Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Ett inte så lite motsägelsefullt inlägg du skrev där.
Blåste det i Skillinge eller gjorde de det inte? Och hur vet du att det var stormbyar i Kivik?
Ena sekunden säger du att det blåste storm och nästa säger du att de som bor där säger att det inte blåste värre än vanligt.
Jag skrev att det blåste i Skillinge, men enligt släktingar/vänner där
inte värre än vanligt, alltså
inte någon storm.
Hur var det svårt att utläsa?
Jag var på plats, på marknaden när det hände, en stund innan och sedermera hela kvällen vilket jag skrivit snart 100 ggr i tråden.
Därför vet jag att den plötsliga vind som kom med regnet är något jag inte varit med om där tidigare.
Ena sekunden var det sol, nästa ösregn och då kom även den starka vinden.
Detsamma säger även många knallar/privatpersoner som har uttalat sig i media, finns gott om länkar i tråden.
Hade folk visst att den typen av stormvind kunde uppkomma hade nog
alla på plats sett till att förankra sina vagnar/tält/lösöre.
Men vad jag minns under 40 år på marknaden har någon stormvarning under denna aldrig utfärdats, att det kan komma regn ja, men aldrig storm.
Är inget konstigt enligt SMHI att starka vindar uppkommer under några sekunder och att omslagen kan vara
hastiga.
Förstår inte varför folk som inte var på plats är så bestämda över vad som hände, och över att alla vi ögonvittne skulle ljuga?
Nu lägger jag ner i denna tråden, har sagt vad jag ville säga och berättat om vad jag var med om.
Finns ingen anledning för mig (eller många andra) att ”trolla” om något så tragiskt.
Ska alldeles strax iväg till goda vänner i Kivik igen, önskar er alla en fortsatt fin dag!