Citat:
Ursprungligen postat av
Jesper69
, antar att jag kommer ha anhedoni livet ut och att mitt liv kommer vara en absolut mardröm tills jag tar mitt sista andetag.
Finns mer att säga men jag är inte artikulär (om det ens är ett ord) nog att skriva ner alla mina tankar, men har någon av er varit med om liknande och blev livet bättre för er? hur gick ni till väga?
Tror man att allt man gör för att må bra kommer misslyckas och vara dåligt, vad man än gör, då ger man lätt upp alla försök.
Slutar man försöka få ett bra liv, då blir inget bättre.
Det blir en självuppfyllande profetia.
Jag har börjat varje dag de senaste 3;åren med att skriva ner minst 5 saker jag är tacksam för, för att lära mitt medvetande att se och uppmärksamma det goda i livet.
Annars missar jag ju lätt det goda. Jag fortsätter det resten av livet, det har tagit bort mkt bitterhet.
Även om du tänker annorlunda om pengar och lycka än de flesta, ta ansvar för dig och ditt liv så du kan vara stolt över att klara av att leva ditt liv på ditt sätt utan att belasta andra eller samhället något.
Då kan du vara stolt över dig själv istället för att vara ett problem (för andra).