2024-07-08, 11:20
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag vet att det låter stört, men i hans värld så kan detta varit bästa alternativet för barnen. Om han ansåg att barnens liv skulle bli ett helvete utan honom, så väljer han att ta dom med sig.

Vi vet väldigt lite och det kan givetvis handla om hämnd gentemot mamman. Men det finns som sagt en del som talar emot det.

Karln är uppenbart djupt störd så naturligtvis kan det vara som du säger att han anser att barnens liv är meningslösa om han inte finns till. Men som så många andra skrivit genom att beröva mamman barnen så hämnas han på henne med ett livslångt lidande.
Citera
2024-07-08, 11:20
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Huset blev sålt i maj månad. Han letade boende redan i mars/april och verkar inte ha hittat något. Kan ju vara så att eftersom han inte har hittat någonstans att bo så var det "bäst att barnen bor hos mamman på heltid" tills pappan rett upp sitt liv?
Sen blev han desprerat och livet blev till en fullständig katastrof då han i sommar blev bostadslös?

Huset såldes i mars & tillträdesdatum var nu i dagarna men det har givetvis inte gått. Så han står ff på lagfarten.
Han började leta bostad strax efter försäljning.
Det är ju mamman som fått flytta runt detta året medan han har suttit i huset.

Att han gått med på att barnen ska bo hos henne kan vara utstuderat oxå. Vissa personer gillar att ”vara generösa” för att sedan brutalt rycka bort allting.
Citera
2024-07-08, 11:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag vet att det låter stört, men i hans värld så kan detta varit bästa alternativet för barnen. Om han ansåg att barnens liv skulle bli ett helvete utan honom, så väljer han att ta dom med sig.

Vi vet väldigt lite och det kan givetvis handla om hämnd gentemot mamman. Men det finns som sagt en del som talar emot det.
Tvärtom - du är ute och cyklar.
Det finns i nuläget INGET som talar för att han skulle haft anledning att tro att barnen inte klarade sig utan honom.
Detta är en så klassisk hämndaktion som det kan bli - utifrån det illa man vet hittills.

Varför har du ett sådant behov av att ursäkta honom?
Citera
2024-07-08, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Huset såldes i mars & tillträdesdatum var nu i dagarna men det har givetvis inte gått. Så han står ff på lagfarten.
Han började leta bostad strax efter försäljning.
Det är ju mamman som fått flytta runt detta året medan han har suttit i huset.

Att han gått med på att barnen ska bo hos henne kan vara utstuderat oxå. Vissa personer gillar att ”vara generösa” för att sedan brutalt rycka bort allting.

Står dom inte bägge på lagfarten då dom köpte väl det tillsammans. ? När flyttade mamman ut?
Citera
2024-07-08, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tvärtom - du är ute och cyklar.
Det finns i nuläget INGET som talar för att han skulle haft anledning att tro att barnen inte klarade sig utan honom.
Detta är en så klassisk hämndaktion som det kan bli - utifrån det illa man vet hittills.

Varför har du ett sådant behov av att ursäkta honom?

Vi vet i princip ingenting om deras relation. Varför utesluta något när det faktiskt finns tecken på att det inte handlar om hämnd.

Som jag skrivit är trubbigt våld/kniv vanligaste sättet när män mördar barn av hämnd gentemot modern. Kvinnor däremot som av altruistiska skäl har ihjäl barn gör det genom just kvävning och strypning. Ett sönderslaget barn är givetvis fruktansvärt att lämna efter sig. Värre än ett strypt offer. Precis sånt tänker mördare på som vill hämnas.

Män begår ofta brottet i direkt anslutning till separationen med frun som han ser som en nödvändighet för att känna sig hel. Barnen är inte det primära, utan det är partnern. Han ger sig då på partnern i första hand, inte enbart barnen som denna man gjort.

Nu var det han (på pappret) som begärde skilsmässa vilket tyder på att det var han som ville lämna relationen av okänd anledning.

I hans huvud kan det mycket väl handla om att han ville skydda barnen från mamman och såg en stor risk med stundande vårdnadstvist att förlora kontrollen.

Jag har inget behov att att ursäkta honom. Jag är lika nyfiken som många andra, varför han gjorde som han gjorde.
Citera
2024-07-08, 11:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vi vet i princip ingenting om deras relation. Varför utesluta något när det faktiskt finns tecken på att det inte handlar om hämnd.
Det är du som sitter och spekulerar vilt utan att han något som helst på fötter som talar mot att det handlar om hämnd.
Citat:
Som jag skrivit är trubbigt våld/kniv vanligaste sättet när män mördar barn av hämnd gentemot modern. Kvinnor däremot som av altruistiska skäl har ihjäl barn gör det genom just kvävning och strypning. Ett sönderslaget barn är givetvis fruktansvärt att lämna efter sig. Värre än ett strypt offer. Precis sånt tänker mördare på som vill hämnas.
Det här är dina fantasier och inget annat.

Citat:
Män begår ofta brottet i direkt anslutning till separationen med frun som han ser som en nödvändighet för att känna sig hel. Barnen är inte det primära, utan det är partnern. Han ger sig då på partnern i första hand, inte enbart barnen som denna man gjort.
Nej, när barn dödas för att hämnas på att den andre gått vidare så riktas handlingen mot barnen - inte mot den andra.
Är inte det lite självklart till och med för dig?

Citat:
Nu var det han (på pappret) som begärde skilsmässa vilket tyder på att det var han som ville lämna relationen av okänd anledning.
Nej, det tyder på att han var den om begärde skilsmässa - inget annat om du inte vet annat.
Det kan lika gärna handlat om att binda henne hårdare till sig genom att "bevisa" att han satt på makten och hon skulle be honom ta tillbaka - och sen funkade inte det.

Det kan också handla om att han begärt att få vara den som gör ansökan

Eller att han har motsatt sig skilsmässa under en tid men sedan i en överenskommelse tar tag i det och söker..

Det kan handla om miljoner saker - ingen av dem är ett tecken på barmhärtighetsmord eller annat strunt du babblar om

Citat:
I hans huvud kan det mycket väl handla om att han ville skydda barnen från mamman och såg en stor risk med stundande vårdnadstvist att förlora kontrollen.
Varför sitter du och fantiserar ihop saker för att skydda honom?
Citat:
Jag har inget behov att att ursäkta honom. Jag är lika nyfiken som många andra, varför han gjorde som han gjorde.
Nej, du är inte nyfiken alls - du sitter och fantiserar och bygger försvar för honom - det är inte att vara nyfiken.
Citera
2024-07-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är du som sitter och spekulerar vilt utan att han något som helst på fötter som talar mot att det handlar om hämnd.

Det här är dina fantasier och inget annat.

Nej, när barn dödas för att hämnas på att den andre gått vidare så riktas handlingen mot barnen - inte mot den andra.
Är inte det lite självklart till och med för dig?

Nej, det tyder på att han var den om begärde skilsmässa - inget annat om du inte vet annat.
Det kan lika gärna handlat om att binda henne hårdare till sig genom att "bevisa" att han satt på makten och hon skulle be honom ta tillbaka - och sen funkade inte det.

Det kan också handla om att han begärt att få vara den som gör ansökan

Eller att han har motsatt sig skilsmässa under en tid men sedan i en överenskommelse tar tag i det och söker..

Det kan handla om miljoner saker - ingen av dem är ett tecken på barmhärtighetsmord eller annat strunt du babblar om

Varför sitter du och fantiserar ihop saker för att skydda honom?

Nej, du är inte nyfiken alls - du sitter och fantiserar och bygger försvar för honom - det är inte att vara nyfiken.

Ja, jag spekulerar precis som majoriteten av dom som skriver i tråden. Jag backar upp mina spekulationer med argument och statistik som du har väldiga problem med. Här har du en lättläst sammanfattning om filicid suicid https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1334806/FULLTEXT01.pdf.

Men om du är så säker och tror dig veta, så undrar jag vad du gör här?
Citera
2024-07-08, 11:53
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Står dom inte bägge på lagfarten då dom köpte väl det tillsammans. ? När flyttade mamman ut?

Han står ensam på lagfarten.

Jag vet inte när mamman flyttade ut.

2024-01-03 skriver hon i fb gruppen ”Inredning, Inspiration, Renovering” att hon precis fått tillgång till sitt hus.

2024-04-17 skriver hon på fb att hon flyttar till Malmö om några veckor.

Vid tidigare köp / försäljningar av hus har de bägge varit involverade. Vet inte hur det sett ut med sista huset.
Citera
2024-07-08, 11:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja, jag spekulerar precis som majoriteten av dom som skriver i tråden. Jag backar upp mina spekulationer med argument och statistik som du har väldiga problem med. Här har du en lättläst sammanfattning om filicid suicid https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1334806/FULLTEXT01.pdf.

Men om du är så säker och tror dig veta, så undrar jag vad du gör här?
Du får väl ange vad du anser skulle styrka dina spekulationer.
Att länka till en hel uppsats är inte att "backa upp" någonting.

Jag har problem med din argumentation eftersom den är felaktig och eftersom ditt enda syfte är att söka försvar för pappan som dödat ett barn och försökt döda ett annat.

Jag svarar dig bland annat.
Citera
2024-07-08, 12:02
Medlem
Citat:

2024-01-03 skriver hon i fb gruppen ”Inredning, Inspiration, Renovering” att hon precis fått tillgång till sitt hus.

Vid tidigare köp / försäljningar av hus har de bägge varit involverade. Vet inte hur det sett ut med sista huset.
De kan ju gjort bodelningen i skilsmässan och han har löst ut henne
Citera
2024-07-08, 12:03
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:

Hon verkar flytta 2 ggr under 2024? Där hon bor nu är inget hus.. det är en lgh...

Hon verkar fullfölja det hon varit bäst på dom sista 10 åren. Dvs flytta runt...
Senast redigerad av Mazeppa 2024-07-08 kl. 12:14.
Citera
2024-07-08, 12:06
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
De kan ju gjort bodelningen i skilsmässan och han har löst ut henne

Ja, precis. Jag har inte rotat i det så jag vet inte om de gjort ngn bodelning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in