Citat:
Ursprungligen postat av
myt
Kanske långsökt, men. kring kontakten "Messi" i chatkonversationerna.
Relativ standardfras i svensk rap att använda fotbollsalias - "skyttekungar" som ordlek för torpeder.
Det hade jag ingen aning om. Det stärker ju min teori kring att ME möjligen har tänkt att röja hans tidigare sambo.
Skälet att man slår sönder en mobil i bitar och sprider ut den, när man har en död person i sin soffa och dennes föräldrar redan vet att personen varit där, måste vara något mycket mycket viktigt. ME visste att han skulle få ett straff, även om han kanske hoppades på ett kortare. Något på den mobilen skulle förstöra något mer för honom, något som inte bakades in i straffet för mordet. Varför dödade han ens VJ?
Det måste vara något som sticker ut och skulle påverka honom under mycket lång tid. Finns det andra som ME skulle tjäna på om de dog?
Vildsvin äter väl kött? Varför skulle dessa två åka ut och mata vildsvin. Att ME skulle köpa en skog som han inte vet något om av VJ som inte ens äger den ser jag som helt uteslutet. Kan ME velat veta hur de ska göra sig av med kroppsdelar?
Vad blev de oens om? Kan jobbet kostat en halv miljon? Är inte det rätt mycket? Är priset rimligt för ett mer proffsigt mord med undanröjning av kropp? Jag tycker ofta att folk har mördat för extremt låga summor. Det faktum att det även skulle fram 1,3 miljoner till funderar jag på. Kan kostnaden först varit 500.000 men sedan Bill torpeden ha mer betalt. Kan det vara något som ME först accepterade, men sedan lacka på när han insåg att han höll på att bli blåst eller iaf kanske kunde blir blåst?
Kanske insåg VJ att de lätt kunde behålla pengarna eftersom ME inte kunde polisanmäla dem. Kan det uppstått bråk kring detta när VJ sa något ”Men vad ska du göra, ringa Aina eller?”
När man lyssnar på VJ kompisar så har jag ytterst svårt att tänka mig att ME skulle kunna ha den minsta behållning av att umgås med VJ. De är så otroligt omaka. Varför har de gjort dessa konstiga resor och hängt som de gjort. Det låter som deras förehavanden varit mer än bara några rappare.
ME är ju inte helt dum, hela hans vittnesmål bygger på att svara idiotiskt och ännu mer idiotiskt. Kan det vara så att han fattar att han kommer åka in, och att han hellre beter sig som en clown för att de inte ska rota i vad betal ingen egentligen avsåg. Har man ingen trovärdig historia så kan ju ett sätt vara att svara dumt på allt. Vad ska de göra liksom?