Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Ja, vi vet ju inte hur det ligger till. Däremot är det själva separationen och insikten av den slutgiltiga förlusten av sin partner som är den absolut vanligaste orsaken till att mannen begår dådet. Och här ligger den lite väl långt bak i tiden (nästan ett år?) för att det ska kännas som en uppenbar anledning för mig.
Däremot tror jag vårdnadstvisten och boendesituationen kan vara en utlösande faktor, i kombination med risken att förlora kontrollen över barnens situation.
Ja vi kan spekulera i varför han gjorde detta men skuldbeläggandet av modern många sysslar med är fruktansvärt grymt. Mannan har gjort det här, hon har ingen del i det och hon lär resten av sitt liv åpngra att hon bedömde att barnen kunde ha umgänge med honom.
Tro mig, ingen kvinna VILL ha ensam vårdnad om flera barn (bebis är en sak, att ta hand om ett spädbarn är jobbigt och göra det väl är svårt, man måste vara nykter osv). Att inte ha avlastning, själv sköta allt, ingen VILL det eller GÖR det för att jävlas med mannen. Det sketna bidrag kvinnor får av FK som de sen kräver mannen på (för de flesta män betalar inte ett öre mer än minisumman hur rika de än är fast det är till deras barn) täcker knappas hälften av det ekonomiska och definitivt inte den tid och möda det tar att uppfostra barn. Söker någon enskilt boende eller vårdnad finns det starka skäl som mycket sällan har med avsikt att såra den andra partnens känslor att göra. Det är förvånande hur många som går på det resonemanget.