2024-06-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vilken sjuk historia De har väl livstid i Grekland (riktig livstid)
Det har nämnts att det kan vara ett brott som hänt
att han pratade med nån, vem var det?

Dessvärre är inte livstidsstraff i fängelse i Grekland = livstid på riktigt. Det kan vara 30 år.
Det är väl bland det bästa med USA, när asen döms till 3 x livstid +275 år..
Citera
2024-06-08, 19:16
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Michael Mosley gick fel.

Han skulle gå från Pedi till samhället Symi där han bodde, men istället vek han av mot Agia Marina.

Det är bra att ha med sig google maps i mobilen.
Inte omöjligt. Men osannolikt att han gått så fel. Nästan 180 grader fel.
Citera
2024-06-08, 19:17
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det verkar alltså som att han har tagit vägen över bergen. Det skulle vara en genväg om man vill komma hem så fort som möjligt.
En möjlighet är att han helt enkelt ville komma hem så fort som möjligt eftersom han inte visste var mobiltelefonen var.
Kanske fanns det inget annat sätt att ta sig till hotellet och han tyckte kanske det var pinsamt att säga att han hade glömt mobilen.

Det finns en mycket lättare och snabbare väg till hemmet, vilken dessutom till stora delar går genom bebyggelse. Så han valde aktivt att ta den långa vägen över berget.
Citera
2024-06-08, 19:19
Medlem
cerns avatar
Han kommer snart hittas (avliden tyvärr) och det kommer vara pga fall-olycka eller drunkning eller liknande thats it!
Citera
2024-06-08, 19:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Sjukt
exakt samma fall
https://news.sky.com/story/missing-michael-mosley-son-of-man-who-disappeared-in-2019-urges-tv-doctors-family-to-keep-up-search- 13149413

Likheten kanske ligger i att MM kände till det tidigare försvinnandet och "kopierade" detaljerna, dvs. han yckte det var ett bra sätt att försvinna utan att kunna hittas. Jag tror nämligen att han tyvärr bestämt sig för att avsluta sitt liv. Förmodlogen hade han planerat det redan innan de kom till ön. Eftersom han och hustrun ägde semesterhuset där är han väl bekant med omgivningen och miljön. Han ser väldigt tärd och sliten ut på de sista bilderna. Framgång och berömmelse är inte likställt med lycka, ofta är det snarare tvärtom.
Citera
2024-06-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Det finns en mycket lättare och snabbare väg till hemmet, vilken dessutom till stora delar går genom bebyggelse. Så han valde aktivt att ta den långa vägen över berget.
Ja jag ser det på maps. Han måste ha känt till den vägen. Men det är väl i Pedi han senast sågs av övervakningskamera. Dock är det väl inte helt säkert att han tog vägen över berget.
Gjorde han det så är det mycket märkligt. Det verkar inte finns någon vettig anledning att gå den vägen.
Citera
2024-06-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Fast en värmekamera kan plocka upp värmesignaler från ett kadaver. Du får googla Detection of cadaveric remains by thermal imaging cameras.
Ja, jag kunde. Eller så förlitar jag mig på att det jag vet om termodynamic från skolan gäller - tills du förklarar för mig hur man med modern teknik inser att 27º kadaver är skilt från 27º berggrund. Där finns säkert en bra förklaring. Form?
Citera
2024-06-08, 19:24
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ja, han ska ju ha haft en karta med sig också.
Citera
2024-06-08, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Hur kan man avgöra det på dessa suddiga bilder? Man skulle inte ens kunna urskilja om han log med hela ansiktet ärligt talat.
Jag tycker det är något med hållningen som signalerar psykiskt illamående.
Citera
2024-06-08, 19:27
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Ja, jag kunde. Eller så förlitar jag mig på att det jag vet om termodynamic från skolan gäller - tills du förklarar för mig hur man med modern teknik inser att 27º kadaver är skilt från 27º berggrund. Där finns säkert en bra förklaring. Form?
Även svensk polis har värmekameror som kan detektera kadaver.
Sen är det också fullt möjligt att dom använder sig av kamerorna trots att dom inte funkar. Någon får fråga dom.
Citera
2024-06-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Då kan ju operatörerna sitta svalt i ett tält medan dom söker. Men det gör man kanske redan?
Många bra "eftertankar" där. Men man tänker att det borde fungera som du säger. Ifall det gör så växer ju tanken på konspirationsteorier. Eller så är det som vanligt att poliser är klumpiga arslen som hellre vill hem till älskarinnan.

Det är nog ändå ont om operatörer som verkligen jobbar för .. det som gäller, snarare än lönen. Om det är relevant här, inte en aning. Men varken hundar eller termokameror fungerar bra just här.
Citera
2024-06-08, 19:28
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Eftersom de övergått till att kolla öar som Mosley kan ha simmat över till samt grottsystemet (som är fyllt av vatten?) betyder det att de inte hittat honom under sökningarna på berget i dag.

Detta är verkligen mystiskt. I princip kan han ju ha nåt fram till Symi och försvunnit där i stan. Men uppenbart har inga kameror fångat upp honom och ingen tycks ha sett honom där.
Mystiskt och mystiskt. Hela flygplan som hamnar i vattnet hittar man inte ibland. Så inte alls omöjligt att han ligger i vattnet och då kommer man antagligen aldrig att hitta honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in