Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Nu kom han ju till Agia Marina. Det är ett jättefint ställe som ligger vid kusten. Den stigen han gick leder dit. Även den grekiska polisen tror ju att det var dit han gick med flit. Varför har du så svårt att acceptera det så att du skall ha det till att han var ute och klättrade i bergen och råkade få syn på stället av en slump?
För mig är det mest logiska förloppet att han befann sig med hustrun på en annan strand. Av någon anledning fick han för sig att han skulle gå till denna marina. Varför vet vi inte. Men han kan ha varit där förut eller läst om den. Kanske ville han vara för sig själv när han gick dit så han drog till med att han mådde lite dåligt och skulle gå hem.
Sedan gick han med bestämda steg dit. Han insåg nog att det var en strapats men trodde ändå han skulle klara det. Men när han kom fram så visade det sig vara svårt att komma in på området och när han letade efter en ingång så skedde det något som ledde till hans död.
Du vet inte vilka stigar han har gått på mellan Pedi och fyndplatsen.
Jag skiter i vad den grekiska polisen och du
tror så länge tron är just bara en tro.
Jag har inte påstått att han såg Agia Marina av en
slump , du bygger en halmgubbe.
Uppifrån bergstoppen NV om Agia Marina ser man högst sannolikt tavernan och den låg då närmre än samhället där bostaden ligger.
När(om) han var på bergstoppen insåg han kanske att det skulle vara en strapats att ta sig till bostaden och väljer att ta sig ner för berget till Agia Marina, där skulle han kunna få hjälp, bland annat att meddela sig till frun.
Visa att det är svårt att ta sig in på tavernaområdet där vandringsleden ansluter på den södra sidan innan du slår på mig med det argumentet.