2024-05-28, 08:31
Medlem
Raktinyllets avatar
Han sitter i en riktig lyxig cell och behöver aldrig laga mat eller betala några räkningar, är Norges kriminalvård som Sveriges så får han säkert knulla regelbundet också Han mår nog ganska bra.
Citera
2024-05-28, 08:33
Medlem
Fyfaans avatar
Eftersom att han gnäller som den lilla untermensch han är så borde man kapa den sista lilla kontakten med mänskligheten han har kvar. Ingen bör svara honom, maten kommer via ett hål i väggen från ett band. Låt honom sjunka ner i vansinne tills han klöser ut sina ögon. Den lilla råttan var allt än human och han är en sub-människa.

Dock får man ändå säga så är Norge humana i det här fallet, de andra fångarna kommer våldta hans lilla sub-mänskliga stjärt till döds om han kommer ut därifrån.
Citera
2024-05-28, 08:44
Medlem
Exakt. Han är en icke-person som Patrik Sjöberg skulle ha sagt.
Citera
2024-05-28, 08:45
Medlem
Sinraths avatar
Det står i artikeln "att han har goda möjligheter till mänskliga kontakter" så någon slags fullständig helisolering från allt och alla verkar det inte ens handla om från början. Att det inte sträcker sig längre än så behöver inte några mänskliga rättigheter ta hänsyn till.
Citera
2024-05-28, 09:02
Medlem
Tortyr? Det är för mig vad som förekom på Guantanamo. Eller när någon misshandlas svårt under längre tid pga ett rån eller liknande. Eller vad anhöriga har fått utstå genom åren pga denne sk. man. Rättegångar, överklaganden, stämningar mm. Att allt det hemska som hände deras nära och kära dras upp om och om igen.
Så nej, jag anser inte att han är utsatt för tortyr. Bor i princip i egen lägenhet som är i 2 våningar. Har tillgång till spel, böcker, kök och egen säng. Gym har han också och får prata med ett par fångar samt ha kontakt med personal i olika former. Med fria måltider, alla nödvändiga hygienartiklar, kläder tvättade mm samt kan komma ut i rastgården, har han det bättre där än många av våra äldre på olika boenden!!!
Så tortyr, nej det tycker jag inte att det är
Citera
2024-05-28, 09:04
Medlem
Släpp han fri,jag tror han kan interagera i vanliga samhället igen
Citera
2024-05-28, 09:12
Medlem
Tervulls avatar
Breivik har förlorat sina mänskliga rättigheter tycker jag. Så isoleringscell bör det bli livet ut för honom. Nog för att jag avskyr sossar men se dom dö vill jag inte framförallt inte barn och ungdomar som inte vet sitt eget bästa.
Citera
2024-05-28, 09:15
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Man har en del av norska folkets mandat. Jag tror inte heller att dessa människor har skrivit på att det är okej att tortera fångar.
Breivik har troligen ett flertal anhängare han också. Så det betyder att det han gör är okej eftersom fler än en person stöder honom?

Norska staten bör inte hålla på och tortera fångar om det skall vara en rättsstat.

Så du menar att det i princip inte är någon skillnad på norska staten och Ander Behring Breivik, eftersom både företeelserna har "anhängare"?
Det är nog något at det mest befängda jag läst.
Citera
2024-05-28, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Släpp han fri,jag tror han kan interagera i vanliga samhället igen
Nu tror jag nog visserligen att du trollar men svarar ändå. Så du anser att 77 människoliv är värt enbart 13 år i fängelse? Några månader per liv. Ja du......
Citera
2024-05-28, 09:24
Medlem
Ogorkis avatar
Fel. Jag tror att han är mentalsjuk, och borde ha psykvård. (Norrmännen menar att han är som vilken Norsk gutt som helst).
Citera
2024-05-28, 09:55
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Fast en stat ska följa mänskliga rättigheter.

Låt han umgås med några pakistanier som det finns fullt av i Norge.

Tror faktiskt Breivik skulle konventera rätt snart då.

Dina åsikter verkar vara:

1. En stat bör följa mänskliga rättigheter.

2. En stat bör gruppera fångar tillsammans på ett sätt som medför att de dödar varandra.

Hur kom du fram till denna intressanta åsiktskombinationen?
Senast redigerad av rrpiper 2024-05-28 kl. 09:58.
Citera
2024-05-28, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Han ska aldrig få upprättelse. Aldrig!
han ska straffas för de han gjort men han ska ju inte bli torterad av andra fångar då står de ju inte rätt till i kriminalvården. Givetvis ska han få upprättelse för sånt han inte gjort och sådant som inte ingår i straffet som delats ut. Anstalten ska vara plats för grovt kriminella där de sitter av tiden och blir straffade av rättsstaten Norge
Senast redigerad av tomten892 2024-05-28 kl. 10:08. Anledning: fel land
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in