2024-05-27, 19:19
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Enligt Expressen har Förtroendet för SD ledaren gått ner dramatiskt.

Har vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp m a o? SD får inte tillåtas att bli stora i EU valet.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dramatiskt-tapp-for-akesson-har-skadats/

Fake News från MSM som vanligt. Det finns inget förtroende kvar att ens lita på något de säger längre.
Citera
2024-05-27, 19:26
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
De partierna dessa röstar på bryr sig givetvis om deras åsikter.
Om det blir så att M, L, och KDs väljare inte längre tolererar samarbete med SD kan det leda till att dessa partier väljer att avsluta sitt samarbete eller att de tappar väljare till andra blocket.

För M och KD tror jag inte detta är något de är oroliga för, men för L är det ett stort problem.
L och SD är i princip varandras politiska motsatser, det har varit väldigt svårt för många L väljare att acceptera samarbete med SD och att ge SD sådant stort inflytande.
Så till den grad att de tappat så mycket väljare att de inte klarar sig utan stödröster. Åker L ut så blir det S styre.
Även om L klarar sig kvar är marginalerna mellan blocken små. Även små tapp till andra blocket kan vara avgörande.

Så även om om man röstar SD så bör man förstå att vad övriga borgerliga väljare, och speciellt de som är osäkra tycker är viktigt.

Det vore bara bra om Tidöavtalet sprack. Det är SD som gynnas av att de andra partierna samarbetar med varandra och stänger ute SD.

Det är så SD växer.
Citera
2024-05-27, 19:26
Medlem
Trots att SD smutskastat sina samarbetspartners och varit omoraliska så fortsätter fansen att ha skygglapparna på. Det normala vore att ta avstånd från allt SD ställt till hittills. Nu dalar Jimmie och frågan är om hans hot om samarbete med Le Pen blir dödsstöten för honom?
Min gissning är att inte bara Jimmie utan faktiskt SD kommer att sjunka framöver.
Citera
2024-05-27, 19:30
Medlem
Knappast att det har försvagats! Lyssnar man på sin omgivning så hör jag faktiskt tvärtom. Dessutom har jag märkt att många yngre tjejer tänker rösta sd.
Man märker att dagens tjejer låt säga 16-19 verkar vara kloka, och förstår att sd är självklara valet.
Citera
2024-05-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Trots att SD smutskastat sina samarbetspartners och varit omoraliska så fortsätter fansen att ha skygglapparna på. Det normala vore att ta avstånd från allt SD ställt till hittills. Nu dalar Jimmie och frågan är om hans hot om samarbete med Le Pen blir dödsstöten för honom?
Min gissning är att inte bara Jimmie utan faktiskt SD kommer att sjunka framöver.

Anledningen till varför en opinionsundersökning visar att Jimmie förtroende dalar är pga att det är svårt att kontrollera att det faktiskt är sant.

Av samma orsak har SD som parti inte påverkats av opinionen, eftersom det är val om två veckor.

Hade de varit två år till nästa val hade majoriteten av OU visat att SD tappat 10%enheter. Nu kan de inte manipulera eller vikta OUs inför EUvalet, då det blir närmast genant att lägga SD på 10% när de i verkligheten hamnar på runt 25%.

Det är anledningen till varför Jimmie påstås tappa förtroende, men att SD nästan ökar i opinionen
Citera
2024-05-27, 19:37
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Det vore konstigt om inte den massiva desinformationskampanjen haft avsedd effekt. Grov propaganda fungerar och här är ett kvitto på det.

Effekten på politiken i stort i längden är nog rätt marginell, däremot är nog skadan på Åkessons förtroende mer omfattande då det trots allt fanns tveksamheter i hans sätt att kontrollera hur kritiken skulle bemötas, även om det i det läget var rätt att gå till attack och inte pudla. Det hade bara verkat som han hade mindre kontroll och pondus och uppriktighet.
Citera
2024-05-27, 19:44
Medlem
Rösta på SD i EU valet. Räck långfingret åt vänster skithögarna.
Citera
2024-05-27, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Enligt Expressen har Förtroendet för SD ledaren gått ner dramatiskt.

Har vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp m a o? SD får inte tillåtas att bli stora i EU valet.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dramatiskt-tapp-for-akesson-har-skadats/

Jag tycker Åkesson hanterat detta väldigt bra. Gillar hur han varit i de intervjuer han ställt upp i.
Allt bevisar ju enbart hyckleriet från andra partier nu inför EU-val.
För min del stärker detta enbart mina tankar gällande Åkesson. Helt otroligt att han orkat med i alla dessa år. Vilket tålamod.
Citera
2024-05-27, 19:52
Medlem
wes420s avatar
är det någon som röstat SD som inte kommer att göra det pga, ja vad det nu är?

Är förtroendet skadat?
för min egen del, absolut inte.
Citera
2024-05-27, 19:54
Medlem
SmartSkalles avatar
Denna "undersökning" gjordes nog på trollfabriken TV4.
Citera
2024-05-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Allt mindre går på SD pladder om guld och gröna skogar. Jimmie har redig mundiaré.

Är det till sist någon som går på SD:s ständiga offerkoftepolitik. Så synd om oss, alla är dumma mot oss.
Citera
2024-05-27, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Man måste ju säga att SD hanterade avslöjandet väldigt dåligt. Jimmie blev omotiverat arg och skällde på journalisterna för att de gjort sitt jobb, och övriga ledningen gick in i trotsåldern och gav sina troll en klapp på axeln inför öppen ridå.

Det var inte precis SD:s mognaste stund.
Att Åkesson läxade upp TV4s reporter var ju det bästa i hela den historien.
Inför den här intervjun hade hela TV4 gjort vågen för här skulle minsann Åkesson förnedras och tvingas göra avbön inför alla tittare/väljare som en trailer inför del 2 i Kalla Fakta.
Istället fick dom sina fiskar varma och SD/Åkesson fick istället framföra sin politik och verifierade sina väljares åsikter om den sk oberoende pressen.
Det fick mig och nog många lata soffliggare/SD väljare att bestämma sig för att rösta trots allt.

För övrigt tycker jag Riks är bonningt och larvigt och bör läggas ner eller ändra tema.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in