2024-06-28, 02:38
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrpan

Min tanke är att de fått i sig någon substans som är levertoxisk. Inflammation i levern, när levern inte fungerar som de ska kan blodet stocka sig (mycket blod passerar levern och orkar inte leven med ökar trycket i blodkärlen, vätska trängs ut från blodkärlen ut i vävnaderna och kan tex orsaka att de skummar i luftrören.

Bra skrivet, tack! Hur sannolikt skulle du bedöma det att man för plötsligt, utan att hinna ringa 112?
Citera
2024-06-28, 04:05
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Visserligen är det en Högoddsare men kastar fram den i alla fall
FULKNARK ..
Här där jag bor dog en knall + fall tror inte han var över 30
Han hade ryktesvis köpta varor på nätet ngn stans Adjö Goodby

Där finns det allt möjligt och omöjligt utblandat ... Man blandar vad jag hört tex ut Kokain med andra saker ..detta görs inte av Experter eller Hederliga
Ibland räknar dom fel och alldeles för starka " Blandningar " kommer på gatan

Jag vill inte slänga skit på avlidna men Sverige har mycket knarkdöda
Och visst måste det finnas langare även där på trakten.
Igen detta kanske vederläggs av andra saker men med en slapp obduktion som kanske inte ens utförts
Därifrån kan det ha kommit gifter ..det är liksom hela grejen med att knarka

Var det Eritrea ..Dom röker väl KAT regelmässigt
Detta är en fullt rimlig förklaring, men jag tror att om det var en överdos hade vi vetat om det tämligen fort.
Citera
2024-06-28, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Kan sanningen ligga i att de döda bar på en genetisk nitlott eller är det uteslutet?
Genetisk nitlott, i form av sjukdom, aktut sjukdomstillfälle, visar sig på obduktionen.
Sjukdomar, akuta händelser i kroppen sätter spår på organ, kärl och vävnader. De borde ha fått fram orsaken till de akuta symtom som drabbade de tre männen.

Jag tycker något är väldigt skumt med dessa obduktioner.
Unga människor har dött i sina hem och det är oklart för de anhöriga varför de drabbats av de akuta tillstånd som orsakat deras död.
Att de har dött, ej på sjukhus, borde vara en indikator på att utreda brett, mycket brett, varför.
Citera
2024-06-28, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ovanligt, absolut. Men samtidigt är det ju ingen som begriper vad det i så fall skulle vara som de ska ha dött av. Inga teorier ens. Det är ju en helt vanlig fabrik, inte någon "Umbrella Corp" som sprider något T-virus. Det låter ju som en konspirationsteori att Nortvolt skulle ha dolt att de har riktigt farliga ämnen fritt där som folk kan dö av. Arbetsmiljöverket brukar ju visa sitt intresse också vid misstankar. Men ingen verkar ha någon teori om vad det rör sig om och media skrämmer upp människor. Sannolikt är det en slump att de här tre har dött och det finns inget samband. Kom ihåg var ni hörde det först.

Det är 5 personer som mist livet totalt inom 7 månader, alltså sedan december förra året. Tre av dessa är städare. Tycker du att det rimligt att tre personer med samma arbetsuppgifter som arbetar i exakt samma utrymmen dör utan samband inom så kort tid? Basic-fråga för att pejla av om någon lever i verkligheten eller tror på vad som helst.

"Kom ihåg var ni hörde det först"
Citera
2024-06-28, 09:07
Medlem
En död händer 2 döda händer 3 döda är osannolikt 4 döda händer inte .
Här krävs obduktion
Citera
2024-06-28, 09:08
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren

Det är 5 personer som mist livet totalt inom 7 månader, alltså sedan december förra året. Tre av dessa är städare. Tycker du att det rimligt att tre personer med samma arbetsuppgifter som arbetar i exakt samma utrymmen dör utan samband inom så kort tid? Basic-fråga för att pejla av om någon lever i verkligheten eller tror på vad som helst.

"Kom ihåg var ni hörde det först"
Tre (3) personer som har avlidit utreds nu för om det kan ha något samband med arbetsplatsen. Av dessa tre var två stycken lokalvårdare och den tredje servicetekniker om jag förstått det hela rätt?

Jag vet självklart inte vad de dött av. Det jag efterlyser är om någon (du?) kan ha någon teori om vad som kan ha hänt. Jag håller med om att det verkar ovanligt att tre personer bara dör så där oförklarligt, även om Northvolt har ett par tusen anställda. Men du kanske håller med om att det nästan blir lite konspiratoriskt att tro att det är något mystiskt ämne som de kommit i kontakt med som gör att de dör på natten när de kommer hem? För det sannolika är att om vi har tre döda borde vi ha många sjukdomsfall (dvs. personer som kommer i kontakt med samma ämne utan att avlida) kopplat till detta och då skulle man snart veta vad det är för något som ligger bakom. Men nej, det finns inte och varför då? Du behöver tänka lite utanför boxen också.
Citera
2024-06-28, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Vart står det att det kommer att ta flera månader/år?

Det står inte, men andra liknande fall har dragit ut på tiden eftersom det är så långa köer hos obducenten och laboratoriet som gör testerna.
Citera
2024-06-28, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det står inte, men andra liknande fall har dragit ut på tiden eftersom det är så långa köer hos obducenten och laboratoriet som gör testerna.
Det är nog prio på det här.
Citera
2024-06-28, 10:11
Medlem
Citat:
Det är nog prio på det här.

Kanske blir nu då, men har definitivt inte varit det tidigare. Nä, men det är laboratorerna som drar ut på tiden. Bli inte förvånad om resultaten med konkret förklaring kommer först framåt jul. Man kan hoppas på tidigare men den här verksamheten är klart underdimensionerad i Sverige.
Citera
2024-06-28, 11:25
Medlem
Citat:
Kanske blir nu då, men har definitivt inte varit det tidigare. Nä, men det är laboratorerna som drar ut på tiden. Bli inte förvånad om resultaten med konkret förklaring kommer först framåt jul. Man kan hoppas på tidigare men den här verksamheten är klart underdimensionerad i Sverige.
Vet inte vilka andra ärenden du är insatt i men det här är unikt.
Citera
2024-06-28, 11:33
Medlem
Citat:
Vet inte vilka andra ärenden du är insatt i men det här är unikt.

Menar att själva undersökningen av kroppar och att skicka labprover och få tillbaka labresultat är en verksamhet som görs löpande då folk dör hela tiden i Sverige av olika orsaker.

Såsom de inblandade parterna arbetar så är det alltså inte alls säkert att dödsfallen anknytna till Northvolt går före i kön som kan vara väldigt långa tidsmässigt sett.

Men vi får se, det kan gå förvånansvärt fort ibland. Jag har dock erfarenheten av att följt andra skumma dödsfall och då har man fått vänta jättelänge innan labben kommer med ett resultat.
Citera
2024-06-28, 11:49
Medlem
Citat:

Du är ute och cyklar. Är det ett prioriterat ärende så obduceras kroppen samma vecka, och även analyserna på laboratoriet påbörjas direkt. Det är när det behöver sättas upp en helt ny metod, som i Söderhamnsfallet, det drar ut på tiden. Sen kanske inte resultaten kommer ut till allmänheten förrän långt senare, men det är en annan fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in