Citat:
Ursprungligen postat av
Honey.B.Blue
Ja, hur kan en tolkning vara fakta
... så om jag säger att Allah vill att vi allihopa på tre, loggar ut, kan någon då säga att min tolkning är fkatabaserad? nej.. så klart inte.
Men om mustafa eller mulla blaha blaha, vill att allihopa ska ögonaböj ner på knäna, då är det faktabaserad tolkning om vad Allah vill?
please....

Quuranen och Sunnah tolkades av Profetens följeslagare och därför behöver vi ingen mulla eller någon ickemuslim i en svensk forum som skall tolka religionen åt oss
Quran och Sunnah i förståelse av de 3 första generationerna, så som Profeten frid vare över honom beordrade, mycket lätt inga konstigheter
Vi har Sahi Bukhari, Sahi Muslim dvs 2 hadith böcker som är de mest korrekta böckerna efter Quranen, de finns även andra hadith böcker som Imam Ahmeds bok, Ebu Davuds bok, Tirmidhi, Nesai osv
bra att tillägga att bara imam Ahmed var arab av dessa stora imamer alla de andra var icke araber och tillhör nationer som var ickemuslimer innan, och ett bevis på att Islam är sanningen är att dessa trots att islam kom till deras land så lämnade dem sina religioner och ägnade hela sitt liv åt islam hehe
det är inte som i kristendomen vi formaterar hur vi vill, gör en ny testamente, visst finns de som vii göra det i islam med men dem anses vara vilsna och det varnas för de, sista versen som kom ner var "Idag har jag fullbordat min religion åt er" vilket betyder att ni har svaret på allt och det gäller fram till domedagen, inte som ni säger vi lever inte på 600 talet, finns inga konstigheter man kan leva på 2000 talet och 3000 talet och följa religionen, du kommer hitta svaren på allt, det ärdet världsliga som skall anpassas till religionen och inte tvärtom som man har gjort med kristendomen och till slut finns ingen kristendom alls bara på papper om ens det