2024-07-14, 12:47
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Jag vurmar inte för det ryska folket. Jag har träffat EN ENDA ryss i hela mitt liv. Dessutom är ryssar och ukrainare i princip samma folk. Om du inte gillar ryssar, kan jag garantera dig att du inte heller gillar ukrainare.

Jag sitter dessutom inte här och skriver för att uppnå något. Jag sitter här och skriver i samband med att jag dricker mitt morgon-kaffe. Vissa läser nyheter. Jag skriver. Det enda jag är ute efter är vad som är sant, och med tanke på att det pågår ett propaganda-krig, är det svårt att avgöra vad som är sant, och vad som inte är sant.

Ryssland skickade in 90 000, eller 190 000 soldater. Jag har hört olika siffror från olika källor. Hur som helst, Ukraina är det näst största landet i Europa, och kan givetvis inte tas över av 190 000 soldater. Det är därför helt uppenbart att Ryssland gjorde detta pga att ingen i väst ville förhandla med dem gällande Ukraina/NATO-medlemskap/behandlingen av ryssar i Ukraina. De ville bara visa att de menade allvar, och få till en förhandling. Detta har de sedan försökt flera gånger, och Ukraina har också velat det, men globalisterna från väst har stoppat det.

Det finns då många som säger "Ryssland har ingen rätt att blanda sig i andra länders buisness", och detta är nästan alltid människor som stödjer USA, du vet det där landet som blandar sig i ALLA länders buisness. Det är väl klart som fan att Ryssland inte vill ha NATO vid deras gräns, så att de kan skjuta missiler mot viktiga mål i Ryssland. USA var knappast okej med att Soviet placerade missiler på Kuba. Hur tror du att de hade reagerat om Nordkorea hade byggt upp en arme i Mexiko? Det kan jag redan berätta för dig. De hade invaderat Mexiko DIREKT, utan någon som helst tvekan. Många människor världen över är riktigt trötta på USA:s hyckleri. När Ryssland invaderar är det värsta grejen, men när USA skickar pengar och militär utrustning till ett land som utför ett folkmord, då är det inga problem. Samma sak med Irak och Syrien. USA har varit där och krigat hur länge som helst, och tom deras egna soldater frågar ofta sina befäl "varför är vi här?" Svaret brukar bli, "för att hjälpa Israel".
Väldigt lång förvirrat inlägg där du endast menar att det är ok det ryssland gör för att du ogillar USAs politik...
FYI ryssland har också involverat sig i Syrien och Irak.
Och Georgien Belarus och 15 andra ställen.
Citera
2024-07-14, 15:46
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Väldigt lång förvirrat inlägg där du endast menar att det är ok det ryssland gör för att du ogillar USAs politik...
Den gamla vanliga vatnik-rutinen de ständigt faller tillbaks på när de inte har några svar (vilket är väldigt ofta...): "USA!USA!USA!"
Faktum är att deras lillebrorskomplex och avund mot den amerikanska stormakten blir nästan smärtsamt tydliga när de inte kan sluta tjata om den.

Framförallt är det lite pinsamt att deras enda hopp just nu är att deras orangea husdjur ska komma och rädda dem, eftersom de inte klarar av att vinna mot Europas absolut fattigaste land, lol...
https://www.thedailybeast.com/trump-remains-russias-favorite-but-goper-vivek-ramaswami-is-new-no2
Trump Remains Russia’s Favorite
“The last time, we had installed President Trump for Americans, but our bet didn’t quite work out. Why not try again?”
Citera
2024-07-16, 14:12
Medlem
Citat:
FYI ryssland har också involverat sig i Syrien och Irak.
Och Georgien Belarus och 15 andra ställen.
Jag är inte okej med vad någon av dem gör, då jag inte vill ha ett tredje världskrig. Men hatet mot Ryssland och ryssar är ju helt överdrivet och med tanke på att ingen liknande reaktion någonsin har kommit när USA går in i länder, gör att jag bara vill belysa hyckleriet.

Jag vet att Ryssland har varit i Syrien. Jag har aldrig påstått att Ryssland inte också sysslar med liknande saker som USA. Men som sagt, hyckleriet är så massivt.
Citera
2024-07-16, 16:06
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Jag är inte okej med vad någon av dem gör, då jag inte vill ha ett tredje världskrig. Men hatet mot Ryssland och ryssar är ju helt överdrivet och med tanke på att ingen liknande reaktion någonsin har kommit när USA går in i länder, gör att jag bara vill belysa hyckleriet.

Jag vet att Ryssland har varit i Syrien. Jag har aldrig påstått att Ryssland inte också sysslar med liknande saker som USA. Men som sagt, hyckleriet är så massivt.

Det är inte alls överdrivet, putin försöker kopiera Hitler fanskapet måste stoppas, fattar du inte en så simpel sak måste du vara oerhört trög.

USA... klart du måste prata om USA du kan inte låta bli...
USA annekterar inte territorium och flyttar gränser, kork
Citera
2024-07-17, 23:53
Medlem
Giant Squids avatar
Tyskland halverar sitt ekonomiska stöd nu.
Ytterligare en anledning att börja förhandla.
No money, no funny.

Tyskland ska halvera sitt Ukrainastöd
Citat:
Samtidigt ökar oron för att det amerikanska stödet till Ukraina kan ryka om Donald Trump väljs till president i november,
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1269043
Citera
2024-07-18, 15:24
Medlem
Citat:
Det är inte alls överdrivet, putin försöker kopiera Hitler fanskapet måste stoppas, fattar du inte en så simpel sak måste du vara oerhört trög.

Putin kopierar Hitler. Trump kopierar Hitler. Är det enligt dig möjligt att vara en stark ledare som arbetar för sitt land och folk, utan att "kopiera Hitler"?

Jag är så trött på att höra namnet "Hitler" om varenda politiker som ni inte gillar.

Men okej. Biden, Trudeo och Scolz kopierar Stalin, Mao och Pol Pot. Detta är inga riktiga argument. Det är bara känslomässiga fear-mongorering-argument. Jag har dessutom väldigt svårt att tro att Putin gillar Hitler, med tanke på att han invaderade Ryssland och tyska armen mördade 27 miljoner ryssar. Det som är extra efterblivet med allt detta är att väldigt många inom den ukrainska armen är "självutnämnda nazister". Om det är någon som kopierar Hitler är det ju i så fall dem.

Vad menar du med att USA inte flyttar gränser? Kalifornien och Texas har tidigare tillhört Mexiko. De var med och delade upp Tyskland i två delar. Den enda anledningen till varför du tror att de inte flyttar gränser, beror på att de inte gör det öppet. De behöver tex inte döpa om länder som England, Frankrike, Tyskland och Sverige till "USA", då dessa länder ändå opererar under dem och gör exakt vad de blir tillsagda av människor i Washington.

Ni som försvarar USA:s krig verkar antyda att det är okej att invadera länder och ockupera dem under 20 år, samtidigt som de tar deras resurser, så länge länderna de invaderar får behålla sina namn. Jag kan inte låta bli att prata om USA så länge folk hycklar om det. Det finns BETYDLIGT fler anledningar att prata om alla deras invasioner, än EN ENDA invasion av ett land som samarbetar med en organisation som är deras fiende. Det är en invasion jag har mycket mer förståelse för än invasioner av hela Mellanöstern.
Citera
2024-07-18, 17:36
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Putin kopierar Hitler. Trump kopierar Hitler. Är det enligt dig möjligt att vara en stark ledare som arbetar för sitt land och folk, utan att "kopiera Hitler"?

Jag är så trött på att höra namnet "Hitler" om varenda politiker som ni inte gillar.

Men okej. Biden, Trudeo och Scolz kopierar Stalin, Mao och Pol Pot. Detta är inga riktiga argument. Det är bara känslomässiga fear-mongorering-argument. Jag har dessutom väldigt svårt att tro att Putin gillar Hitler, med tanke på att han invaderade Ryssland och tyska armen mördade 27 miljoner ryssar. Det som är extra efterblivet med allt detta är att väldigt många inom den ukrainska armen är "självutnämnda nazister". Om det är någon som kopierar Hitler är det ju i så fall dem.

Vad menar du med att USA inte flyttar gränser? Kalifornien och Texas har tidigare tillhört Mexiko. De var med och delade upp Tyskland i två delar. Den enda anledningen till varför du tror att de inte flyttar gränser, beror på att de inte gör det öppet. De behöver tex inte döpa om länder som England, Frankrike, Tyskland och Sverige till "USA", då dessa länder ändå opererar under dem och gör exakt vad de blir tillsagda av människor i Washington.

Ni som försvarar USA:s krig verkar antyda att det är okej att invadera länder och ockupera dem under 20 år, samtidigt som de tar deras resurser, så länge länderna de invaderar får behålla sina namn. Jag kan inte låta bli att prata om USA så länge folk hycklar om det. Det finns BETYDLIGT fler anledningar att prata om alla deras invasioner, än EN ENDA invasion av ett land som samarbetar med en organisation som är deras fiende. Det är en invasion jag har mycket mer förståelse för än invasioner av hela Mellanöstern.
Varför måste du nu blanda in Trump också??, sopa.jag påstår inte att Trump är Hitler. och USAs krig för 100 år sen är inte heller ämnet..
Vilket svammel du producerar, jag ser ingen debatt inga frågor...

Putin är dagens Hitler, han försöker sig på exakt samma grejer som han gjorde på 1939-talet.
Lev med det för det är sant.
Om putin gillar hitler eller ej är helt irrelevant.
Citera
2024-07-18, 22:48
Medlem
Citat:

Ifall Kanada anslöt sig till någon klart USA-fientlig organisation, som direkt hotade USAs intressen.
Då skulle garanterat USA invadera Kanada, för att det fortsättningsvis skall vara en amerikansk lydstat!
Citera
2024-07-18, 23:22
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Ifall Kanada anslöt sig till någon klart USA-fientlig organisation, som direkt hotade USAs intressen.
Då skulle garanterat USA invadera Kanada, för att det fortsättningsvis skall vara en amerikansk lydstat!
Infantil liknelse.
Och vilken organisation är det Ukraina har anslutit sig till?
Citera
2024-07-18, 23:37
Medlem
Citat:
Varför måste du nu blanda in Trump också??, sopa.jag påstår inte att Trump är Hitler. och USAs krig för 100 år sen är inte heller ämnet..

Putin är dagens Hitler, han försöker sig på exakt samma grejer som han gjorde på 1939-talet.

Det finns två helt avgörande skillnader mellan Hitler och Putin.

1.Hitler ville förutom tidigare tyska länder (områden), dessutom ha massor med andra länder (områden), som aldrig tidigare tillhört Tyskland eller tyska broderlandet Österrike-Ungern. (Men att sen fantisera om Putin också vill ha Sverige, USA och Kina, detta är ju mer än totalt meningslöst)
2.Hitler hade inga kärnvapen, men det har Putin massor med.
Karta Europa år 1900 https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fexternal-preview.redd.it%2FFUGflgAQs33JIBErclgs6FK58qHKR66M vB4AqmBi7j8.png%3 Fauto%3Dwebp%26s%3Dfb65525b815b4e8c2ac4ac8ce10a5f1 4c9017afe
Senast redigerad av Hultabultan 2024-07-18 kl. 23:49.
Citera
2024-07-19, 22:08
Medlem
"Putin kopierar Hitler. Trump kopierar Hitler. Är det enligt dig möjligt att vara en stark ledare som arbetar för sitt land och folk, utan att "kopiera Hitler"
Eller så är det helt enkelt så att finns/fanns en plan att provocera fram ett krig...pengar att tjäna för kroknäsorna, den lille fåniga kroknäsan passar bra som ansikte för Ukraina. Minst sagt symboliskt, men svenska känslostyrda kärringar som får sin verklighets uppfattning av SVT och Aftonbladet lär inte inse det uppenbara då dessa individer inte vill inse hur lättlurade dom är. Shalom goyim
Citera
2024-07-20, 18:34
Medlem
Citat:

På vilket sätt? Menar du att alla som invaderar ett land, "kopierar Hitler"? Skulle vi inte istället kunna säga att han kopierar "Carl Gustav den 12:e", "Napoleon Bonaparte", "Joseph Stalin", "Djengis Khan", "Alexander den store" och många många fler genom historiens gång. Varför just Hitler? Förutom att invadera ett land, vad har han gemensamt med Hitler? Jag har aldrig sett honom hålla aggressiva tal inför stora publiker på olika arenor. Jag har aldrig hört talas om någon bok han har skrivit där han klart och tydligt skriver att ett visst folk måste utrotas. Jag har aldrig hört honom säga ett enda ord om ras, hudfärg osv. Han är kristen och har gjort mycket för Kristendomen i Ryssland. Hitler/nazisterna slängde in kristna i läger. Jag ser NOLL likheter, förutom att han har invaderat ett land, precis som när Hitler invaderade Polen. Thats it! Men som sagt, det har funnits tusentals ledare genom historien som har gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in