2024-06-05, 03:01
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svantelicious
INGA personuppgifter delas.

Hur varnar man tydligt om specifika personer för varandra utan att dela några personuppgifter?
Citera
2024-06-05, 06:37
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Jag har haft ett flashback-konto i över fem år och kände att efter att ha läst den här tråden så ville jag skriva mitt absolut första inlägg.

Jag har varit medlem i nämnd grupp under lång tid och vet därför vad jag pratar om när jag skriver det här. Gruppen är skapad av kvinnor FÖR kvinnor och jag anser att många kommentarer i denna tråd är typexempel på varför grupper som dessa behövs; många går direkt till attack mot och fördömer de kvinnor som finns i gruppen trots att ni inte har någon aning om vilka de är. Jag kan säga att de som finns i gruppen är allt ifrån unga osäkra tjejer, modellsnygga instagramtjejer, mogna, trygga kvinnor och allt däremellan.

Gruppen används till stor del genom att varna andra kvinnor om farliga män; det kan handla om allt från bedrägerier till pedofili och mordförsök. Är påståendet såpass grovt som dessa backas de alltid upp av protokoll eller domar. Andra inlägg som läggs upp handlar ofta om att en kvinna fått en dålig magkänsla angående en man de träffar varpå hon frågar i gruppen om någon känner till något. Här läggs ALDRIG fullständiga namn eller personuppgifter ut. Om då flera kvinnor, oberoende av varandra, påstår något om mannen så skulle åtminstone jag tolka det som en fingervisning kring hur mannen ifråga är som person. Som sagt, INGA personuppgifter delas.

Termen "fuckboy" verkar vara just det som skaver här om jag tolkar rätt. Men ingen annan än ni i tråden lägger någon som helst värdering i det. Ingen har påstått att det är fel att ligga runt, att ha ONS eller att ghosta. Anledningen till frågan i gruppen (de få gånger den ställs) bygger snarare på att veta om det är värt att lägga energi eller inte.

Självklart finns dilemmat kring rättssäkerhet och den hårfina gränsen till förtal närvarande. Men det ska också påpekas att administratörerna i gruppen gör ett exemplariskt arbete i att radera inlägg och stänga av konton som passerar dessa gränser.

Kan vi inte istället försöka lägga fokus på varför grupper som dessa behövs istället för att bevisa anledningen till att de finns?

Vilken oerhörd mängd skitsnack. Och redan första meningen är en brutal lögn.

Tyvärr visar detta inlägg hur välorganiserade manshatande feminister blivit och vilka resurser de har i form av olika aktiva och vilande konton på sociala medier och rakt in till etablerade politiska partier (…inga namn…) och hos mainstream medierna. Så fullständigt skrämmande…
Citera
2024-06-05, 07:31
Medlem
DraconianTimess avatar
Slappna av! Det är bara lite tjejskvaller som har pågått i alla tider med skillnaden att brudarna nu har ett internetnätverk.
Borstar du inte tänderna ordentligt, har äcklig fotsvett och är allmänt dryg i Malmö så kan du få svårt att få till det med brudar i Umeå.
Citera
2024-06-05, 07:52
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Vi är ju allt mer på väg åt det hållet. Allt fler män förstår att 90% av kvinnorna på tinder endast är ytliga leder som söker bekräftelse o jagar områdets största fuckboys.

Precis. Men verkligen Dags att sätta ner foten på riktigt och sluta dalta så kommer kvinnorna uppföra sig för att få lite bekräftelse.

Antingen det eller a.i tar över kvinnornas roll.
En sexdocka med a.i kommer nog vara mer värt än en modern kvinna
Citera
2024-06-05, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Att den här typen av uthängningsgrupp ens tillåts på Facebook säger fan rätt mycket om Facebook.

Föreställ er om män hade liknande grupp, där man frågar hur många ligg den här tjejen haft för se hur slampig hon är. Vilket jävla liv det hade blivit o media hade inte hållit käft förens gruppen förbjöds. Bägge fallen hade givetvis varit fel. Men manshat vet vi sedan länge är normaliserat i samhället.

Bryr sig ens män om folk vet hur många de legat med? Män brykar väl skryta om hur många de lägrat och ser sig som mer åtråvärda i kvinnors ögon om de gör det.
Citera
2024-06-05, 09:17
Medlem
Kokkashugis avatar
Citat:
Jag har haft ett flashback-konto i över fem år och kände att efter att ha läst den här tråden så ville jag skriva mitt absolut första inlägg.

Gott så, om det sköts med den fingertoppskänsla och respekt för lagar och regler är det väl inget problem. Det kommer dock att uppstå problem förr eller senare, någons ex till kaninkokerska kommer att hänga ut nån snubbe, dikta ihop en historia om våld och övergrepp och hänga ut nån stackare.
Citera
2024-06-05, 09:21
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:

Jag har varit medlem i nämnd grupp under lång tid och vet därför vad jag pratar om när jag skriver det här. Gruppen är skapad av kvinnor FÖR kvinnor och jag anser att många kommentarer i denna tråd är typexempel på varför grupper som dessa behövs; många går direkt till attack mot och fördömer de kvinnor som finns i gruppen trots att ni inte har någon aning om vilka de är. Jag kan säga att de som finns i gruppen är allt ifrån unga osäkra tjejer, modellsnygga instagramtjejer, mogna, trygga kvinnor och allt däremellan.

Gruppen används till stor del genom att varna andra kvinnor om farliga män; det kan handla om allt från bedrägerier till pedofili och mordförsök. Är påståendet såpass grovt som dessa backas de alltid upp av protokoll eller domar. Andra inlägg som läggs upp handlar ofta om att en kvinna fått en dålig magkänsla angående en man de träffar varpå hon frågar i gruppen om någon känner till något. Här läggs ALDRIG fullständiga namn eller personuppgifter ut. Om då flera kvinnor, oberoende av varandra, påstår något om mannen så skulle åtminstone jag tolka det som en fingervisning kring hur mannen ifråga är som person. Som sagt, INGA personuppgifter delas.

Termen "fuckboy" verkar vara just det som skaver här om jag tolkar rätt. Men ingen annan än ni i tråden lägger någon som helst värdering i det. Ingen har påstått att det är fel att ligga runt, att ha ONS eller att ghosta. Anledningen till frågan i gruppen (de få gånger den ställs) bygger snarare på att veta om det är värt att lägga energi eller inte.

Självklart finns dilemmat kring rättssäkerhet och den hårfina gränsen till förtal närvarande. Men det ska också påpekas att administratörerna i gruppen gör ett exemplariskt arbete i att radera inlägg och stänga av konton som passerar dessa gränser.

Kan vi inte istället försöka lägga fokus på varför grupper som dessa behövs istället för att bevisa anledningen till att de finns?
Slår vad om att ni mest jagar vita män. Visst är det så?
Citera
2024-06-05, 09:33
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Fast orrar var ett tillfälligt uttryck när det har ”instagramupplopp” typ 2012.
Uttycket finns ej längre och är stängt för kommande leveranser.
Är detta en fråga om semantik eller tror du osäkra män slutat kalla kvinnor och tjejer för horor?
Citera
2024-06-05, 09:35
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Grupperna om orrar drevs av andra tjejer.
Tjejernas fel igen! Åh nej!
Det är oftast tjejer som är dumma mot andra tjejer och om någon tjej blir kallad hora (obs - hörsägen - mycket sällan det händer) så är det alltid en annan tjej.
Du är något på spåren. Killar = bäst. Inga tjejer i min kuddkoja.
Citera
2024-06-05, 09:43
Medlem
Naw. Stackars män.
Skulle tro att de förtjänar att bli uthängda.
Citera
2024-06-05, 09:43
Medlem
cateatdogs avatar
Många tjejer förstår inte att dom blir ratade för att dom inte spelar i samma division som fuckboysen. Om det inte bara är knulla man vill så väljer man
en man/kille av samma "sort"/division.

Det är ganska lätt att urskilja vem som är fuckboy eller inte. Så blinda eller blåsta kan ju inte tjejer vara?

Vill man ha ett tryggt förhållande så väljer man en partner som står för det. Vill man bara ligga så varsegod men blir inget offer då.
Citera
2024-06-05, 09:47
Medlem
Citat:

1. Om andra kan känna till vilka personer som omnämns, så är det väl inte intressant om fullständiga uppgifter finns med.
Om jag säger bestickande saker om Sveriges statsminister, så blir det väl inte ok bara för att jag inte lämnar ut dennes personnummer?

2. "Ingen lägger någon värdering i termen fuckboy"
Hur vet du det?
Är du taleskvinna för alla i gruppen och alla dess läsare?

Hade du varit ok med en facebookgrupp för män, där man diskuterats olika tjejer, sådana saker som om dom är otrogna, om dom dricker för mycket, etc etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in