2024-06-20, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Detta hände 1988 men ändå.
Åmselemorden var ju ett slag i sig när det hände, fanns inte på kartan att något sådant skulle hända i Västerbotten eller knappt i Sverige.

Mordet på Lisa Holm minns jag väldigt väl och jag följde allt live här på Flashback.

Glömde helt bort Åmsele. Lisa Holm var ju fruktansvärt men så jäkla unikt var det inte utan snarare relativt vanligt att en psykopat tar död på en ung flicka du har ju Wilma som dödades utav afghanen, Engla, Elin Krantz. Samtliga fruktansvärda mord som fick mig att personligen vilja stycka GM men dom sticker ju inte särskilt ut ifrån mondus operandus.

Åmsele var ju unikt på ett helt annorlunda sätt, inte kanske själva trippelmordet som var sjukt i sig eftersom att motivet var en cykel (?) men faktumet att han vid rättegång hade 20 brudar, groupies som förälskade sig i honom och kom dit. Sen flykten som bonny clyde osv.

Men sett till alla parametrar kan jag inte se Långshyltan bli slaget.

Däremot ett mord jag ser ingen nämnt var ju det där sjuka där han snubben med geo catc pokeman eller vad fan det hette. Tror BO hette Lena där va?
Citera
2024-06-20, 19:32
Medlem
Han pappan som brände ihjäl sina små barn i en stuga varav den äldsta klarade sig. Han ringde mamman strax därefter och njöt. Vet ej var i Sverige det var.
Citera
2024-06-20, 19:40
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Han pappan som brände ihjäl sina små barn i en stuga varav den äldsta klarade sig. Han ringde mamman strax därefter och njöt. Vet ej var i Sverige det var.

Dalarö. Vidrig man. Borde inte få kalla sig pappa.
Citera
2024-06-20, 19:45
Medlem
NoraKuzmas avatar
Johanna Möller som nog alla känner till.

Christine Schürrer som mördade två barn och allvarligt skadade en kvinna i Arboga 2008.
Citera
2024-06-20, 19:47
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Just minne i form av bild som etsat sig fast, så är det nog Elin Krantz som tar platsen.

I form av bisarrt motiv/händelseförlopp så tar nog långhyttan priset.

Elin Krantz, var det hon som en färgad våldtog och mördade och gravt skändade liket i Göteborg?
Citera
2024-06-20, 19:48
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Lisa Holm, sättet hon mördades på var så ondskefullt.

Tur jag inte läst på om det mordet då.

Vil slippa mardrömmar.
Citera
2024-06-20, 19:58
Medlem
Linda Chen-mordet minns jag att jag följde här på flashback när det var aktuellt. Det var verkligen ett mord som skiljde sig från det vanliga.

Där GM skämtat med BO när de var hos försäkringsbolaget om att han skulle tjäna mycket pengar om hon dog, där bröllopet närmade sig och han inte förberett någonting, där han påstod att han blivit kidnappad av kinesiska maffian som hållit honom inlåst i bagageluckan i en bil och matat honom med nudlar och där han förnekade att övervakningskamerabilder föreställde honom med motiveringen att han inte ägde någon sådan mössa som syntes i bilden. Med mera. Det var ju den ena absurditeten efter den andra i den historien.

Flera andra mord som nämns i tråden läste jag också om när de var aktuella, men jag minns det bara som deprimerande och tragiskt alltihopa. Och det är ju naturligtvis även detta mord, men hela historien var samtidigt så skruvad och absurd på så många sätt samtidigt.

Tvåa kanske Tove-mordet då det är så ovanligt att tjejer mördar varandra och dessutom gömmer kroppen.

Långshyttan hade jag missat när det var aktuellt. Men det är ju onekligen en bisarr historia även det, minst sagt.

Edit: Kim Wall! Det tog en mycket udda vändning efter den första nyheten om att en liten privatbyggd u-båt var försvunnen och befarades ha sjunkit...

Den excentriske och ganska omtyckte uppfinnaren hade alltså styckmördat journalisten som han tagot med på en tur i u-båten, inne i u-båten. Den såg man inte komma.
Senast redigerad av LeTeigneux 2024-06-20 kl. 20:02.
Citera
2024-06-20, 20:15
Medlem
Jag tycker de senaste åren visat på nya höjder i bisarra mordfall.
Tove som blev mördad av sina tjejkompisar efter en utekväll på stan var tämligen bisarrt. Mordoffret som dessutom var läkarstudent och umgicks med sådant trash-folk. Hur ofta händer sånt? Har det nånsin hänt i Sverige tidigare? 🤔
Vilma vars pojkvän förvarade hennes huvud i garderoben när polisen gjorde husrannsakan och inte upptäckte det var ju också en bisarr historia.
Men kanske ändå det mest bisarra ändå var fallet med tonåringarna som riggade en hängning av en taxichaufför som de ville straffa för en våldtäkt.
Citera
2024-06-20, 20:18
Anders Carlsson var en man utöver det vanliga. Klockren psykopat och social kameleont som i omgångar utgav sig för att vara rockmanager, skivproducent, psykolog, läkare och vetenskapsman. Hans brottslighet omfattade bedrägerier, bankrån, misshandel, barnvåldtäkt, rattfylleri och slutligen styckmord. Det är det sistnämnda brottet som gjorde honom känd i slutet av 80-talet.

I egenskap av rockmanager tog han sig an det finska heavy metalbandet Shock Tilt som efter vissa framgångar i Finland nu försökte göra karriär i Sverige. En mörk novemberkväll 1987 bjöd Carlsson in bandets 23-årige sångare Hannu Rajala till sin lägenhet i Stockholm. Rajala sövdes med eter, våldtogs, ströps, flåddes och styckades varpå Carlsson åt upp offrets penis. Den styckade kroppen hittades så småningom i sopsäckar. Huvudet var svårt sargat, bl a hade Carlsson ryckt ut alla tänder och stuckit ut ögonen med en penna.

Han dömdes till sluten rättspsykiatrisk vård och tillbringade resten av sitt liv på Sidsjön i Sundsvall. Med undantag för ett par rymningar, bl a till Berlin där han åter försökte bli manager åt en rockgrupp, och en incident där han svårt misshandlades av en medpatient, tillika ledare för Brödraskapet, så tycks Carlsson ha fört en lugn tillvaro på sjukhuset.
Han fick diagnoserna narcissism, homosexualitet och paranoid schizofreni. Han avled i en hjärnblödning 2007.

Här finns en tråd för mer info.

(FB) Anders Carlsson styckmördare & psykopat

Samt en sammanfattande artikel

https://www.gd.se/2013-05-19/makaber...nikt-styckmord
Senast redigerad av Natalz2 2024-06-20 kl. 20:31.
Citera
2024-06-20, 21:03
Medlem
Nyårsmordet i Sundsvall. Tre medelålders kvinnor firar nyår ihop. Det slutar med att en av kvinnorna mördar en av de andra med 143 knivhugg.
Citera
2024-06-20, 21:10
Jag har sett bilderna på Elin Krantz fruktansvärda! Och läckta obuktionsbilder från morden på barnen från Arboga. Mördaren Christine Schürrer gav sig på en mamma och två riktigt små barn med en hammare. Fruktansvärda mord.

Men det som slår allt tyvärr är Mattias Flink född 1970 en äkta svensk massmördare. Han dödade sju personer och skadade tre i Falun under natten mot lördagen den 11 juni 1994.

Han var vid tillfället alkoholpåverkad och hade fått slut av sin tjej, han gick till sitt skåp på regementet i Falun och hämtade ut sitt tjänstevapen en AK5. Han sköt på allt som rörde sig.
Folk som gick på trottoarer och på cykelvägar han slutade skjuta för att själv blev skjuten och kunde inte fortsätta. Ingen normal gör något sånt här i ren svartsjuka?
Flink dömdes i februari 1995 till livstids fängelse för morden. I juli 2010 tidsbestämdes straffet till 32 år.
Den 20 december 2011 beslutade Högsta domstolen att livstidsstraffet skulle tidsbestämmas till 30 år, vilket medförde att Flink kunde friges redan 2014 enligt principen om 2/3 strafftid.
Den 11 juni 2014, på dagen bara 20 år efter morden blev han villkorligt frigiven, han lever bland oss nu.

Jag har sett en bild på honom när han var typ 40 år i dag är han 54år och lever med nytt namn och utan restriktioner. I hemlighet.
Citera
2024-06-20, 21:16
Medlem
Sovdat, Kotaran, dubbelmordet i Linköping, hästtjejen som styckade, Malexander etc.

Kanske inte slår alla nämnda här men några som inte nämnts(?).
Senast redigerad av Periodic 2024-06-20 kl. 21:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in