2024-06-09, 16:03
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Förtidsröstade på SD - enda partiet som jag anser kan rädda det sjunkande skeppet Moder Svea. Men förmodligen är det redan försent.
Citera
2024-06-09, 16:04
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Egentligen AfS men SD skötte TV4 som riktiga män utan pudlande och avsked så blir nog sistnämnda. Som sagt hoppas jag AfS håller upp hoppet inför nästa val
Så du tyckte det var ett roligt "skämt" när sverigedemokraternas partihögkvarter sa framför kameran att de köpt domänen wakeuparabs.se för att på den uppvigla på arabiska att araber citat "måste göra våldsamt motstånd" mot svenskar?
Det gör vi till valet sa sverigedemokraterna!

Tycker du att det är bra att genom att uppvigla araber till terrordåd mot svenskar och att när araberna lyckas så ska svenskar skrämmas till att rösta på sverigedemokraterna för införande av mer kontroll och en polisstat med kameraövervakning överallt?
Är det så du vill att politiska partier ska värva väljare?
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Denise
Hoppas att du stavade Denice rätt på valsedeln.
Citera
Avstängd
Kedoxs avatar
Tänkte inte rösta men råkade bli så iallafall då vallokalen av en händelse låg på vägen till affären.
Kändes väldigt spartanskt. En äldre farbror vid inlämningen tackade mig för att ha bidragit till demokratin.

Blev inte rött!
Citera
2024-06-09, 16:05
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dregzy
Ni som röstade SD vem personröstade ni på?

Jag var lat och tog den översta
Citera
2024-06-09, 16:07
Medlem
PlanetCaravans avatar
sd! 🇸🇪🇸🇪🇸🇪
Citera
2024-06-09, 16:08
Medlem
Nckls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det är bara att smälla upp läger utanför EU där flyktingar som vill få sin sak prövad samlas (samtliga ensamkommande män bör få ett direkt NEJ). EU betalar naturligtvis för dessa läger. Samtliga länder längs EU's gräns är lämpliga.

Håller med om sista stycket och anser att om Sverige historiskt haft samma migrationspolitik som mångkulturen Singapore så hade saker fungerat bättre i Sverige.

Därför röstade jag på M.

Problemet jag ser är att få ett land utanför EU att gå med på detta. Eftersom EU ska finansiera behöver även risken för korruption och risken att pengarna går till fel ändamål minimeras vilket är svårt (om inte omöjligt) för EU att kontrollera i ett land utanför EU, inte minst med tanke på hur mycket korruption som finns inom unionen. För att det skulle vara möjligt behöver så många aspekter falla på plats, mänskliga rättigheter behöver tillgodoses, finansiering och genomförande kräver ett väldigt nära samarbete och transparens. Min uppfattning är att åtgärder för att snabba på asylprocessen är ett bättre alternativ.
Citera
2024-06-09, 16:12
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nckl
Problemet jag ser är att få ett land utanför EU att gå med på detta. Eftersom EU ska finansiera behöver även risken för korruption och risken att pengarna går till fel ändamål minimeras vilket är svårt (om inte omöjligt) för EU att kontrollera i ett land utanför EU, inte minst med tanke på hur mycket korruption som finns inom unionen. För att det skulle vara möjligt behöver så många aspekter falla på plats, mänskliga rättigheter behöver tillgodoses, finansiering och genomförande kräver ett väldigt nära samarbete och transparens. Min uppfattning är att åtgärder för att snabba på asylprocessen är ett bättre alternativ.
Vi kan väl sätta flyktingarna i ett läger här om eu betalar?
Det kanske kan va bra business?
Citera
2024-06-09, 16:12
Avslutad
Citat:

Nej asylprocessen ska skötas utanför EU (lätt som en plätt att implementera). Blir det meningslöst att ta sig till EU över medelhavet kommer döden på Medelhavet att upphöra.
Citera
2024-06-09, 16:14
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Jag röstade inte
Valet är ju inte över än! Så skynda å fynda! Det finns faktiskt en massa valsedlar med partinamn jag inte visste fanns till, så du kanske ändå hittar nåt att rösta på

Själv hade jag gärna röstat på ett litet parti om reglerna varit sådana att det partiet hade kunnat lägga sina röster på ett "moderparti" utifall de själva inte nådde upp till ett mandat
Citera
2024-06-09, 16:14
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Nog för att korruption är dåligt, men det är i alla fall bättre än att invandrare lyckas ta sig till Europa.

I grunden så anser jag dock att det raka hade varit att avskaffa asylrätten helt och hållet. Vad som händer i andra delar av världen är inte Europas problem. Åt helvete med FN säger jag, och jag hade gärna sett att Sverige och så många andra europeiska länder som möjligt gick ur den organisationen.
Citera
2024-06-09, 16:15
Medlem
kukflashs avatar
Jag förtidsröstade igår, blev SD och Charlie för min del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in