Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Vi vet i princip ingenting om deras relation. Varför utesluta något när det faktiskt finns tecken på att det inte handlar om hämnd.
Det är du som sitter och spekulerar vilt utan att han något som helst på fötter som talar mot att det handlar om hämnd.
Citat:
Som jag skrivit är trubbigt våld/kniv vanligaste sättet när män mördar barn av hämnd gentemot modern. Kvinnor däremot som av altruistiska skäl har ihjäl barn gör det genom just kvävning och strypning. Ett sönderslaget barn är givetvis fruktansvärt att lämna efter sig. Värre än ett strypt offer. Precis sånt tänker mördare på som vill hämnas.
Det här är dina fantasier och inget annat.
Citat:
Män begår ofta brottet i direkt anslutning till separationen med frun som han ser som en nödvändighet för att känna sig hel. Barnen är inte det primära, utan det är partnern. Han ger sig då på partnern i första hand, inte enbart barnen som denna man gjort.
Nej, när barn dödas för att hämnas på att den andre gått vidare så riktas handlingen mot barnen - inte mot den andra.
Är inte det lite självklart till och med för dig?
Citat:
Nu var det han (på pappret) som begärde skilsmässa vilket tyder på att det var han som ville lämna relationen av okänd anledning.
Nej, det tyder på att han var den om begärde skilsmässa - inget annat om du inte vet annat.
Det kan lika gärna handlat om att binda henne hårdare till sig genom att "bevisa" att han satt på makten och hon skulle be honom ta tillbaka - och sen funkade inte det.
Det kan också handla om att han begärt att få vara den som gör ansökan
Eller att han har motsatt sig skilsmässa under en tid men sedan i en överenskommelse tar tag i det och söker..
Det kan handla om miljoner saker - ingen av dem är ett tecken på barmhärtighetsmord eller annat strunt du babblar om
Citat:
I hans huvud kan det mycket väl handla om att han ville skydda barnen från mamman och såg en stor risk med stundande vårdnadstvist att förlora kontrollen.
Varför sitter du och fantiserar ihop saker för att skydda honom?
Citat:
Jag har inget behov att att ursäkta honom. Jag är lika nyfiken som många andra, varför han gjorde som han gjorde.
Nej, du är inte nyfiken alls - du sitter och fantiserar och bygger försvar för honom - det är inte att vara nyfiken.