Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Sverige är ett sjukt land. Vem bryr sig om vem som är torsk eller inte. Hänga ut torskar utan färdig rättegång på detta viset är bara tantsnusk och har stora konsekvenser för personerna i fråga.
Samtidigt som du nämner är grovt kriminella kungar i Sverige och får ständigt frikort inom rättssystemet.
Den stora frågan är varför polisen väljer att publicera massa swishkonton i en FUP eftersom om man ska jaga torskar så krävs det ett separat mål för varje.
Min teori är att det kan ha varit oavsiktligt, eller att de helt enkelt inte brydde sig. Jag gissar att anledning till att man valde att inte ta in några på listan för förhör kring sexköp, var att processen mot kopplaren var i hamn, och därmed var den källlan till prostitution borta. Då vill inte polisen ägna dyrbar tid till att förhöra folk på swishlistan, när det inte åstadkommer något mer att sätta dig dem för sexköp. (Detta trots att de för ett halvår sedan använde just swishlistor till att sätta dit kunder på massagesalong i Stockholm)
Så det var nog snabbare och enklare för Polisen att inte misstänka någon av dem, och avsluta ärendet. Man kan naturligtvis ifrågasätta varför vi ska ha sexköpslagen alls, men framför allt bör man nog ifrågasätta varför Polisen inte har bättre rutiner för att sekretessbelägga personuppgifter i känsliga sammanhang.
Rätt tyst från Media i denna grejen, och nu när Trump blev skjuten lär de vara upptagna ett tag, men jag tvivlar dock på att de vill ta i detta alls, eftersom de unisont står bakom sexköpslagen, och antagligen även uthängning av folk på listan, och rapportering kring detta ser inte snyggt ut för deras ideologi.