Citat:
Ursprungligen postat av
Parklane
Enligt ryssarna själva så tror de att ryska kollaboratörer i Ukraina har skickat kordinaterna till ryssarna och de har inte checkat vad som är målet utan bara skickat sina robotar dit.
Men den där flygelektronikfabriken kan man googla fram och ukraina hade ju ganska stor flygindustri under sovjettiden och delar av den har levt in i nutid trots att det mesta av industri lagts ned/läggs ned för den där processen fortsätter även nu under kriget. Jag tror det var en australiensisk mil-bloggare som gjorde det - kan han så kan ryssarna. Dem där stora fabriken som nu sköts sönder av ryssarna hade gamla fabriksbyggnader från sovjettiden som de sannolikt haft sedan dess.
Fan. Tror du verkligen ryssarna bygger robotar för miljoner och sedan skickar iväg på ett "tips"från någon fixare?
Tror för min del att just kombinerad spaning med sattelitbilder, drönare och "vänner"-tips är bland det som Ryssland utvecklat mest under detta krig. Ukraina hade/har en massa hjälp västerifrån redan från början och jag kan tänka att det inte blivit av att utveckla någon egen eftersom de redan hade en från Nato/bla Sverige men det nära frontlinjen sköter de nog nu som tidigare själva. Kan faktiskt tänka mig att det är ett av de områden där Ryssarna gått framåt mest.