2024-06-09, 15:01
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
va??
Jag har precis röstat och fått det bekräftat av valarbetarna i en av de tre lokaler i malmö som var öppna idag
Skitsnack!
Du försöker lura malmöbor till att inte rösta.
Hade vallokalerna varit stängda hade det varit högst upp på tidningarnas sidor!

Gå och taktikrösta ut C, L & KD allesammans!
Ut med råttorna!
Håll sverige rent!

Här är partierna du får skriva på valsedeln:

https://data.val.se/euval2024/partier/anmalda

En taktikröst på kalle ankapartiet är en taktikröst mot C , L & KD!

Glöm inte legitimation.
Citera
Medlem
Blev proteströst på Afs, tycker SD liknar övriga partier för mycket när det gäller covid vaccin, EU, Nato. Förmodligen är SD kontrollerad opposition. Huvudsaken är att C, Liberaler eller Kd åker ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Är det idag? Jag råkade kasta mitt röstkort men EU-val låter väldigt tråkigt så det gör nog inte så mycket.

Du kan rösta endå, ta bara med pass till röstlokalen så skriver dom ut ett nytt röstkort
Citera
2024-06-09, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Röstar man inte har man ingen rätt att klaga på politiska beslut.
Haha! Tror ni verkligen att era sketna röster betyder något? Det är redan förbestämt vad som ska ske. Era röster spelar ingen roll, de vill bara få er att känna er delaktiga, era som lättlurade får.
Citera
2024-06-09, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Du sänker inte procenten för övriga det blir annan summa att räkna på då det bara är dom som kommer över gränsen som fördelningen sker på, blir ju ingen procent över utan alltid 100%.

är du efterbliven? det är klart procenten ändras varför i helvete har DU ens rösträtt?
Citera
2024-06-09, 15:03
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Är det idag? Jag råkade kasta mitt röstkort men EU-val låter väldigt tråkigt så det gör nog inte så mycket.
Du kan rösta ändå. De kan skriva ut en ny om du har legitimation. Gå och taktikrösta ut småpartierna?

Här är listan på partierna du får skriva på valsedeln:

Citera
2024-06-09, 15:03
Medlem
Röstade på SD, TV4 fina dokumentär om troll fick mig övertygad.
Citera
2024-06-09, 15:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Akvariumfiskarn
Jag vill i alla fall tro att det är vår skylldighet att rösta för annars är man inte riktigt kvalificierad att höja rösten vid debatt.

Vilken äcklig parasit du är. Så om man inte röstar förverkas ens mänskliga rättigheter?

Argumentet att man ska rösta blankt oavsett är bara ett sett för styrande att få falsk legitimitet. Svårare för en styrande makt att roffa åt sig om endast 50% av befolkningen röstar, för det visar ju att befolkningen inte anser makten har legitimitet i sitt styre. Därav har du denna sinnessjuks hjärntvätt om att rösta blankt/skyldighet att rösta.
Citera
2024-06-09, 15:04
Medlem
Mamses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Du kan rösta ändå. De kan skriva ut en ny om du har legitimation. Gå och taktikrösta ut småpartierna?

Här är listan på partierna du får skriva på valsedeln:

Man behöver inte ha med sig röstkort för att rösta på valdagen och man kan enkelt kolla online vilken röstlokal man ska gå till.
Citera
2024-06-09, 15:06
Medlem
Jag erkänner ej eu därför så röstar jag ej.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Röstar man inte har man ingen rätt att klaga på politiska beslut.

Du ör fullständigt efterbliven. Du får inte kritisera något annat land än det du bor i, ungefär lika intelligent resonemang.

Vem i helvete röstar i denna fars?
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnMansArmé
Vilken äcklig parasit du är. Så om man inte röstar förverkas ens mänskliga rättigheter?

Argumentet att man ska rösta blankt oavsett är bara ett sett för styrande att få falsk legitimitet. Svårare för en styrande makt att roffa åt sig om endast 50% av befolkningen röstar, för det visar ju att befolkningen inte anser makten har legitimitet i sitt styre. Därav har du denna sinnessjuks hjärntvätt om att rösta blankt/skyldighet att rösta.

Det är tvärtom. Desto fler röster kalle ankapartiet får, ju mindre legitimitet får riksdagspartierna.
Att stanna hemma säger ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in