2024-05-30, 18:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag hade inte fel om någonting. Det är bekräftat att de jublade(alltså inte framförde en balettpjäs, din lilla austist) och fotade sig själva när attacken mot WTC skedde.

Jag har aldrig ens ifrågasatt att de jublade, verkade glada eller fotade. Det jag ifrågasatte var vad du påstod att de visste i fröväg vad som skulle ske och att de var på plats i förväg samt att detta var fastlagt. Som tur är så finns dina inlägg kvar så alla kan läsa i tråden att du visst hade fel:
Citat:
Hur visste de ens att ett attentat skulle ske i förväg?

Citat:
Det är ju fastslaget sedan länge att de stod på en plats med bra sikt till tornen och jublade och dansade när planen flög in i tornen.
Sen svängde du ju och erkände att du det bara var bekräftat att de var där först efter första attacken (dvs exakt det jag hävdat hela tiden):
Citat:
Det är skitsnack då de helt bekräftat var där redan ett par minuter efter första attacken och många vittnen placerar dem där före attackerna.
Sen hade du visst dessutom bara ett anonymt vittne som dessutom inte hade sett dem på platsen - utan bara sett vad han/hon trodde var deras skåpbil.

Citat:
Du får ju gärna tro på israelernas egna förklaring, som går isär beroende på vilken av israelerna man frågar, att de såg att något hade hänt på internet och sedan begav sig till taket och var på plats och fotade och jublade inom bara ett par minuter efter att första planet träffar WTC. Du vill ju så gärna tro på det.
Jag har aldrig ens antytt att jag tror det - men det är den officiella versionen som FBI lagt fram och därför har jag fruktlöst frågat om du har bevis för dina påståenden som initialt var helt annorlunda.

Citat:
Som jag sagt hela tiden: mycket tyder på att de var där innan attacken ens skedde.
En av dem säger det till och med själv i förhör och sedan på israelisk TV. Vittnen säger samma sak och placerar judarna på taket långt innan första planet träffar WTC.
Vilka vittnen är det - du har inte presenterat ett enda vittne som sett dem på biltaket innan attacken.

Citat:
Du har ju dock inget annat val eftersom att du är en nolla utan argument. Det är också därför du konsekvent vägrar att besvara någon av mina relevanta frågor för du vet att om du hade börjat besvara det så hade din förklaring genast sett ut att vara väldigt osannolik.
Vilka frågor har jag inte besvarat?

Citat:
Tveksamt om du tycker det var vidrigt. Du verkar en aning desperat att ständigt i åratal försvara dessa israeler i varenda tråd de dyker upp.
Jag är fullständigt ointresserad av att försvara israeler - jag tycker de dessutom beter sig lika vidrigt som palestinierna för närvarande och borde isoleras av omvärlden för sina överdrivna fortsatta aggressioner.
Citera
2024-05-30, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har aldrig ens antytt att jag tror det - men det är den officiella versionen som FBI lagt fram och därför har jag fruktlöst frågat om du har bevis för dina påståenden som initialt var helt annorlunda.

Den officiella förklaringen från FBI är precis det jag sagt hela tiden.

Citat:
Vilka vittnen är det - du har inte presenterat ett enda vittne som sett dem på biltaket innan attacken.

Jag har redan sagt att jag inte vet vad vittnet heter då FBI av någon anledning censurerat det i sin rapport. Varför frågar du exakt samma sak jag redan gett dig ett svar och källa på? Är du något sorts troll som sysslar med metoden att trötta ut motståndaren? Fråga samma sak om och om igen?

Citat:

Om man köper förklaringen som du ger; att de bara råkade vara där och de betedde sig illa bara för att de är några sorts rövhål och att det inte finns något märkligt med hela händelsen så infinner sig några frågor.

Den centrala frågan är förstås varför de jublar åt attacken?

Det blir till sist en fråga av vad som är mest sannolikt men hur sannolikt är verkligen det du säger om du skulle besvara följande:

Varför förklarar du inte deras kopplingar till Mossad? Varför förklarar du inte varför alla fem hade en flygbiljett att lämna USA snarast till olika destinationer i världen? Varför förklarar inte du varför en hade 4200 dollar i ena sockan? Varför förklarar inte du varför de ljuger om allt möjligt i förhören med FBI? Varför förklarar inte du varför ägaren av bluff-företaget som var en front för Mossad som de "arbetade" åt flydde till Israel? Varför förklarar inte du varför de säger efteråt på israelisk TV säger att de var där för att dokumentera händelsen?
Citera
2024-05-30, 19:50
Citat:
Jag har aldrig ens ifrågasatt att de jublade, verkade glada eller fotade. Det jag ifrågasatte var vad du påstod att de visste i fröväg vad som skulle ske och att de var på plats i förväg samt att detta var fastlagt. Som tur är så finns dina inlägg kvar så alla kan läsa i tråden att du visst hade fel:

Sen svängde du ju och erkände att du det bara var bekräftat att de var där först efter första attacken (dvs exakt det jag hävdat hela tiden):

Sen hade du visst dessutom bara ett anonymt vittne som dessutom inte hade sett dem på platsen - utan bara sett vad han/hon trodde var deras skåpbil.

Jag är fullständigt ointresserad av att försvara israeler - jag tycker de dessutom beter sig lika vidrigt som palestinierna för närvarande och borde isoleras av omvärlden för sina överdrivna fortsatta aggressioner.

En fråga ,har du sett den här filmen och vad tycker du ?? jag är bara allmänt nyfiken på din åsikt , försöker inte bevisa något , som jag inte vet.Det är många besvärande omständigheter i 9/11 dock som aldrig har utretts /besvarats tycker jag.

https://odysee.com/@TheAgeofAquarius...ames-Corbett:d
Citera
2024-05-30, 20:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Den officiella förklaringen från FBI är precis det jag sagt hela tiden.
Nej du påstod att israelerna hade förhandskännedom, och att många vittnen angett att de var på plats redan innan första attacken.

Det är dessa påståenden jag ifrågasatt - och inget av det är officiella förklaringar från FBI.

Citat:
Jag har redan sagt att jag inte vet vad vittnet heter då FBI av någon anledning censurerat det i sin rapport. Varför frågar du exakt samma sak jag redan gett dig ett svar och källa på?

Eftersom du påstod att det fanns många vittnen och att de sett israelerna redan innan dådet - inget av det stämmer ju med påståendena om det anonyma vittnet.

Citat:
Om man köper förklaringen som du ger; att de bara råkade vara där och de betedde sig illa bara för att de är några sorts rövhål och att det inte finns något märkligt med hela händelsen så infinner sig några frågor.
Jag har aldrig gett den förklaringen - blandar du ihop mig med någon?

Citat:
Den centrala frågan är förstås varför de jublar åt attacken?
Är det? För mig är den centrala frågan om de hade förhandskännedom - något du påstod men uppenbarligen helt saknade täckning för.

Citat:
Det blir till sist en fråga av vad som är mest sannolikt men hur sannolikt är verkligen det du säger om du skulle besvara följande:

Varför förklarar du inte deras kopplingar till Mossad? Varför förklarar du inte varför alla fem hade en flygbiljett att lämna USA snarast till olika destinationer i världen? Varför förklarar inte du varför en hade 4200 dollar i ena sockan? Varför förklarar inte du varför de ljuger om allt möjligt i förhören med FBI? Varför förklarar inte du varför ägaren av bluff-företaget som var en front för Mossad som de "arbetade" åt flydde till Israel? Varför förklarar inte du varför de säger efteråt på israelisk TV säger att de var där för att dokumentera händelsen?
Hur ska jag ”förklara” deras eventuella inblandning i Mossad och att en hade pengar i sockan menar du? Jag känner dem inte och har ingen aning om varför de skulle flyga ut ur usa… han med sockan kanske var rädd att bli rånad? Han kanske jobbat svart och ville inte riskera att polisen skulle hitta pengarna? deras visum kanske gick ut? De kanske längtade hem? De kanske skulle åka på Mossad-uppdrag i andra länder? De kanske hade gott andra jobb? Deras mammor kanske var sjuka?

Det jag däremot kan förklara - om FBIs officiella förklaring syätämmet - är förstås varför de sa i tv att dr var där för att dokumentera händelsen - det stämmer ju nämluäigen med vad de sa till FBI - att de läste om den första attacken på nätet och då begav sig dit för att se - och dokumentera - förödelsen.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-05-30 kl. 20:19.
Citera
2024-05-30, 20:26
Citat:
Nej du påstod att israelerna hade förhandskännedom, och att många vittnen angett att de var på plats redan innan första attacken.

Det är dessa påståenden jag ifrågasatt - och inget av det är officiella förklaringar från FBI.

Eftersom du påstod att det fanns många vittnen och att de sett israelerna redan innan dådet - inget av det stämmer ju med påståendena om det anonyma vittnet.

Jag har aldrig gett den förklaringen - blandar du ihop mig med någon?

Är det? För mig är den centrala frågan om de hade förhandskännedom - något du påstod men uppenbarligen helt saknade täckning för.

Hur ska jag ”förklara” deras eventuella inblandning i Mossad och att en hade pengar i sockan menar du? Jag känner dem inte och har ingen aning om varför de skulle flyga ut ur usa… han med sockan kanske var rädd att bli rånad? Han kanske jobbat svart och ville inte riskera att polisen skulle hitta pengarna? deras visum kanske gick ut? De kanske längtade hem? De kanske skulle åka på Mossad-uppdrag i andra länder? De kanske hade gott andra jobb? Deras mammor kanske var sjuka?

Det jag däremot kan förklara - om FBIs officiella förklaring syätämmet - är förstås varför de sa i tv att dr var där för att dokumentera händelsen - det stämmer ju nämluäigen med vad de sa till FBI - att de läste om den första attacken på nätet och då begav sig dit för att se - och dokumentera - förödelsen.

Hur förklarar du att 60 israeliska agenter blev omhändertagna av FBI i samband med 9/11 ?
Citera
2024-05-30, 20:29
Medlem
Citat:

Aha! Du leker med din semantik fortfarande. Ja, jag påstår att det är sannolikt att de hade förhandskännedom. Du får gärna tro att det är sannolikt att de befinner sig på taket, en perfekt plats för att fotografera, redan ett par minuter efter att ha läst något på internet.

Vill du leka en semantisk lek får du göra det med någon annan.

Citat:

Det låter som en väldigt långsökt förklaring. Den mer troligare förklaringen är att om de var där på order av Mossad att dokumentera händelsen så hade de förhandskännedom om att något skulle ske, särskilt när man också ser till alla andra märkliga omständigheter rörande hela händelsen.

Utöver det som redan tagits upp i tråden så var det första israelerna sa till polisen när de arresterades något i stil med: "Vi är på er sida. Det var palestinierna som gjorde det". Jag kan leta upp citatet ordagrant om du vill men det var något i den andemeningen. Ett mycket märkligt uttalande att göra.
Citera
2024-05-30, 20:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
En fråga ,har du sett den här filmen och vad tycker du ?? jag är bara allmänt nyfiken på din åsikt , försöker inte bevisa något , som jag inte vet.Det är många besvärande omständigheter i 9/11 dock som aldrig har utretts /besvarats tycker jag.

https://odysee.com/@TheAgeofAquarius...ames-Corbett:d

Nu har jag sett den - inget nytt och en massa insinuationer. Låter som vanliga konspirationsteoretiska tankar kring 9/11.
Citera
2024-05-30, 20:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur förklarar du att 60 israeliska agenter blev omhändertagna av FBI i samband med 9/11 ?

Varför skulle jag ”förklara” det? De skulle väl förhöras antar jag?
Citera
2024-05-30, 20:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Aha! Du leker med din semantik fortfarande. Ja, jag påstår att det är sannolikt att de hade förhandskännedom.

Lägg ner tramset - det är du som fånar dig med semantik och försöker gömma dina tidigare absoluta påståenden bakom omskrivningar, ”sannolikt” och liknande trams du adderar i efterhand för att du inte vill erkänna att du hade fel och inte har några källor.
Nu får du tramsa med dig själv tills du har några fakta att presentera.
Citera
2024-05-30, 20:47
Citat:
Varför skulle jag ”förklara” det? De skulle väl förhöras antar jag?

Det låter som du gör hjärngympa nu.. FBI säger mer eller mindre rent ut att dom hade förhandsinformation om attackerna..
Citera
2024-05-30, 20:51
Medlem
Citat:

De finns på teve där de säger att de var där för att "dokumentera händelsen" - samt att själva utredningen visar att de just firade vad som skedde.

Du som kan hebreiska flytande kanske kan bekräfta vad de faktiskt säger i intervjun?

Annars kan du ju använda AI ?

På så viss skulle du faktiskt kunna tillföra något...
Citera
2024-05-30, 20:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det låter som du gör hjärngympa nu.. FBI säger mer eller mindre rent ut att dom hade förhandsinformation om attackerna..

Var säger fbi det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in