2024-05-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Totalt ointressant mätning.

Vem bryr sig om deras åsikter?

De partierna dessa röstar på bryr sig givetvis om deras åsikter.
Om det blir så att M, L, och KDs väljare inte längre tolererar samarbete med SD kan det leda till att dessa partier väljer att avsluta sitt samarbete eller att de tappar väljare till andra blocket.

För M och KD tror jag inte detta är något de är oroliga för, men för L är det ett stort problem.
L och SD är i princip varandras politiska motsatser, det har varit väldigt svårt för många L väljare att acceptera samarbete med SD och att ge SD sådant stort inflytande.
Så till den grad att de tappat så mycket väljare att de inte klarar sig utan stödröster. Åker L ut så blir det S styre.
Även om L klarar sig kvar är marginalerna mellan blocken små. Även små tapp till andra blocket kan vara avgörande.

Så även om om man röstar SD så bör man förstå att vad övriga borgerliga väljare, och speciellt de som är osäkra tycker är viktigt.
Citera
2024-05-27, 18:17
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Ändå imponerade hur pass mycket de lyckas mjölka detta, det har gått snart en månad och det är fortsatt dagliga rubriker om en och samma nyhet.

Det lär nog bli tyst efter valet. Nästa riksdagsval lär det dock tjatas om det igen...
Citera
2024-05-27, 18:21
Medlem
nidbilds avatar
Förtroendet för politiker överlag är skadat iom massinvandring och kriminalitet.
Citera
2024-05-27, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Jag kan ärligt säga att jag övervägt att rösta SD men att det blivit FÖR mycket bajs senaste tiden.
Så oseriöst.

Kombination för mig med som gör att jag inte röstar SD efter att dom fått min röst 5 tidigare tillfällen.

Ljugandet om allt och allmänt oseriösa, sossarna tar hem allt sen ändå med 4 dagars arbetsveckan.
Citera
2024-05-27, 18:47
Avstängd
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Naturligt att förtroendet minskar efter ett sådant här avslöjande, bevisat svart på vitt att SD använder sig av ohederliga och okonventionella politiska metoder. TV4 har gjort ett bra jobb med sin granskande journalistik, jag och många med mig är tacksamma.

Hur menar du att "vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp"? Det är väl SD som själva skjutit sig i benen genom att bedriva organiserad trollverksamhet?? Trots hemlighetsmakeriet blir till råga på allt tagna på bar gärning med det, uselt jobbat av SD.

SD är precis som alla andra riksdagspartier, med andra ord.

/AI
Citera
2024-05-27, 18:49
Medlem
Man måste ju säga att SD hanterade avslöjandet väldigt dåligt. Jimmie blev omotiverat arg och skällde på journalisterna för att de gjort sitt jobb, och övriga ledningen gick in i trotsåldern och gav sina troll en klapp på axeln inför öppen ridå.

Det var inte precis SD:s mognaste stund.
Citera
2024-05-27, 18:51
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThreeHeart7.5
Kombination för mig med som gör att jag inte röstar SD efter att dom fått min röst 5 tidigare tillfällen.

Ljugandet om allt och allmänt oseriösa, sossarna tar hem allt sen ändå med 4 dagars arbetsveckan.

På vilket sätt är andra partier seriösa jämfört med SD?
Citera
2024-05-27, 18:55
Medlem
Citat:
Naturligt att förtroendet minskar efter ett sådant här avslöjande, bevisat svart på vitt att SD använder sig av ohederliga och okonventionella politiska metoder. TV4 har gjort ett bra jobb med sin granskande journalistik, jag och många med mig är tacksamma.

Hur menar du att "vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp"? Det är väl SD som själva skjutit sig i benen genom att bedriva organiserad trollverksamhet?? Trots hemlighetsmakeriet blir till råga på allt tagna på bar gärning med det, uselt jobbat av SD.
Det är beklagligt att denna sjuka parti tar till sig sådana metoder som strider med allt vad kristen moral står för. SD är sjuk som parti och behöver vård. De behöver kristna principer och moral för att resa sig ur den patetiska tillståndet de satt sig in i.
Citera
2024-05-27, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baginboxfitta
SD arga att de slår krokben på sig själva? Komiskt.

Jimmie är ständigt på krigsstigen. Jag tror han har kraftig ADHD. Det verkar vara en mycket lättretlig filur.
Citera
2024-05-27, 18:59
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Enligt Expressen har Förtroendet för SD ledaren gått ner dramatiskt.

Har vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp m a o? SD får inte tillåtas att bli stora i EU valet.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dramatiskt-tapp-for-akesson-har-skadats/

Det går inte för Eliten och deras finborgare att stoppa SD men dom ber såklart långa böner om det varje natt. Gode Gud...hjälp oss som älskar muslimer och gängvåld att få bort den onda Jimpa...haha!

TV4 och deras deostinkande anhängare kommer att gråta floder efter EP-valet och skrika om att förbjuda "all rasism och dom som vill göra Sverige till ett nytt Ungern" etc.

Jaja...njuuter av Jimpas stigande självförtroende även om jag tror att han vinner ännu mer på lite vänligare tonalitet några veckor framöver.
Citera
2024-05-27, 19:00
Avslutad
Citat:

Dylik propaganda fungerar tyvärr på efterblivna. Korkade människor kan inte ens föreställa sig att alla partier har ”trollfabriker”, även de partier som de korkade röstar på. Befolkningen förtjänar all skit sjuklövern åstadkommer.
Citera
2024-05-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Enligt Expressen har Förtroendet för SD ledaren gått ner dramatiskt.

Har vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp m a o? SD får inte tillåtas att bli stora i EU valet.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dramatiskt-tapp-for-akesson-har-skadats/
Nej det är fake news. Expressen försöker backa upp tv4.

Förmodligen genom att mäta just när reportaget precis sänts. Kan väl blivit en liten svaj just då, men jag är rätt säker på att förtroendet för Åkesson står sig rätt stabilt.😌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in