• 7
  • 8
2022-12-12, 23:05
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Nja starkt vet jag inte men karaktärisk, det är ju bara currypastan som hettar till lite i bakgrunden pga det är ju mycket annat som blandar ut pastan, och sen behöver du ju inte ha cayenne i som ochså är en smakbärare mer än hetta

Jo absolut den är god..men buljongen får du vara mer försiktig med ang saltet

Varför ska man vara försiktig med salt?
Citera
2022-12-12, 23:07
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Varför ska man vara försiktig med salt?

Kör bara med buljongen först, det finns olika salthalter på köpta buljonger och det bästa är om det är helt osaltat och salta inget salt som det står i receptet. Salta av sen
Citera
2022-12-12, 23:12
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Kör bara med buljongen först, det finns olika salthalter på köpta buljonger och det bästa är om det är helt osaltat och salta inget salt som det står i receptet. Salta av sen

Finns flera buljonger jag tycker är helt OK. Jag tycker tyvärr inte så mycket om salt mat så det har lett till att jag undersaltar allt, och det har lett till dåligt blodtryck och yrsel. Jag behöver mer salt i kosten men har svårt att få in det, soppa vill jag hellre ska vara kryddig än salt. Är väldigt förtjust i vitlök och chili. Med kokos är det jättegott.
Citera
2022-12-12, 23:16
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Finns flera buljonger jag tycker är helt OK. Jag tycker tyvärr inte så mycket om salt mat så det har lett till att jag undersaltar allt, och det har lett till dåligt blodtryck och yrsel. Jag behöver mer salt i kosten men har svårt att få in det, soppa vill jag hellre ska vara kryddig än salt. Är väldigt förtjust i vitlök och chili. Med kokos är det jättegott.

Precis... använd smör istället då för kokos el kokosmjölk en skvätt
Senast redigerad av Sladdaren 2022-12-12 kl. 23:19.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in