Citat:
Jag kan förstå hur du tänker men man bör beakta att Micael är helt ur balans hela våren. Vårdnadstvist, socialtjänst inkopplad, förlorat jobb, utköpt av Lunds kommun och då ska det mycket till när en kommun inte ens försöker omplacera. Kommuner är ju kända för att hysa allehanda kufar och mer eller mindre odugliga människor. Men visst, just skogsaffären och klockaffären kanske handlade om droghandel men jag tror Micael var pressad, framkommer genomgående i FUP på ett för mig trovärdigt sätt. En skör person som sagt och återigen, den nyss utsläppte kriminelle som följde med till Göteborg. Där vände allt och varför undrar man. Vilken påverkan hade denne kriminella man på Vincent. Intruktioner hur de snabbt skulle få Cash tillsammans? Svårt att föreställa sig hur man agerar när man är skör och blir utsatt för hård press, kanske hot också från fler kriminella. Jag vidhåller stresspsykos sista natten. En renodlad psykopat, antisocial personlighetsstörning räcker för mig inte som förklaringsmodell. Men jag håller med, alla fakta finns inte på bordet och svaren bör finnas hos flera kring denna händelse.
Tänker att MGM blir utköpt ur Lunds kommun tyder ju på en beteende störning av icke ringa grad. Samt vårdnadstvist med socialen inkopplad, det kanske tyder på att MGM är en psyksjuk individ och att vederbörandes FD flickvän vet ett o annat som inte kommit fram kring MGM som person. Att hamna i en sådan situation med jobb och vårdnadstvist borde ju inte motivera en person till investeringar i det läget , nedstämd/depression osv .. det klingar osannolikt i mina öron. Det kanske en skenmanöver för att "rättfärdiga" stora uttag av kontanter till något annat ändamål ? Som sagt bara spekulationer men känner att det är orimligt att tänka på inköp av dyra klockor och skogstomter och även engagera sig i musikvideo skapande under det måendet som MGM hävdar enligt egna ord befinna sig i .
Måste handla om något annat tror jag starkt.