2024-06-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george-nada
Oj vad rädd jag blir. Jag är en simpel åskådare och jag har inga som helst planer på att bli partiledare i framtiden, vad fan svamlar du om. Jag kommer inte ångra mig i framtiden för att jag kallade en spade för en spade.

Det var en allmän kommentar om att vara identifierbar på nätet.
Citera
2024-06-05, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplikt
Alltså snark. Här ser man den sämsta sidan av Flashback.

Efter en genomtittning av denna tråd så märker jag att det värsta en kvinna kan göra i mäns ögon är att knulla runt och leka. Om det är det ni är rädda för behöver ni kolla ert självförtroende helt ärligt.

Den dagen kvinnor inte behöver vara rädda för att bli ihjälslagen i sin relation behövs inte längre denna grupp. Tills dess så är det väldigt bra att kunna varna andra om riktigt farliga män. Gruppen handlar väldigt lite om män som knullar runt. Snarare om män som är farliga på riktigt. Och det händer ofta att kvinnor snarare berättar goda egenskaper om männen som ”hängs ut”.

Jag tror/tycker nog mest att det som anmärks på är brist på tillräknelighet/accountability.
Använder man sina mest väreefulla år till att öppna benen för 5%, så är nog dom flesta ok med det. Gör som du vill, men komma efteråt och kalla män för svin och beklaga sig över att dom bra killarna inte vill ha en längre, duger inte.

Om kvinnor är rädda för farliga och misshandlande män, så bör fokus och egg vara riktad mot lagförande myndigheter.
Män som slår, hotar och våldtar kvinnor skall kastreras och låsas in.
Samma problem som med dumpen.....
Citera
2024-06-05, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaktlucas
Som sagt, kan inte tala för alla män på Flashback. Folk har rätt till sin åsikt och så är det, men att hänga ut folk på facebook med massa anklagelser är både fel och brottsligt.

Dessutom när det kanske inte ens stämmer. Många kvinnor har ju den tendensen att vara väldigt känslostyrda och då överdriva situationer eller helt enkelt ljuga.

Eller så är det lika många kvinnor som blir upprörda som det är män på Flashback som blir upprörda och kräver att få reda på alla fakta med namn, adress, sociala medier osv så att de kan skriva sina trollinlägg och hota kvinnor som EVENTUELLT är inblandade i olika händelser enligt källor som bygger på Flashbacks antaganden - ofta felaktiga sådana! Ville bara påpeka dubbelmoralen i det hela. Det är lika fel vem som en ger sig på det andra könet utan att ens reflektera över bakgrunden. Så män är verkligen lika känslostyrda som kvinnor - om inte ännu mer när man tittar på antalet kvinnofientliga uttalanden i detta forum!
Citera
2024-06-05, 13:23
Medlem
ElakBolls avatar
Skvallerkärrings gonna skvallerkärring, samma som de alltid gjort i alla tidsåldrar.

Sånt här handlar givetvis alltid bara om sura arga bitterfittor som minsann inte fått precis som de vill och nu ska vi göra något ELAKT tillbaka som straff, SÅ DET SÅ! Det gör knappast någon större samhällsnytta i att "varna" andra kvinnor om specifika män på det här viset för vem fan går in och scrollar igenom en massa såna där listor från pärm till pärm varje gång de träffat någon ny potentiell partner? Förutom möjligen någon extra hatisk blekfet radikalfeminist som ändå ingen vettig jävel vill dejta.

Det är lite samma fenomen som liknande listor som ska varna konsumenter från vissa "bluff-företag" och liknande, finns inte många normalt funtade friska människor som går in och lusläser en massa såna listor heller varje gång man ska handla något från nån firma, det har man varken tid eller ork till.
Citera
2024-06-05, 13:37
Medlem
Snacket om rådgivning är bara larv. Som att fråga en a -lagare om bästa vinsorten

Det är alltid bäst att själv vara spekulant på egen hand,
Lämnar man omdömet åt andra
Blir det lite som att köpa ett hus via anonymt ombud, helt osett
Det kan bli lite hur som helst. Vattenskador och inga ytterväggar.
Åsikter kan vara delade och fejkade

Därför blir sidan mer som ett internetkafé med skvallertanter
Än en rådgivare för dejtande och försiktiga kvinnor

Ser inget konstruktiv i det hela. Mest bara bråk och tjafs.
Som, i värsta fall, hamnar i domstol för förtal
Citera
2024-06-05, 13:45
Medlem
ElakBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersson42
Oj, jävlar vad kränkt du är. Ni snowflakes ska nog undvika flashback, det blir inte bra annars

Jag är inte kränkt överhuvudtaget för fenomenet berör inte mig, jag är inte mycket för ONS och att dejta runt och ligga med kreti och pleti och är helt enkelt inte samma typ av person som dessa "fuckboys" som hängs ut så jag lär aldrig hamna på några liknande listor. Jag bara belyser vad beteendet faktiskt handlar om samt hur tragiskt lågintelligent det är att tro att något annat än ren bitterhet ligger bakom, samt även att tro att det skulle göra någon som helst nytta i praktiken.
Citera
2024-06-05, 13:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Inte undra på att det föds allt färre barn där killar inte vågar dejta tjejer längre pga att antingen bli felaktigt anklagade för begå våldtäkt, eller hängas ut på facebook bara för att man råkar dejta flera olika personer samtidigt.

Vad är det för sjukt samhälle vi lever i? Det var fanimej bättre förr..
Citera
2024-06-05, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Tjejernas fel igen! Åh nej!
Det är oftast tjejer som är dumma mot andra tjejer och om någon tjej blir kallad hora (obs - hörsägen - mycket sällan det händer) så är det alltid en annan tjej.
Du är något på spåren. Killar = bäst. Inga tjejer i min kuddkoja.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/instagram-goteborg
Citera
2024-06-05, 14:15
Medlem
Hamadryads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Inte undra på att det föds allt färre barn där killar inte vågar dejta tjejer längre

Är det verkligen det de beror på?
Citera
2024-06-05, 14:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamadryad
Är det verkligen det de beror på?

Det kan vara en förklaring... men också den obegränsade tillgång till porr dygnet runt på nätet är inte heller bra. Den förstör nog många män och gör de lata.
Citera
2024-06-05, 14:54
Medlem
GerardDepardieus avatar
Tur man är för gammal för sådan här skit.

Kan inte va lätt att vara ung idag, alla verkar faen må dåligt och ofta jämföra sig med overkliga ideal.
Citera
2024-06-05, 15:15
Medlem
Vi kan ju starta en liknande grupp där vi hänger ut kvinnor som särar på benen för en öl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in