• 1
  • 2
2024-05-28, 09:28
Medlem
Det verkar efter många års väntan hända något med stämningen mot MTGox.

https://cointelegraph.com/news/mt-go...ns-new-address

https://x.com/MtGoxBalanceBot/status...73339931390426

107,547 BTCs konverterat till SEK är just nu värt 76956253305,41 SEK.

Hur lång tid tror ni de som väntat kommer få vänta innan utbetalningarna börjar?
Senast redigerad av AllahGod 2024-05-28 kl. 09:52.
Citera
2024-05-28, 09:42
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllahGod

141686 BTC var det till en kostnad på ca 100 miljarder.
Undra vad det hade kostat (och hur lång tid det tagit?) att flytta sådan summa mellan banker... Nu kostade det typ 95kr?
Senast redigerad av Leaston 2024-05-28 kl. 09:46.
Citera
2024-05-28, 09:59
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllahGod

Hur lång tid tror ni de som väntat kommer få vänta innan utbetalningarna börjar?

Kommer de som väntat få utbetalt i värdet BTC stod i vid konkursen/hacket, eller kommer dem få motsvarande antal BTC? Jag antar det förstnämnda, men det kanske funkar annorlunda av någon anledning i detta fall?
Citera
2024-05-28, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Kommer de som väntat få utbetalt i värdet BTC stod i vid konkursen/hacket, eller kommer dem få motsvarande antal BTC? Jag antar det förstnämnda, men det kanske funkar annorlunda av någon anledning i detta fall?

Tror det ska vara cirka 15%.

Anledningen till att det vart någon slags återbetalning överhuvudtaget var att MTGox hittade en liten plånbok med BTCs i.
Senast redigerad av AllahGod 2024-05-28 kl. 10:12.
Citera
2024-05-28, 10:05
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
141686 BTC var det till en kostnad på ca 100 miljarder.
Undra vad det hade kostat (och hur lång tid det tagit?) att flytta sådan summa mellan banker... Nu kostade det typ 95kr?
Garanterat mindre än så, och dessutom med en massa trevlig säkerhet och identifikation av alla inblandade parter inbyggd.
Citera
2024-05-28, 10:24
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Jag kommer få 21 procent av de bitcoin jag hade.
Citera
2024-05-28, 10:31
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Låter isf som en mycket bra deal ni fick.
Citera
2024-05-28, 10:44
Medlem
YP4XQs avatar
Vad innebär flytten, vad innebär 21% ?

Blev folk av med sina pengar här plötsligt eller vad hände?

Jag vill att BTC skall vara räddningen från globo-judarna och deras pengar men är samtidigt riktigt skeptisk till just BTC när alla ändå verkar kunna följa pengaströmmarna. Och att stater "går med på" Bitcoins betyder ju att de har kontroll på dem.

Så förklara för en skeptiker vad detta innebär
Citera
2024-05-28, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Vad innebär flytten, vad innebär 21% ?

Blev folk av med sina pengar här plötsligt eller vad hände?

Jag vill att BTC skall vara räddningen från globo-judarna och deras pengar men är samtidigt riktigt skeptisk till just BTC när alla ändå verkar kunna följa pengaströmmarna. Och att stater "går med på" Bitcoins betyder ju att de har kontroll på dem.

Så förklara för en skeptiker vad detta innebär
Folk blev inte av med sina pengar, dom blev av med sina bitcoins. Jag kan tycka att man lite får skylla sig själv om man ger sig in i högriskspelet, men det är synd att så många naiva kryptosmåsparare drabbas gång på gång.

Kortfattat betyder det att det saknas ens ett grundläggande investerarskydd inom krypto, kryptoindustrin visar frekvent att de kan blåsa eller försaka sina kunder och sen försvinner bitcoinsen bort på anonyma wallets. just i fallet Mt.Gox var det väl ett hackerangrepp som låg bakom, men en stulen bitcoin är av sin natur närapå omöjlig att få tillbaka. Transaktionerna kan spåras men användarna kan vara anonyma. Så vart de där senaste Mt.Gox-transaktionerna gått är än så länge döljt i dunkel.

Det kommer nog inte ske någon snar förbättring, bl.a. USA visar tecken på att fortsätta skydda tjuvarna och industrin på småspararnas bekostnad.
Senast redigerad av HasseKlasse 2024-05-28 kl. 11:39.
Citera
2024-05-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII

Vad tänker du göra med dina BTC du får tillbaka. Bortsett ifrån det tragiska och förlusten, har du ju tvingats stå utanför marknaden och ”kanske sålt” vid dropp?

Så på något sätt har det kanske varit bra att du inte kommit åt dom
Citera
2024-05-28, 20:35
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casparaidis123
Vad tänker du göra med dina BTC du får tillbaka. Bortsett ifrån det tragiska och förlusten, har du ju tvingats stå utanför marknaden och ”kanske sålt” vid dropp?

Så på något sätt har det kanske varit bra att du inte kommit åt dom
Har inte vågat tänka ut något roligt än. Tänker köpa presentkort på snus och bensin och liknande, och på så vis slippa skatta. Men tänker fortsätta äga bitcoin som värdepapper. Låter tråkigt men gäller inga miljoner precis heller.
Citera
2024-05-29, 16:20
Medlem
Undra hur det kommer påverka priset?

Folk som får tillbaka en del av sina sina btc borde ändå gå med ganska bra vinnst eftersom btc har ökat väldigt mycket i värde sedan dess
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in