2025-01-19, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Aftonbladet Krim går igenom fallet i sitt sista avsnitt

De gjorde ett tappert försök att få ME att framstå som en shysst polare som fått en psykos. De skippar helt alla varningstecken från fup om en arg och våldsam man som inte fått träffa sina barn, som inte kan behålla ett jobb...
Citera
2025-01-19, 21:03
Medlem
Är det bara jag som inte hittar några vittnen i fup eller är det ingen närstående som velat vittna?
Citera
2025-01-20, 10:18
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonerts
De gjorde ett tappert försök att få ME att framstå som en shysst polare som fått en psykos. De skippar helt alla varningstecken från fup om en arg och våldsam man som inte fått träffa sina barn, som inte kan behålla ett jobb...

Har inte gått igenom hela FUP, Men borde inte alla penning-transaktioner tyda på något sorts utpressning?
Lite konstigt att person utan jobb kan skrapa ihop 1.3M på så kort tid...men han kanske hade fått ett rejällt avgångsvederlag?
Citera
2025-01-20, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Är det bara jag som inte hittar några vittnen i fup eller är det ingen närstående som velat vittna?

Jodå, både vänner och anhöriga till båda parter har förhörts.
Citera
2025-01-20, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Har inte gått igenom hela FUP, Men borde inte alla penning-transaktioner tyda på något sorts utpressning?
Lite konstigt att person utan jobb kan skrapa ihop 1.3M på så kort tid...men han kanske hade fått ett rejällt avgångsvederlag?

Det framgår av förhör i FUP att Michael alltid varit ganska klok när det gäller ekonomi. Jag vill minnas att det funnits en hel del aktier och/eller fonder som sålts av. Alla som blir arbetslösa blir inte per automatik luspanka.
Citera
2025-01-20, 17:15
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thisengineiswoke
Det framgår av förhör i FUP att Michael alltid varit ganska klok när det gäller ekonomi. Jag vill minnas att det funnits en hel del aktier och/eller fonder som sålts av. Alla som blir arbetslösa blir inte per automatik luspanka.

Min tanke (efter att bara ha lyssnat på dokumentären) var att överförandet och sammlande av pengar från olika konton tyder väl på att det funnits någt syfte? Pengarna skulle användas till något?

Har Vinc3nt något "track-record" när det gäller utpressning? Eller andra relaterade gängkopplingar?

Som sagt, är inte helt insatt men ska läsa in mig när jag får lite tid över.
Citera
2025-01-20, 20:04
Medlem
Citat:

Var i fupen hittar du detta?
Citera
2025-01-21, 07:02
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
https://gofile.io/d/0U5rb3

Fup 3431-24

Citat:

Läst FUP och undrar också var du hittat förhören?
Citera
2025-01-21, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragonerts

Tänker lite på att han inte får/fått träffa sina barn. Om det kan spela in på något sätt ? .
Våldsam, labil kanske hyser agg emot den andre föräldern. Kanske velat pressa eller skrämma henne via den nyförvärvade vännen, eller något liknande Då har "skogsaffären" eventuellt varit en skenmanöver. Spekulationer bara.
Citera
2025-01-21, 11:20
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Läst FUP och undrar också var du hittat förhören?
Jag har fler dokument än i länken du nämnt.
https://gofile.io/d/AVNcn7
Citera
2025-01-21, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag har fler dokument än i länken du nämnt.
https://gofile.io/d/AVNcn7

Precis, där finns det, i 5000K664271243.pdf
Citera
2025-01-22, 13:17
Medlem
GM blev blåst av BO och tog sedan lagen i egna händer.
Helt rätt.

Äckliga zigenare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in