Citat:
Ursprungligen postat av
stimulanspaket
Känns inte längre som en olycka då hade de hittat honom. Visst, har han hamnat i vattnet så försvårar ju det sökandet, men varför skulle han hamnat i vattnet?
Antingen har han valt att försvinna, det skulle kunna förklara varför han lämnat mobilen.
Man kan lämna sin mobil även om man inte tänker försvinna, jag lämnar den hemma när jag är på gymmet eller i löpspåret, exempelvis. Men om jag är på en ö ser jag inga skäl till att lämna den hos min fru. Han har väl fickor på kortbyxorna, uppenbarligen finns det plats för pengar i alla fall.
Om de bråkat och han avviker i frustration, går man då och köper att paraply då?
Eller så ligger det ett brott bakom försvinnandet.
Brott är inte uteslutet, finns omständigheter som kan tala för ett ofrivilligt försvinnande.
Michael tog inte med sig sin mobiltelefon.
Han lämnade sällskapet för att gå hem eftersom att han inte mådde bra. Sällskapet lät honom göra det trots det extremt varma vädret.
Gått upp i rök.
Det kan vara en uppdiktad historia.
Sällskapet började bråka, Michael gick ensam hemåt i vredesmod, i bostaden fortsätter bråket och Michael avlider.
Att han inte hittats kan tala för att någon med lokalkännedom och eventuellt ett fordon kan ha med försvinnandet att göra.
Han kan såklart ramlat i vattnet och drunknat om han försökt svalka sig på något illa valt ställe.