2024-05-29, 14:29
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
De så kallade "dancing Israelis" var fem unga israeliska män som arresterades den 11 september 2001 efter att ha blivit rapporterade för att ha visat märkligt beteende vid en parkering i New Jersey med utsikt över Manhattan. De observerades av en kvinna som rapporterade att de såg ut att vara glada och filmade World Trade Center under attackerna.

Polisen spårade deras van, som tillhörde ett företag kallat Urban Moving Systems. När de arresterades fann polisen boxknivar, flera pass och en betydande summa kontanter i deras ägo. De fem israelerna hölls i federalt förvar och förhördes av FBI. Under dessa förhör erkände en av dem att han arbetade för israelisk underrättelsetjänst, men i ett annat land. FBIs utredning kom fram till att männen var del av en Mossad-operation som övervakade radikala islamister.

https://medium.com/@eutaktos/uncover...11-3548645b4bc

Är detta debunkat?
Citera
2024-05-29, 14:32
Medlem
Farbaute666s avatar
Vad ska jag säga? Usla bilder på män i 60-, 70-tals kläder och en story som passar till ett påstående.

Finns det modern bevisning?
Citera
2024-05-29, 14:39
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Vad ska jag säga? Usla bilder på män i 60-, 70-tals kläder och en story som passar till ett påstående.

Bevisning på vad?
Citera
2024-05-29, 14:47
Citat:

Bra trådstart , det finns många frågetecken kring vad som hände 11 september.

Men det är den här videon som borde vara i trådstarten.

https://www.youtube.com/watch?v=fOiC...st=WL&index=77
Citera
2024-05-29, 15:21
Medlem
Farbaute666s avatar
Men vad säger detta, förutom att israeliska medborgare betedde sig sällsynt illa och kanske spionerade på Hamas och andra organisationer?

Vad är nästa steg i konceptet, att Twin Towers var byggda av Ikea-möbler, att inga plan kunde få dem att krascha ihop, så därför måste tornen ha sprängts inifrån, samtidigt som fyra plan filmades inifrån och utifrån, på väg dit och till Pentagon?
Citera
2024-05-29, 15:48
Medlem
kalkryggars avatar
Men vad är det som är konstigt med det? Det är väl bara att vara glad över att Israelerna tar hotet från islamisterna seriöst och jagar dem i hela världen.

Sannolikt så var det många som betedde sig märkligt under den hemska muslimska attacken. Sannolikt så var det väldigt många tusen och åter tusentals som blev förhörda under dagarna efter.

Jag skulle känna mig tryggare om jag visste att Israel hade agenter i Sverige som jagade ner muslimerna eftersom svenska polisen inte gör sitt jobb.
Citera
2024-05-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
De så kallade "dancing Israelis" var fem unga israeliska män som arresterades den 11 september 2001 efter att ha blivit rapporterade för att ha visat märkligt beteende vid en parkering i New Jersey med utsikt över Manhattan. De observerades av en kvinna som rapporterade att de såg ut att vara glada och filmade World Trade Center under attackerna.

Polisen spårade deras van, som tillhörde ett företag kallat Urban Moving Systems. När de arresterades fann polisen boxknivar, flera pass och en betydande summa kontanter i deras ägo. De fem israelerna hölls i federalt förvar och förhördes av FBI. Under dessa förhör erkände en av dem att han arbetade för israelisk underrättelsetjänst, men i ett annat land. FBIs utredning kom fram till att männen var del av en Mossad-operation som övervakade radikala islamister.

https://medium.com/@eutaktos/uncover...11-3548645b4bc

Är detta debunkat?

Citat:
Men vad säger detta, förutom att israeliska medborgare betedde sig sällsynt illa och kanske spionerade på Hamas och andra organisationer?

Vad är nästa steg i konceptet, att Twin Towers var byggda av Ikea-möbler, att inga plan kunde få dem att krascha ihop, så därför måste tornen ha sprängts inifrån, samtidigt som fyra plan filmades inifrån och utifrån, på väg dit och till Pentagon?

Det fanns en video av en nyhetsreporter som råkade befinna sig vid Pentagon - Han tillhörde ett större nyhetsbolag, och han säger: Det har inte störtat något flygplan - inte ens i närheten av Pentagon. Han står på gräsmattan där det skulle ha funnits 100 ton skrot och bevismaterial - men det finns inget.
Citera
2024-05-29, 16:48
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Det fanns en video av en nyhetsreporter som råkade befinna sig vid Pentagon - Han tillhörde ett större nyhetsbolag, och han säger: Det har inte störtat något flygplan - inte ens i närheten av Pentagon. Han står på gräsmattan där det skulle ha funnits 100 ton skrot och bevismaterial - men det finns inget.

Det finns en hemlig rapport som allmänheten, inte har fått sett ännu den är på 28 sidor.

https://www.youtube.com/watch?v=NBsR2N81E_s

The 28 page report on 9/11 you can't see

Den bästa dokumentären om 9/11 som jag har sett är nog den här: https://www.youtube.com/watch?v=ZBnJ...t=WL&index=149

Om man är intresserad av ämnet , så kan jag rekomendera den filmen , den är helt klart värd att se.
Senast redigerad av Saywhaat- 2024-05-29 kl. 17:07.
Citera
2024-05-29, 19:06
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Bra trådstart , det finns många frågetecken kring vad som hände 11 september.

Men det är den här videon som borde vara i trådstarten.

https://www.youtube.com/watch?v=fOiC...st=WL&index=77
Bra introduktionfilm men när det gäller Mossad och liknande ska man inte tro ett enda ord från FBI.
Citera
2024-05-29, 19:21
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

FBI menar att israelerna betedde sig omoget men ögonvittnet Maria såg något annat och i deras kamera fanns bilder på hur de dansade och var glada medan tusentals människor kämpade för sina liv.

Åtminstone de två bröderna skulle kunna tas för att vara palestinier och är potentiellt möjliga att användas under cover och de hade koppling till israelisk underrättelseverksamhet, såvitt jag förstått.

Naturligtvis var det Al Qaida som organiserade attentatet men det är intressant vilka som visste något och vad de visste.

https://iesho.blogspot.com/2024/05/d...ingenting.html
Citera
2024-05-29, 19:31
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
FBI menar att israelerna betedde sig omoget men ögonvittnet Maria såg något annat och i deras kamera fanns bilder på hur de dansade och var glada medan tusentals människor kämpade för sina liv.

Åtminstone de två bröderna skulle kunna tas för att vara palestinier och är potentiellt möjliga att användas under cover och de hade koppling till israelisk underrättelseverksamhet, såvitt jag förstått.

Naturligtvis var det Al Qaida som organiserade attentatet men det är intressant vilka som visste något och vad de visste.

https://iesho.blogspot.com/2024/05/d...ingenting.html

Om man kollar på amerikanska Reddit forum , så är den gängse uppfattningen att dom 5 israeler som befann sig på taket , hjälpte till att koordinera flygen som kraschade in i the Twin towers.

Dom kvarhölls av FBI , en längre tid , innan dom fick hjälp av någon högt uppsatt israelisk ambassadör , om jag inte minns helt fel.Dom visste tydligen vad som skulle ske , innan det skedde, det finns en video på youtube nånstans där dom erkänner det.. ska försöka hitta den.
Citera
2024-05-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men vad är det som är konstigt med det? Det är väl bara att vara glad över att Israelerna tar hotet från islamisterna seriöst och jagar dem i hela världen.

Sannolikt så var det många som betedde sig märkligt under den hemska muslimska attacken. Sannolikt så var det väldigt många tusen och åter tusentals som blev förhörda under dagarna efter.

Jag skulle känna mig tryggare om jag visste att Israel hade agenter i Sverige som jagade ner muslimerna eftersom svenska polisen inte gör sitt jobb.

Israel påstår att de är allierade med USA och det framförs ofta att Israel är USA:s närmaste allierade. Du anser inte att det är märkligt att en underrättelsetjänst jublar, dansar och hyllar ett pågående massmord och terrorattentat mot sin så kallade närmaste allierade?

Hur visste de ens att ett attentat skulle ske i förväg? Och varför jublar man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in