2024-05-28, 07:39
Medlem
Ska inte daltas med mördare.. isoleringscell livet ut enda rätta..
Citera
2024-05-28, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Då skulle det lösas rätt snabbt.

Anders Behring Breivik skulle inte överleva länge ute på en avdelning.

Så är det alldeles säkert, eftersom i stort sett alla kriminella är svartskallar och dom har lätt att ta till våld.
Citera
2024-05-28, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Har man kallblodigt och på ideologisk grund mördat 77 människor förtjänar man INGA som helst mänskliga rättigheter. Tänk på de 77 människor han berövade livet - vilka rättigheter gav han dem? Tänk på deras familjer.. Har är inte längre människa, han är ett odjur. Tragiskt att det ö.h.t. läggs så mycket resurser som det görs på honom. Han borde låsas in i en källare från 1600-talet, och kedjas fast naken i väggen, tvångsmatad med vatten och mögligt bröd.

Är övertygad om att Breivik inte skulle överleva en vecka i det fria. Han är Norges mest hatade människa. Hade han blivit frikänd hade jag kunnat tänka mig åka över till Norge och göra dem tjänsten..

Att han ens har mage att klaga på sin behandling, fyfan.
Håller med han borde avrättas, precis som alla våldtäktsmän, knarklangare, polishotare etc etc.

Singapore blomstrar och norden är på väg mot shitehole countries status. Dags att vända på det.
Citera
2024-05-28, 07:43
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Rätt.

Han skadar andra när han mördar dom. Ganska patetiskt att komma och böla om att han blir skadad själv av isolering.

Don't do the crime if you can't do the time.
Rätta mig om jag har fel men det står ingenstans i norsk lag att massmord bör bestraffas med isolering.
Citera
2024-05-28, 07:44
Medlem
TheKhurgans avatar
Risken är väl att det norska domstolsväsendet tappar trovärdighet och att rättssäkerheten ifrågasätts, i alla fall internationellt.
Att norrbaggarna hatar honom kan man ju förstå, men man kan inte låta känslor styra inom juridiken eftersom känslor är subjektiva samt svänger kraftigt när opinionen vänder.

Jag tycker han borde avtjäna sitt straff på vanligt sätt. Förstår inte varför han vill ut ur isoleringen dock, han lär ju inte överleva länge på vanlig avdelning. Det måste han väl förstå?
Citera
2024-05-28, 07:44
Medlem
Man borde kapa av armarna och benen på honom innan han sätts i isoleringscell!!
Citera
2024-05-28, 08:00
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Bisarrt att klaga över det när han släckt så många unga liv.

Han ska inte rehabiliteras och han ska aldrig ut. Att han ens har tv spel och böcker är fan ett hån mot familjerna han förstört
Citera
2024-05-28, 08:21
Medlem
Jag har två frågor till alla er som tycker att Breivik ska hålla käften, flås levande, avrättas etc. etc.
1. Röstar ni politiskt på partier som vill möjliggöra att Svensk lag ska ha en chans att förändras åt det hållet?
2. Om ni själva skulle dömas för ett brott, skulle ni då vilja behandlas i enlighet med lagen, eller i enlighet med enskilda individers personliga åsikter?
Citera
2024-05-28, 08:23
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokekaffe
Jag har två frågor till alla er som tycker att Breivik ska hålla käften, flås levande, avrättas etc. etc.
1. Röstar ni politiskt på partier som vill möjliggöra att Svensk lag ska ha en chans att förändras åt det hållet?
2. Om ni själva skulle dömas för ett brott, skulle ni då vilja behandlas i enlighet med lagen, eller i enlighet med enskilda individers personliga åsikter?

Straffet ska stå i proportion till brottet. Det Breivik har gjort är det värsta massmordet i Norge sedan andra världskriget. Så straffet bör därför vara det hårdaste sedan dess. Vad gjorde man med folkmördarna efter kriget?
Citera
2024-05-28, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Har man kallblodigt och på ideologisk grund mördat 77 människor förtjänar man INGA som helst mänskliga rättigheter. Tänk på de 77 människor han berövade livet - vilka rättigheter gav han dem? Tänk på deras familjer.. Har är inte längre människa, han är ett odjur. Tragiskt att det ö.h.t. läggs så mycket resurser som det görs på honom. Han borde låsas in i en källare från 1600-talet, och kedjas fast naken i väggen, tvångsmatad med vatten och mögligt bröd.

Är övertygad om att Breivik inte skulle överleva en vecka i det fria. Han är Norges mest hatade människa. Hade han blivit frikänd hade jag kunnat tänka mig åka över till Norge och göra dem tjänsten..

Att han ens har mage att klaga på sin behandling, fyfan.

Jag tror inte du förstår riktigt. Man kan tycka vad som helst och det är fine, men så måste man följa reglerna som är satta.

Sverige börjar bli en nation som utan problem kan särbehandla medborgare och rörelser som vänsterliberala etablissemanget ogillar.

Norge är fortfarande en rättsstat som styr sig själv, det måste alla instanser förhålla sig till.
Citera
2024-05-28, 08:24
Medlem
Han sitter väl inte i isolering för att straffas utan för hans egen säkerhet? Som många andra nämnt kommer han ju sannolikt bli mördad eller dylikt om han fick umgås med resten av fängelsepopulationen.

Undrar nästan om han är väl medveten om att han aldrig kommer få komma ut därifrån och därför klagar bara för skojs skull, trots att han verkligen inte vill att klagomålet går igenom.
Citera
2024-05-28, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Straffet ska stå i proportion till brottet. Det Breivik har gjort är det värsta massmordet i Norge sedan andra världskriget. Så straffet bör därför vara det hårdaste sedan dess. Vad gjorde man med folkmördarna efter kriget?
Undviker du medvetet att svara på mina frågor eller förstod du inte frågorna? Oavsett vilket så är det lite märkligt att du citerar mig i ett inlägg där du bara redogör för dina åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in