Citat:
Ursprungligen postat av
svantelicious
Gruppen används till stor del genom att varna andra kvinnor om farliga män; det kan handla om allt från bedrägerier till pedofili och mordförsök. Är påståendet såpass grovt som dessa backas de alltid upp av protokoll eller domar. Andra inlägg som läggs upp handlar ofta om att en kvinna fått en dålig magkänsla angående en man de träffar varpå hon frågar i gruppen om någon känner till något. Här läggs ALDRIG fullständiga namn eller personuppgifter ut. Om då flera kvinnor, oberoende av varandra, påstår något om mannen så skulle åtminstone jag tolka det som en fingervisning kring hur mannen ifråga är som person. Som sagt, INGA personuppgifter delas.
Termen "fuckboy" verkar vara just det som skaver här om jag tolkar rätt. Men ingen annan än ni i tråden lägger någon som helst värdering i det. Ingen har påstått att det är fel att ligga runt, att ha ONS eller att ghosta. Anledningen till frågan i gruppen (de få gånger den ställs) bygger snarare på att veta om det är värt att lägga energi eller inte.
1. Om andra kan känna till vilka personer som omnämns, så är det väl inte intressant om fullständiga uppgifter finns med.
Om jag säger bestickande saker om Sveriges statsminister, så blir det väl inte ok bara för att jag inte lämnar ut dennes personnummer?
2. "Ingen lägger någon värdering i termen fuckboy"
Hur vet du det?
Är du taleskvinna för alla i gruppen och alla dess läsare?
Hade du varit ok med en facebookgrupp för män, där man diskuterats olika tjejer, sådana saker som om dom är otrogna, om dom dricker för mycket, etc etc?