2024-06-09, 17:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jaha så du tycker det är mer troligt att han var på väg till någon bergstopp i den terrängen och värmen.
Han mådde ju dåligt och skulle hem och så plötsligt kommer han på att han ska upp och titta på utsikten. Sedan när han kanske får syn på marinan så väljer han att gå dit i stället för att gå tillbaka mot civilisationen.

Nej då finner jag det betydligt mer sannolikt att han var på väg mot marinan. Det var ju väldigt fint där. Kanske hade han varit för förut. Varför är det så osannolikt?

Att må dåligt kan betyda mycket, till exempel oro, ångest, etc., inget som direkt har med förmågan att promenera i berg att göra även om det är varmt.

Han bestämmer sig för att ta en omväg hem och nå en bra utsiktsplats, väl uppe på berget händer något som gör att han bestämmer sig för att ta sig ner till Agia Marina.

Agia Marina är civilisationen och närmst i förhållande till där han befinner sig uppe på berget.

En utsiktsplats är precis lika troligt som Agia Marina om inte snäppet troligare.

Han hade redan badat och ville inte stanna kvar på stranden i St. Nicholaos, så varför gå till en liknande strand med servering och toalett?
Citera
2024-06-09, 17:33
Medlem
Translesbisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
När såna här personer hittas döda så är det aldrig slumpen. Säg vad ni vill om de, men jag är åtminstone övertygad om att myndigheter ligger bakom.

För er som förstår världen bättre så vet ni redan att friska människor tjänar man föga på.. Det var just vad den här mannen förespråka folk till att leva ett långt och friskt liv.
Myndigheter? De där små grekiska öarna är beroende av turism. Grekland skulle inte ha ihjäl turister, det är som att skjuta sig själv i foten.
Citera
2024-06-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Men är du också förståndshandikappad? Han gjorde det ju inte med flit naturligtvis, utan gick fel.
Att gå i motsats riktning med raska steg det är inte att gå fel
Citera
2024-06-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Jag har haft solsting. Något av de värsta känslorna man kan uppleva. Man blir desorienterad, svag, trött. En känsla av att man är förlorad. På kvällen kom feberfrossa, illamående och kräkningar. Fy fanken. Sedan dess är jag noga med hydrering och skugga. Kommer från ett ställe i medelhavet som liknar detta område. The locals som vet området håller sig undan solen därav tar en paus mitt på dagen, typ siesta. Endast en väldigt erfaren typ fåraherde skulle ge sig ut på en sådan strapats, om ens det. Jag har läst otaliga artiklar i lokala tidningar om hur just turister gör samma som Mosley. Ger sig iväg i terrängen i flips flops och sedan blir det såhär. Oftast händer det vita västerlänningar av alla sorter. Underskattar miljön.

Vila i frid, detta var så onödigt.

Det är ju samma sak på vintern och fjällen. Lokalbefolkningen ger sig inte med endast ett pannband på huvudet ut när det blåser. Med det gör nollåttorna.
Citera
2024-06-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är ju samma sak på vintern och fjällen. Lokalbefolkningen ger sig inte med endast ett pannband på huvudet ut när det blåser. Med det gör nollåttorna.
Exakt. Det var en bra liknelse.
Citera
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Vem är det på bilden?

Citerar mitt ursprungliga inlägg.

"Ursprungligen postat av T-Pax
Lite kusligt men om man tittar på "sfäriska foto" från Agia Marina Bar så står det någon med mörkblå shorts, keps och tröja och tittar ut över vattnet. Det står också två ryggsäckar på en bänk.
Om det av någon märklig anledning skulle vara MM så kanske det är en plats han brukar gå till? Lite långsökt men man vet aldrig."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
När såna här personer hittas döda så är det aldrig slumpen. Säg vad ni vill om de, men jag är åtminstone övertygad om att myndigheter ligger bakom.

För er som förstår världen bättre så vet ni redan att friska människor tjänar man föga på.. Det var just vad den här mannen förespråka folk till att leva ett långt och friskt liv.

Människor dör på liknande sätt och under såna här omständigheter varje dag. Nu råkade det vara en känd person. Myndigheter och Big pharma vill dessutom att vi ska leva länge och konsumera både varor och läkemedel hela vägen in i kaklet. Mosley var en gudagåva till insulin-industrin tex. Istället för att dö vid 60 så fick han människor att leva till 75 med en bättre kost…+sin vanliga dos insulin.
Citera
2024-06-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-Pax
Citerar mitt ursprungliga inlägg.

"Ursprungligen postat av T-Pax
Lite kusligt men om man tittar på "sfäriska foto" från Agia Marina Bar så står det någon med mörkblå shorts, keps och tröja och tittar ut över vattnet. Det står också två ryggsäckar på en bänk.
Om det av någon märklig anledning skulle vara MM så kanske det är en plats han brukar gå till? Lite långsökt men man vet aldrig."
När är bilden tagen och av vem?
Citera
2024-06-09, 17:49
Medlem
LeifTheNotLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Antingen är det ett översättningsfel, UK ligger väl en timme före oss. Det andra kan ha varit att han säger hejdå till fru och sällskap och så går han men innan han går säger han att han ringer dem när han kommit hem. Vilket kanske då borde ha varit vid 15 tiden enligt hur lång tid de trodde det skulle ta att gå hem. Men de hör inget och så kommer taxibåten och hämtar dem kl16 på stranden.

Jag läste i brittisk press att de kommit överens om att han skulle ringa när han kommit hem. Har för mig att han sagt 14.30 eller 15.00 men minns inte säkert.
Citera
2024-06-09, 17:50
Medlem
Liberty75s avatar
En polisman bröt benet under sökningen av Mosley, meddelar BBC.

Där ser man, terrängen är inte lätt även för infödda. Nu tror jag inte M dog av ett fall utan av uttorkning och värmeslag.
Citera
2024-06-09, 17:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stimulanspaket
Nu är väl inte någon dödsorsak fastställd så kanske har du rätt, men det varnas ju för att ge sig ut i terrängen i hettan just för att det är farligt.
Borgmästaren på ön har även angett vandringen i värmen som trolig orsak.
Vi får avvakta obduktionen.
Citera
2024-06-09, 17:53
Medlem
En man i hans ålder. Känner sig lite trött och sliten. Väljer en långpromenad men i själva verket är det hjärtat som spökar. Han blir sämre i värmen, får hjärtstopp, avlider.

Det är faktiskt inte en hel ovanlig grej att dödsfall sker på det sättet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in