2024-05-30, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Jag tror jag har hittat filmen som alla vill se. Den r intressant , alla i den hr trden br titta p den.
Den r 17 min lng.

9/11 Suspects: The Dancing Israelis

https://odysee.com/@alltheworldsasta...rbett-Report:1

Det r en bra film som alla borde se, ja.
Citera
2024-05-30, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag "snackar" om att du skrev att de sg bda attackerna och att allt var minsann tvrskert med mngder av vittnen och sen ndrade dig till att de kanske kom till parkeringen frst efter den frsta attacken och att dina mngder av tvrskra vittnesml visade sig vara en anonym person som pstr sig ha sett en vit van p morgonen p parkeringen..

S kan man ju tolka mina inlgg om man enbart har halmgubbar. Det r ju alltid en strategi som plockas fram nr du har svrt att bemta sjlva sakfrgan.

edit: och jag ser nu att din strategi med AskMeAboutJesus r att anvnda billiga semantiska tricks.

Varfr besvarar du inte frgan? r det en normal reaktion att vara glad, jubla och posera framfr det som hnde vid WTC tycker du?
Senast redigerad av Reiwa 2024-05-30 kl. 16:19.
Citera
2024-05-30, 16:31
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
S kan man ju tolka mina inlgg om man enbart har halmgubbar. Det r ju alltid en strategi som plockas fram nr du har svrt att bemta sjlva sakfrgan.

edit: och jag ser nu att din strategi med AskMeAboutJesus r att anvnda billiga semantiska tricks.

Varfr besvarar du inte frgan? r det en normal reaktion att vara glad, jubla och posera framfr det som hnde vid WTC tycker du?

En normal reaktion skulle vara ngot i stil med (herregud vad r det som hnder , och frsta magknslan skulle nog vara att man precis bevittnat en olyckshndelse inte ett terrordd..

Vem fan fan str och jublar efter en flygolycka..
Citera
2024-05-30, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Men vad sger detta, frutom att israeliska medborgare betedde sig sllsynt illa och kanske spionerade p Hamas och andra organisationer?

Vad r nsta steg i konceptet, att Twin Towers var byggda av Ikea-mbler, att inga plan kunde f dem att krascha ihop, s drfr mste tornen ha sprngts inifrn, samtidigt som fyra plan filmades inifrn och utifrn, p vg dit och till Pentagon?

WTC gdes av en jude som hyrde vningarna dr frsta planet flg in till ett israeliska konstnrer som jobbade med ett konstprojekt dr.

https://www.algora.com/Algora_blog/2...tudent-project

Dessutom varnades israeler att befinna sig i WTC timmarna innan attacken via sms.

Det hr r bara ngra saker som talar fr att det var Israel som utfrde terrorddet.
Citera
2024-05-30, 16:36
Medlem
Citat:
Jag vet inte om du missfrstr med flit eller bara lser slarvigt, men att de kte dit fr att det var bra utsikt dr skrev jag ocks - det jag undrade var vad du har fr klla p att de stod p platsen och jublade och dansade nr planen flg in i tornen.
Dvs - hur vet du att de var dr innan det frsta planet kom? Det strider nmligen mot alla officiella uppgifter.

Det finns en inspelning frn Israelisk TV dr dom sitter och sger att dom kt dit fr att bevittna hndelsen.
Citera
2024-05-30, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
En normal reaktion skulle vara ngot i stil med (herregud vad r det som hnder , och frsta magknslan skulle nog vara att man precis bevittnat en olyckshndelse inte ett terrordd..

Vem fan fan str och jublar efter en flygolycka..

Och inte vilken olyckshndelse som helst. Vi pratar om rent apokalyptiska scener som utspelade sig och rena krigszonen. En normal reaktion r att vara frfrad ver det man ser - inte att jubla. Eftersom att de jublade mste man stlla sig frgan varfr de jublade.

Men SnakePlisssken r ju mer intresserad av att hlla p med semantik som en autist dr han tolkar att de dansade som att de framfrde ngon sorts balettpjs istllet fr att som en normal mnniska tolka att dansa, jubla, vara glada och s vidare r uttryck fr ungefr samma sak.
Citera
2024-05-30, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
WTC gdes av en jude som hyrde vningarna dr frsta planet flg in till ett israeliska konstnrer som jobbade med ett konstprojekt dr.

https://www.algora.com/Algora_blog/2...tudent-project

Dessutom varnades israeler att befinna sig i WTC timmarna innan attacken via sms.

Det hr r bara ngra saker som talar fr att det var Israel som utfrde terrorddet.

Lter tveksamt. Finns det ngra belgg fr att det skulle vara israeliska konstnrer som arbetade p vning 91?

https://www.youtube.com/watch?v=7cj5vOImTgQ

Kvinnan i den hr videon var en konstnr just p vning 91 och hon r brittisk.
Citera
2024-05-30, 17:32
Medlem
Israels anfall p USS Liberty

Israel har anfallit USA redan under 1960 talet. Det finns mycket skrivet om attacken p fartyget USS Liberty som skedde 1967 som ddade och srade ver 200 amerikanska sjmn.

Fr att inte bli anklagad fr antisemitism s lnkar jag till den judiske skribenten Ron Unz som skrivit en lng artikel som lnkas nedan.

https://www.unz.com/runz/american-pr...g-the-liberty/

Artikeln r extra intressant eftersom den noga gr igenom medias hantering och den framgngsrika censurkampanj som lyckades dlja anfallet under mnga r.

Det hnder mycket under solen som svenskarna inte blir informerade om.
Citera
2024-05-30, 17:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Bla, bla, bla... Hur stor skillnad kan det vara mellan att dansa och att "horsing around" krama varandra och gra high five?
Inte mycket alls mentalt - men det r ju ett tydligt tecken p hur felaktiga pstenden och fakta sprids som sanningar... Vilket r precis vad jag skrev.
Citera
2024-05-30, 17:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
P vilket stt r det en halmgubbe att ordagrant citera dig och frga om bevis fr dina pstenden?
Du hade fel - du backade - gott s, men du behver ju inte fortstta lta det nr du redan har konstaterat att du inte har ngra "massa vittnen" som visar att det r fastslaget att israelerna sg bda attackerna frn parkeringen.

Citat:
Han kastade sig in i vr diskussion om varfr de befann sig i USA - det var mitt svar till dig han brjade argumentera om. Det lustiga var ju att det var hans egen klla jag hnvisade till..

Citat:
Nej det tycker jag verkligen inte, det r vidrigt.
Citera
2024-05-30, 17:55
Medlem
Citat:
Du hade fel

Jag hade inte fel om ngonting. Det r bekrftat att de jublade(allts inte framfrde en balettpjs, din lilla austist) och fotade sig sjlva nr attacken mot WTC skedde.

Du fr ju grna tro p israelernas egna frklaring, som gr isr beroende p vilken av israelerna man frgar, att de sg att ngot hade hnt p internet och sedan begav sig till taket och var p plats och fotade och jublade inom bara ett par minuter efter att frsta planet trffar WTC. Du vill ju s grna tro p det.

Som jag sagt hela tiden: mycket tyder p att de var dr innan attacken ens skedde. En av dem sger det till och med sjlv i frhr och sedan p israelisk TV. Vittnen sger samma sak och placerar judarna p taket lngt innan frsta planet trffar WTC.

Jag hade allts inte fel om ngonting - utan rtt om precis allting. Du dremot har enbart bidragit med att leka autist i trden dr du fokuserar p ordet "dansar" och tolkar det bokstavligt som att det skulle ungefr skulle betyda att det rrde sig om att israelerna framfrde ngon sorts balettpjs istllet fr att tolka orden som en normal mnniska, dr dansa, jubla, vara glada, krama varandra och s vidare ger uttryck fr ungefr samma sak nmligen gldje ver attentatet och vad som sker.

Du har ju dock inget annat val eftersom att du r en nolla utan argument. Det r ocks drfr du konsekvent vgrar att besvara ngon av mina relevanta frgor fr du vet att om du hade brjat besvara det s hade din frklaring genast sett ut att vara vldigt osannolik.

Citat:
Nej det tycker jag verkligen inte, det r vidrigt.

Tveksamt om du tycker det var vidrigt. Du verkar en aning desperat att stndigt i ratal frsvara dessa israeler i varenda trd de dyker upp.
Citera
2024-05-30, 18:55
Citat:
Jag hade inte fel om ngonting. Det r bekrftat att de jublade(allts inte framfrde en balettpjs, din lilla austist) och fotade sig sjlva nr attacken mot WTC skedde.

Du fr ju grna tro p israelernas egna frklaring, som gr isr beroende p vilken av israelerna man frgar, att de sg att ngot hade hnt p internet och sedan begav sig till taket och var p plats och fotade och jublade inom bara ett par minuter efter att frsta planet trffar WTC. Du vill ju s grna tro p det.

Som jag sagt hela tiden: mycket tyder p att de var dr innan attacken ens skedde. En av dem sger det till och med sjlv i frhr och sedan p israelisk TV. Vittnen sger samma sak och placerar judarna p taket lngt innan frsta planet trffar WTC.

Jag hade allts inte fel om ngonting - utan rtt om precis allting. Du dremot har enbart bidragit med att leka autist i trden dr du fokuserar p ordet "dansar" och tolkar det bokstavligt som att det skulle ungefr skulle betyda att det rrde sig om att israelerna framfrde ngon sorts balettpjs istllet fr att tolka orden som en normal mnniska, dr dansa, jubla, vara glada, krama varandra och s vidare ger uttryck fr ungefr samma sak nmligen gldje ver attentatet och vad som sker.

Du har ju dock inget annat val eftersom att du r en nolla utan argument. Det r ocks drfr du konsekvent vgrar att besvara ngon av mina relevanta frgor fr du vet att om du hade brjat besvara det s hade din frklaring genast sett ut att vara vldigt osannolik.

Tveksamt om du tycker det var vidrigt. Du verkar en aning desperat att stndigt i ratal frsvara dessa israeler i varenda trd de dyker upp.

Som man ser i filmen , Israel hade ett stort spion ntverk p plats , strax innan 9/11 , runt 70 st som alla blev deporterade.. Dom jobbade i sm kiosker i gallerior i NY , och slde massa billiga teknik prylar bland annat.. Israel visste exakt vad som var p gng , FBI r ocks frusterade ver det hr , det r drfr det finns hemligstmplade rapporter om mossads inblandning i 9/11

https://odysee.com/@TheAgeofAquarius...ames-Corbett:d
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in