Jag är ett stolt WT och bär gärna T-shirts med tryck som "Riktiga Män Väger 3 siffrigt" eller min favorit som alltid går hem på afterworken med bandylaget: "FBI - Female Body Inspector". Här på Flashback är antagligen 99 procent riktiga WT:n som låtsas vara ett par snäpp högre på statusstegen. Alltid kul att kolla vissa användare som påstår sig vara framgångsrika entreprenör, har familj, barn, hus, företag, självklart flera miljoner på banken - men som har tid och kraft till att sitta och posta en massa skit i drogforumet/psykiska problem varenda vardagsnatt av någon outgrundlig anledning
Om vi möttes på aw och du hade på dig nån av din outfits så skulle jag skratta gott och tänka att du är ok.
Vi har ju vagnslider som ord i svenskan också. Men det ordet har väl knappt använts sen 60-talet. Men ett vagnslider förknippar åtminstone jag mer som ett mellanting mellan carport och garage, då ett vagnslider ofta hade både heltäckande väggar och tak men ingen dörr och var som en del av en lada.
”Frågor på det?” är väl fullt normalt att tillägga när man kört en kort genomgång av exempelvis hur något ska göras.
Kanske inte lika självklart som slutkläm på en ölsvepning.
Lider är/var ett vanligt ord bland äldre på landsbygden för bod, skjul eller enklare uthus.
Så att ställa bilen i lidret kan låta lite udda. Men varför inte.
Finlandssvenska är ju ett ålderdomligt språk. Förvånad att de inte kallar carporten för automobilstallet…