Citat:
Ursprungligen postat av
medborgargardet
Jag undrar om du är korkad eller bara spelar teater ?
Jag tycker det är ett relevant fråga att be om att vara mer konkret.
Vad vi vet: Vincent J*, BO, tillhör en släkt av resande/romer som sysslar med olika former av brottslighet. Skattebrott, häleri, droglangning etc. som i sig för med sig vapenbrott, hot, utpressning och vad vet jag, och kanske mer. I tråden sägs att Vincent har sysslat med langning sedan unga tonår. Hans bror Rommin J är dömd till vapenbrott etc. Vad som är intressant är om någon vet vad Vincent och eventuellt med stöd av familj och släkt, konkret sysslar med nu och vilken relation detta kan ha till Michel E*, MGM?
Höll Vincent på med narkotikalangning eller något annat? Pengatvätt? Smuggling? Utpressning? Vad har dessa eventuella brottsliga aktiviteter för koppling till MGM? Varför hade Michael E* kontakt med Vincent alternativt hans familj? Uppenbarligen bör den initiala kontakten skett via fritidsledaren, Tollarpsbon Ante Ber*, som är aktiv i Michaels band Finnegans hell. Vad initierade kontakten? Varför initierade Ante den? Vad ville Michael E* ha ut av den? Vad ville Vincent och hans släkt ha ut av den. Varför dyker Vincent upp i Michaels lägenhet och dessutom vid vilken tidpunkt (vad vet vi motivet och tidpunkten för mordet) ? En medelålders, medelklassig, högutbildad och etablerad man med gott om pengar. Vad ville han ha att göra med WT från Tollarp? Vad var hans ärende, hans motiv? Michael E* var tydligen känt för att vara ”antidroger” av de som kände honom (bandet) så tror att det möjligen hade med andra saker att göra. Pengatvätt? Smuggling? Vet någon vilka brottsliga verksamheter släkten Johansson hade i sin arsenal? Michael E kan ha, trots sin medelklassiga bakgrund och farsa med massor av pengar, kittlats av att tjäna lättförtjänta pengar då han varit arbetslös sen över ett år enligt uppgift. Så många frågor som ett antal personer kan bidra till att svara på - därför är kl kreta ledtrådar relevanta.