2024-06-24, 14:53
Idag skulle jag ta lite prover för att gå till läkaren i morgon pga av min värk i kroppen bla.
När jag kommer dit vill dom ha en urinprov också. Övervakat! Det var kränkande och känndes inte bra. Får dom göra det utan att meddela detta och utan misstanke om drog eller alkohol problem.
Citera
2024-06-24, 15:16
Citat:
Ursprungligen postat av lunkentussen
Idag skulle jag ta lite prover för att gå till läkaren i morgon pga av min värk i kroppen bla.
När jag kommer dit vill dom ha en urinprov också. Övervakat! Det var kränkande och känndes inte bra. Får dom göra det utan att meddela detta och utan misstanke om drog eller alkohol problem.
Ja, det får dom. Däremot är du inte tvungen att medverka.
Citera
2024-06-24, 15:20
Medlem
wes420s avatar
du får ta upp dina känslor och funderingar på plats.
att en läkare tar drogtest inför en undersökning är jävligt märkligt dock.
har du eller har du haft ett missbruk?
då är det inte lika konstigt.
Citera
2024-06-24, 15:27
Har aldrig testat droger. Aldrig haft problem med något som har med sådant att göra. Har inte ens rökt någon gång. Fattar inte. Ska ta upp det med läkaren i morgon.
Citera
2024-06-24, 15:29
Medlem
Låter väldigt suspekt, det tillhör inte vanligheterna om det är ett vanligt läkarbesök. Har du historik av drogbruk i din journal, eller skriver de ut narkotikaklassade läkemedel till dig där? Du har så klart rätt att inte medverka och har de ingen anledning att ta proverna så förstår jag inte hur de ska motivera det. Man drogtestar inte folk bara för att eller som rutin.

Jag blev ombedd att ta ett urinprov för att då adhd-medicin utskriven. Men det blev problem eftersom jag inte visste om det innan jag gick dit, och jag går ju alltid på toaletten innan läkarbesök. Har svårt att kissa inför publik, och speciellt om blåsan är tom. Fick knalla ut där ifrån och komma tillbaka någon timme senare.
Citera
2024-06-24, 15:47
Nej inget med drogproblen eller mediciner i journalen. Får dom göra så utanatt säga till varför. Jag blev så chockad när hon följde med in att min hjärna slutade fungera. Kände mig kränkt då hon stod och tittade på. Blev nästan gråtfärdig när jag kom ut till bilen.
Citera
2024-06-24, 16:13
Medlem
Citat:
Nej inget med drogproblen eller mediciner i journalen. Får dom göra så utanatt säga till varför. Jag blev så chockad när hon följde med in att min hjärna slutade fungera. Kände mig kränkt då hon stod och tittade på. Blev nästan gråtfärdig när jag kom ut till bilen.

Får och får. Du har som sagt rätt att neka och de kan inte tvinga dig.
Vad är det för mottagning du går till? Man kan tänka att om du söker för smärta så har de kanske problem med patienter som medicinerar själv, och om det blir aktuellt att skriva ut starkare preparat så måste de veta att du är ren.
Värk i kroppen som du söker för kan ju också vara en anledning att utesluta abstinens från missbruk.
Citera
2024-06-24, 16:41
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ska ta upp det med läkaren i morgon.
Återkom gärna med hans svar.

Jag inbillar mig att de har hyfsat spelrum för sina tester om de kan misstänka något samt om de kanske ska skriva ut viss medicin.

Oavsett, det är ju inte något straff så som du verkar tolka det som.
Citera
2024-06-25, 09:25
Medlem
Gaspodins avatar
Varför säger du att du tyvärr inte kan kissa?
Helt enkelt att det inte fungerar för dig, om någon hela tiden skall stirra på dig.
Citera
2024-07-25, 09:56
Jag frågade läkaren och han kunde inte svara på varför proven togs. Bara pratade bort det. Nu har jag fått provsvaren och de låg bra. Men nu vill han skicka iväg på behandling för alkoholmissbruk. 🫣
Citera
2024-07-26, 11:54
Medlem
Har du problem med alkohol då.
Citera
2024-08-05, 10:23
absolut inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto