2024-05-29, 04:42
Medlem
PUBG2018s avatar
Sjukaste Sionisten på planeten. Dödade massa vita skandinaviska barn! Alla barnmördare borde låsas och aldrig släppas ut!
Citera
2024-05-29, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gontar
Upprättelse för vad? Han förtjänar att lida tills han dör.
Ja "Bör Breivik få upprättelse?" kan misstolkas som upprättelse för hans terrordåd och massmord.

Men det handlar om upprättelse för att mot internationell konvention blivit utsatt för tortyr i form av isolering.

Enligt FN är isoleringen av Breivik tortyr:
Citat:
torture means any act by which severe pain or suffering, whether physical or mental, is intentionally inflicted
http://www.hrweb.org/legal/cat.html

Citat:
Den 20 april 2016 avkunnade Oslo tingsrätt sin dom i målet och slog fast att kriminalomsorgens isolering av Breivik hade kränkt hans rättigheter och brutit mot Europakonventionens förbud mot tortyr och kränkande behandling.
Domen revs upp med motiveringen att de inte visste om han tagit skada, men tortyr var det oavsett.

Även om många i tråden tycker tortyr och mord är helt okej (precis som Breivik själv tänkte på Utöya), är det emot gällande lagar och konventioner.
Citera
2024-05-29, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Hahaha, vilken jävla mes den där muppen är. Avrättar 69 ungdomar och grinar över isoleringscell. Hade Norge haft dödsstraff hade fegisen aldrig begått dåden. Världens övelägset mest patetiska narcissist genom alla tider. Hoppas idioten hänger sig. Nej juste, han är livrädd för döden.
USA har dödsstraff, och där begås massor med liknande dåd.

Varje sådant dåd bevisar att dödsstraff inte stoppar alla mord.

Tvärt om kan lagliga dödsstraff inspirera den som anser att någon annan har gjort fel.
Citera
2024-05-29, 06:17
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullhora

Tvärt om kan lagliga dödsstraff inspirera den som anser att någon annan har gjort fel.

Dödsstraff stoppar dock effektivt den specifika mördaren.
Citera
2024-05-29, 07:21
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullhora

Det var inte så jag menade. Jag menade att just Breivik är en feg idiot som aldrig hade begått dåden om han visste att han skulle bli avrättad.
Citera
2024-05-29, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
I BReiviks fall så är det politiskt omöjligt att släppa honom fri. En rimlig gissning r att tro att han kommer aldrig kommer att släppas ut. Trots att han har mördat 77 personer finns inga själ att behandla honom sämre än andra fångar.
Han kommer att förvaras tills han dör och sen begravas.
I

Ja och det är den högsta sannolikheten men om han kommer släppas så blir tidigast efter 40år. Han behandlas inte sämre än andra fångar utan bättre. Isoleringen sker ju för skydda honom och andra. Dock efter x antal år brukar livstidsdömda bli lite möra* och börja bete sig mer normalt. Han har väl slutat brölat och heilat, så om 1-10år kan man nog sluta isolera honom om man kan hitta medfångar som kan sitta med honom.

*Det är bara titta på stureplansmördaren och Tony Olsson.
Citera
2024-05-29, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Dödsstraff stoppar dock effektivt den specifika mördaren.

Det gör även livstidsstraff.
Citera
2024-05-29, 08:29
Medlem
ABB menade nog väl . Att skydda landet mot folkutbyte. Jag försöker tänka ur hans synvinkel.

Hur många 1000 svenskar har dödats av vad jag kallar asylmissbrukare.??

Politiker vägrar ju lyssna och ta reson.
Citera
2024-05-29, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Rätt.

Han skadar andra när han mördar dom. Ganska patetiskt att komma och böla om att han blir skadad själv av isolering.

Don't do the crime if you can't do the time.
Har sagt det förut släpp ut honom på Oslos gator efter ni har meddelat det på radion dagen innan .Därefter startar ni stoppuret så fort rätt människa ser honom kommer han att banka på fängelseporten och skrika släpp in mig jag vill in. Sanningen är att han kommer få så mycket stryk ute på gatan då han har mördat typ 80 barn på Utöa vilket ingen uppskattar.
Tiduret kommer visa tiden från frisäppandet på Karljohan typ 1 maj till dess någon arg vänstermänniska ger honom en stoppamäll och avslutar hans lidande.
Citera
2024-05-29, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielpoohl
ABB menade nog väl . Att skydda landet mot folkutbyte. Jag försöker tänka ur hans synvinkel.

Hur många 1000 svenskar har dödats av vad jag kallar asylmissbrukare.??

Politiker vägrar ju lyssna och ta reson.
Menade väl? På vilket sätt hjälper han att bygga folklig opinion emot massinvandring?

Snarare så får det ju motsatt effekt, han är snarare en duktig idiot som hjälper de krafter som förespråkar massinvandring.
Citera
2024-05-29, 09:35
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Breivik har förbrukat sina rättigheter som människa.
Han skall isoleras tills han släpps. Han kommer ut om 8 år så det kan han ha.
Han mördade 69 oskyldiga unga människor och sprängde ett helt kvarter i Oslo.
Och skadade ytterligare 319 personer....
Den värsta terroristen i nordisk historia.
21 års isolering är för milt straff.
Senast redigerad av Youfuckingbitch 2024-05-29 kl. 09:43.
Citera
2024-05-29, 09:35
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det gör även livstidsstraff.

Inte svenska livstidsstraff då de i genomsnitt innebär 16 år i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in