2024-06-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Även svensk polis har värmekameror som kan detektera kadaver.
Sen är det också fullt möjligt att dom använder sig av kamerorna trots att dom inte funkar. Någon får fråga dom.
Absolut. Kräver temperaturdifferens.

Men det DU tänker på är allt du sett i Cops eller liknande t.ex brittiska serier. Där man från kameran ser springande mongos.

Just för att dom är springande, eller jag menar levande. Att hitta döda via termokamera finns inte. Det har du nog läst i Kalle Anka.
Citera
2024-06-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
En annan engelsk äldre herre försvann likadant på en annan grekisk ö för 5 år sedan. Det är ju totalt osannolikt. Rån-mordliga?
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/kusliga-likheterna-med--mosleys-forsvinnande-/
Ja, så märkligt!
Nån som vet något som inte pratar
Citera
2024-06-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Precis. Som jag skrivit tidigare. Han avslöjade mycket om vad olika varor innehöll, en massa skit. Det är inte direkt någon bra reklam för de stora tillverkarna och de stora höjdarna. Klart det blir obekvämt.

Tror verkligen inte på något annat konstigt. En läkare är högst medveten om hur denne ska skydda sig från sol och klara promenad i värme. Eller att han skulle gjort slut på sig själv. Nej.

Ja precis.
Jag får lite samma vibbar som han uppfinnaren som blev mördad.
En amerikansk uppfinnare utvecklade ett system så bilar kunde drivas på vatten, resten är historia.
Citera
2024-06-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaKickan
Han är på stranden med sin fru och vänner och väljer att gå hem själv. Är inte det lite oartigt mot de vännerna han är på stranden med? Brukar verkligen artiga äldre engelsmän göra så? Det hela verkar inte som ett "normalt" beteende i mitt tycke iallafall.

Bra inlägg! Exakt min tanke. Kan det ha blivit någon otrevlig schism dem sinsemellan på stranden där frun blev tvungen att ta vännernas parti och han surade ur och gick? Känns som om han gick med ganska bestämda steg på de videos som visats i media.
Citera
2024-06-08, 19:38
Medlem
totto30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Skratta inte, det är det mest troliga just nu.
Psykiskt illamående, är det när man är på väg att kräks inne i huvudet?
Det heter psykisk ohälsa...

Och svaret på din fråga:
Ordbajsar bara här när något verkligen intresserar mig.
Senast redigerad av totto30 2024-06-08 kl. 19:41.
Citera
2024-06-08, 19:39
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Ja precis.
Jag får lite samma vibbar som han uppfinnaren som blev mördad.
En amerikansk uppfinnare utvecklade ett system så bilar kunde drivas på vatten, resten är historia.
Du menar en ångmaskin?
Citera
2024-06-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Nej, *allt* av det är historia och då menar jag av en specifik typ.

Man kan inte undvika termodynamikens lagar.
Citera
2024-06-08, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vilken sjuk historia De har väl livstid i Grekland (riktig livstid)
Det har nämnts att det kan vara ett brott som hänt
att han pratade med nån, vem var det?

Verkligen hemskt. De var snabba att hänga ut både namn och bild i media kommer jag iaf ihåg.

Vet inte om han pratade mer än de som peka ut vägen vid busshållsplatsen (var det väl?) om det är de du tänkte på?
Senast redigerad av viperstyle 2024-06-08 kl. 19:46.
Citera
2024-06-08, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Du menar en ångmaskin?

Nej

The mysterious death of Stanley Meyer and his water powered car

Bara googla
Citera
2024-06-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja, så märkligt!
Nån som vet något som inte pratar
Kannibaler?
Citera
2024-06-08, 19:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Står på första raden men kanske inte så lätt att se, "The Independant" i UK.

Jag kollade den men fann inget…

Det florerar även en uppgift om sista cctv där mm inte har sitt paraply. Så det kanske finns en senare film. Eller så rör det sig om mindre tillförlitliga uppgifter som tenderar dyka upp i fall som det här…
Citera
2024-06-08, 19:44
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
IMO är frågan bara "varför?". Han verkar inte befinna sig på en plats i livet som reser varningstecken för sådant. Jag är medveten om att objektiva anledningar är ytterst marginella och till synes väletablerade människor kan drabbas - men ändå. Det ÄR en av de mest troliga anledningarna, men imo inte den mest troliga.

Killgissning, såklart, men jag föredrar den absolut enklaste förklaringen som kan tänkas .. det är nån slags olycka nånstans där han av okänd anledning bara inte följt stigen (för om kan skulle hem, till Symi stad, var det ju lite av en omväg.)

En sak som jag noterade, iofs kanske helt oväsentligt, är att han på sitt officiella instagram på senare tid verkar ha på sig samma blå tenniströja (som han bar vid försvinnandet) på ett flertal bilder, ofta syns kragen under långärmade tröjor. Får någonstans en känsla av att all framgång och rikedom kanske inte betydde så mycket för honom (längre). Han hade gott och väl kunnat köpa sig tenniströjor och skjortor i massor av olika färger och modeller. Frågan är om han verkligen befinner (befann) sig på den plats i livet som han var lycklig - jag menar genuint lycklig - på? Tycker tyvärr han ser avmagrad och tärd ut på bilden som togs på stranden, jämfört med hur han sett ut tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in