan dom agerar/reagerar.
Citera
2024-07-15, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Jag vet inte hur kommunikationen fungerar mellan polis och SS, men det kanske är som man fått intrycket av på film - att det råder en hiarki.

polisen kanske överhuvudtaget inte har nån direktkontakt med ss utan om dom rapporterar in nåt går det på den allmänna radiolinjen, och SS gör inte ett skit, innan dom själva bekräftat att det stämmer...

alltså:

scenario 1: polis på radio "we got a gunman on a roof. gunman on a roof" vilket secret service hör och omedelbart kastar sig över trump.

scenario 2: polis på radio "we got a gunman on a roof. gunman on a roof" secret service börjar titta sig omkring för att försöka bekräfta att det stämmer, innan dom agerar/reagerar.
En av krypskyttarna verkar ju ha honom i sitt sikte en lång stund, jag begriper inte hur killen hinner få iväg minst 5 skott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in