Citat:

Ursprungligen postat av 
HasseKlasse

Folk blev inte av med sina pengar, dom blev av med sina bitcoins. Jag kan tycka att man lite får skylla sig själv om man ger sig in i högriskspelet, men det är synd att så många naiva kryptosmåsparare drabbas gång på gång. 
Kortfattat betyder det att det saknas ens ett grundläggande investerarskydd inom krypto, kryptoindustrin visar frekvent att de kan blåsa eller försaka sina kunder och sen försvinner bitcoinsen bort på anonyma wallets. just i fallet Mt.Gox var det väl ett hackerangrepp som låg bakom, men en stulen bitcoin är av sin natur närapå omöjlig att få tillbaka. Transaktionerna kan spåras men användarna kan vara anonyma. Så vart de där senaste Mt.Gox-transaktionerna gått är än så länge döljt i dunkel. 
Det kommer nog inte ske någon snar förbättring, bl.a. USA visar tecken på att fortsätta skydda tjuvarna och industrin på småspararnas bekostnad.

Hoppas verkligen inte att det sker någon förändring, åtminstone inte en förändring som skulle skapa investerarskydd eller liknande för det kommer enligt mig leda till ännu större kontroll och övervakning. Eller ja, låt det ske med BTC då så kan de som vill vara lite "wild and crazy" och investera i BTC få göra det i tron om att det i så fall fortfarande är "wild and crazy". 
I min värld är nämligen den stora poängen med krypto just att det 
inte finns något skydd eller kontroll i vanlig mening. Skyddet ligger i decentraliseringen och blockchain, och om man inte förstår sig på riskerna ska man inte ge sig in i den placeringen. Vem skulle annars utöva den kontrollen om inte stater/banker? Den sortens kontrollerade investeringar finns redan i överflöd