2024-08-13, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
2 dagar senare imorse hittade jag 12 nya på samma lilla yta som jag åt direkt. På vägen dit letade jag där det finns hästar som skiter, ingen tur där.
Men hade med mig en plastpåse som jag skopade upp en stor näve gödsel med precis som man gör med hundskit.
Efter att plockat de nya på det enda stället jag hittat där det hittills växer hyfsat spred jag ut hästskiten.

Jag gick ut 05:30 för att göra detta så att ingen ser särskilt när jag ska gå och plocka upp hästskit och sen sprida ut en bit bort.
Kul, kanske lite tokigt experiment, jag uppdaterar om några dagar.
Du vet att toppisar lever av förmultnade gräs och inte av div. skit, däremot finns en annan ej pcykadelisk svamp som kan va lik när den är liten som växer i skit och brukar dyka upp några veckor tidigare??
Hoppas såklart du har rätt sort men posta gärna en bild👍
Citera
2024-08-13, 10:33
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Du vet att toppisar lever av förmultnade gräs och inte av div. skit, däremot finns en annan ej pcykadelisk svamp som kan va lik när den är liten som växer i skit och brukar dyka upp några veckor tidigare??
Min erfarenhet är att utöver vad du säger så har de alltid växt som bäst vid eller nära där hästar eller får i mitt fall varit och skitit. Då har jag över 10 års erfarenhet av att plocka. Jag kan posta bild nästa gång om jag tar med mobilen, förhoppningsvis blir det en storslagen bild.
Det är definitivt riktiga, jag är bäng av dem nu, det är inte direkt en lagom effekt som kan vara placebo med toppslätskivlingar.
Men absolut, det växer även många andra svampar runt skiten.
Senast redigerad av Badassmfoka 2024-08-13 kl. 10:37.
Citera
2024-08-13, 11:22
Medlem
mysko-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes

Skiten ger nödvändig näring för att toppisar ska trivas, och hjälper (garanterat) till med sporspridning. Därav beteshagar är vanliga habitat, samt gräsmattor som naturgödslas. Men som du säger växer inte toppisar På skit, likt cubensis gillar att göra.

Men fint du visar omtanke om dina medmänniskor!
Citera
2024-08-13, 12:10
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Varför skulle det? Alltså, att bli påkommen när man plockar toppisar är extremt ovanligt och har personligen aldrig ens hört talas om det. Det är trots allt lagligt att vara på hagar och det är ytterst osannolikt att någon ens reagerar på att man befinner sig där.

Ett tips om man är nojig är att ha med sig en systemkamera. Skulle någon mot förmodan vilja undersöka en närmare och ifrågasätta vad man gör i hagen är det bara att säga att man är ute och fotograferar.

Finns väl alltid vardagspoliser och Karens som ska tycka till om allt å alla.

Tack för bra tips annars!
Citera
2024-08-13, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Min erfarenhet är att utöver vad du säger så har de alltid växt som bäst vid eller nära där hästar eller får i mitt fall varit och skitit. Då har jag över 10 års erfarenhet av att plocka. Jag kan posta bild nästa gång om jag tar med mobilen, förhoppningsvis blir det en storslagen bild.
Det är definitivt riktiga, jag är bäng av dem nu, det är inte direkt en lagom effekt som kan vara placebo med toppslätskivlingar.
Men absolut, det växer även många andra svampar runt skiten.
Tror jag missuppfattade dig för visst e det så att dom växer bäst i betade hagar med skit fast inte just på skiten( häst och kohagar för min del).
Så kanske grym ide att sprida ut lite själv på bästa ställena, tänkte mer kanske fylla hinkar från nån bondes gödseltunna o sprida ut lite lätt över ett större område😀👍
Citera
2024-08-14, 12:55
Medlem
Tänkte ge mig ut och leta i år, känns som att hagar är det säkraste kortet. Om någon frågar, vad gör jag där som är relativt normalt? Vad kan man säga om man inte har en systemkamera eller kikare? vilka anda svampar eller bär kan jag leta efter mitt i en hage?

är det olagligt att plocka toppisar om man bara vill studera dom hemma under förstoringsglas?

Vart hittar jag andra att gå på skattjakt med, har ingen i min krets som är intresserad.
Citera
2024-08-14, 17:03
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humancentered21
Tänkte ge mig ut och leta i år, känns som att hagar är det säkraste kortet. Om någon frågar, vad gör jag där som är relativt normalt? Vad kan man säga om man inte har en systemkamera eller kikare? vilka anda svampar eller bär kan jag leta efter mitt i en hage?

är det olagligt att plocka toppisar om man bara vill studera dom hemma under förstoringsglas?

Vart hittar jag andra att gå på skattjakt med, har ingen i min krets som är intresserad.
Asså man oroar sig mycket i onödan tror jag, men visst det är olagligt att plocka oavsett vad du tänkt göra med dem.

Folk har ofta inte koll, bryr sig eller tänker på att någon kanske letar efter just toppisar med allt annat det kan vara.
På över 10 år har det en gång hänt att en trevlig tant med hund kom upp till mig vilket ledde till att hon glatt frågade vad för svampar som växer här?
Jag har för mig att jag sa toppslätskivlingar med tankar på att hon inte kommer veta vad det är, jag sa även att det är för ett skolprojekt ifall att. Hon verkade köpa det, om inte så höll hon det för sig själv.

En annan gång var det några andra som var i samma hage och också verkade leta toppisar så jag frågade om de gjorde det för det verkade rätt klart för mig. Tokigt nog var det något annat för ett skolprojekt. Det kanske var därifrån jag fick iden att säga samma till tanten. Men även där sa jag att vi letade magic mushrooms när han frågade tillbaka och reaktionen var typ konfunderad: "hmmmm, är det bra grejer eller?"
"ja det är dessa vikingarna brukade ta innan de gick bersersk" sa jag. Sen var den interaktionen över.
Man är nog mindre oroad om man redan åkt dit för mer än ringa narkotikabrott och inser hur lätt det skulle vara att komma undan även om någon först, förstår vad du gör, för det andra har så mycket emot det att de faktiskt ringer polisen.

Varför måste du ha någon annan att göra det med? Själv tycker jag det är skönt att göra själv på mina egna villkor men jag är ganska introvert och trivs i mitt eget sällskap.

Men visst har letat med knarkarumgänge när jag var yngre samt trippat med dem. Det har sina för och nackdelar beroende på hur de andra reagerar på trippen.
Jag skulle rekommendera att om du ska testa första gången så gör det själv eller med 1-2 personer du litar på och har en bra relation med. Låg dos särskilt om du är osäker. asså bara 5-15 toppisar med en klar ide vad du kommer göra.

Typ vara på detta ställe ute i naturen och sen kanske se denna animerade film. Kan rekommendera secret of kells och annat av samma skapare eller något av Hayao Miyazaki. Eller till och med disneyfilmer. Dessa filmer och ute i naturen är anti snetripp. Bra mat och dricka som är god och stabil för magen är en bra ide också.
Senast redigerad av Badassmfoka 2024-08-14 kl. 17:27.
Citera
2024-08-18, 00:37
Medlem
iamjoness avatar
Kan rapportera att jag hittade 3 små men fina vänner idag i en ort i Borås kommun.

Gav mig ut en sväng för att kolla läget bara.

De är på gång 👌
Citera
2024-08-19, 15:34
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamjones
Kan rapportera att jag hittade 3 små men fina vänner idag i en ort i Borås kommun.

Gav mig ut en sväng för att kolla läget bara.

De är på gång 👌
Jao jag hittar 10-20 styckna kort gångavstånd från mig tidigt varannan morgon nu. Måste bara ha disciplin o fatta hur mycket snabb tolerans man får på detta. 20 utan tolerans är värsta grejen för mig, 20 1-3 dagar senare är inget i jämförelse. Vänta än vecka+ men ta inte för mycket heller, var ansvarsfull, det är ditt psyke du leker med.

Om man har spirituell tro är det även uppenbart att du öppnar upp spirituella dörrar till allt möjligt, inte nödvändigtvis goda krafter. Detta är mer sant med hallucinogener är någon annan drog.

För mig som kristen är det tveksamt att syssla med detta över huvud taget, men det är många andra saker jag gör också.
Detta växer i alla fall i vår egen skog, får mig ut i naturen extra mycket och jag ber alltid om skydd från allt ont, att detta ska ta mig närmare Gud om något, gör korstecknet osv. Särskilt om det blir en mer intensiv tripp, men jag är ingen intensiv trippare utan håller mig helst på 10-20 toppisar.

I början av säsongen är det trevligt med de få 3-5 man hittar också. När jag var yngre tog jag mer 30-35 och 40 som mest. Blir mest obehagligt och risk för spya, även om intressant det också. Väldigt intressant när man är ett gäng tonåringar som alla mer eller mindre fått tillfällig psykos och inte hade en aning vad man gett sig in på.

Detta är inte för alla.
Senast redigerad av Badassmfoka 2024-08-19 kl. 15:54.
Citera
2024-08-19, 19:42
Medlem
svartbergstops avatar
Jag vill kunna minnas att jag sett en sida för några år sedan där någon gjort en väderkarta som visade på i vilka delar av landet som det är rätt vädermässigt förhållanden för toppskivlingar. Är det någon som har tillgång till denna sida eller någon liknande?
Citera
2024-08-19, 19:47
Medlem
svartbergstops avatar
Hur är det med golfbanor? Hört mycket om dom genom åren.
Citera
2024-08-20, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartbergstop
Jag vill kunna minnas att jag sett en sida för några år sedan där någon gjort en väderkarta som visade på i vilka delar av landet som det är rätt vädermässigt förhållanden för toppskivlingar. Är det någon som har tillgång till denna sida eller någon liknande?

Citat:
Ursprungligen postat av svartbergstop
Hur är det med golfbanor? Hört mycket om dom genom åren.

Här har du karta, det säger väl sig själv, men man ska nog ta den med en stor nypa salt
https://www.magicmushroommap.com/map

För egen del så har jag aldrig hittat något på golfbanor, har letat en hel del på olika golfbanor genom åren. Tycker även att det är svårare att leta där eftersom det brukar vara mer folk. Jag har även försökt kolla sent på kvällen på golfbanor men har inte hittat något då heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in