2024-05-28, 09:23
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Men så länge SD är det enda partiet som säger att dom vill minska EU:s makt, flytta tillbaks fler beslutsprocesser till länderna, och minska pengarna som skickas till EU lär dom få bibehållet stöd i EU valet. När det gäller EU valet röstar man ju på de konstellationer som finns i EU parlamentet, och där finns en tydlig vattendelare. Mer makt åt EU? Rösta på vad som helst utom SD. Mindre makt åt EU? Rösta SD.
Problemet med den typen av resonemang är att Sverige är betydligt mer PK än andra länder (förutom Tyskland som har historisk ”vit skuld”). I och med att sjuklövern fantiserar om att skapa en humanitär stormakt (Ulf Kristersson tog avstånd från ”öppna era hjärtan” först när SD blivit större än M i opinionsmätningarna) och politiker i grannländerna ogillar ”svenske tillstander” så leder ökat självbestämmande för Sverige inom EU till ökat självskadebeteende.

Som när Reinfeldt och Ullenhag ville göra utanförskapsområden till bidrags- och skatteparadis men stoppades av EU-kommissionen. Eller när svensk media rapporterat att EU kräver ökat flyktingmottagande medan utländsk media rapporterade att det varit de svenska representanterna i EU som krävt det.
Citera
2024-05-28, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Alla vettiga människor ser ju att det var en orkestrerad kampanj utan egentlig substans, riktad mot SD, för att förhoppningsvis sänka Tidö. S tål helt enkelt inte att vara i opposition, det är sedan gammalt. S tror de äger Sverige.

Sänker även förtroendet för TV4 som redan har problem. Det är så tydligt att TV4 inte gillar vissa partier. Även KD och Ebba är på kornet i TV4:s kulgevär. Nu tror jag att det slår mer tillbaka mot TV4 själva som gör anspråk på att vara oberoende.
Citera
2024-05-28, 09:34
Medlem
Tjabo1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultragainus
Andra partiers kampanjande bygger inte på att systematiska strukturer uppbyggda för att kunna attackera privatpersoner.

Nu har ju något sådant inte påvisats överhuvudtaget, trots "åtta månaders gräv". Det verkar snarast vara en konspirationsteori bland vissa att människor på Internet blir styrd av en osynlig makt.
Citera
2024-05-28, 09:45
Medlem
SmartSkalles avatar
Trollfabriken TV4 nämnde inte med ett ord i nyheterna att SD ökat i popularitet efter deras förföljelse av SD...
Däremot visade de när den Franska dvärgen Macaronen varnade för "högerextremism...😂🤣😊
Citera
2024-05-28, 09:52
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Problemet med den typen av resonemang är att Sverige är betydligt mer PK än andra länder (förutom Tyskland som har historisk ”vit skuld”). I och med att sjuklövern fantiserar om att skapa en humanitär stormakt (Ulf Kristersson tog avstånd från ”öppna era hjärtan” först när SD blivit större än M i opinionsmätningarna) och politiker i grannländerna ogillar ”svenske tillstander” så leder ökat självbestämmande för Sverige inom EU till ökat självskadebeteende.

Som när Reinfeldt och Ullenhag ville göra utanförskapsområden till bidrags- och skatteparadis men stoppades av EU-kommissionen. Eller när svensk media rapporterat att EU kräver ökat flyktingmottagande medan utländsk media rapporterade att det varit de svenska representanterna i EU som krävt det.

Jo. I och för sig. Men jag tror PK argumentet börjar bli lite slitet. Jag tror det kommer gå bra för SD i EU valet, för folk är less på hela skiten.
Citera
2024-05-28, 09:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo1973
Nu har ju något sådant inte påvisats överhuvudtaget, trots "åtta månaders gräv". Det verkar snarast vara en konspirationsteori bland vissa att människor på Internet blir styrd av en osynlig makt.

Hört talas om uttrycket gaslightning? Det har snart alla andra också och därför fungerar inte sådana här desperata försök så bra längre.
Citera
2024-05-28, 09:57
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
SD är väl de enda som ifrågasatt masshysteri, att oskyldiga åkte dit under olika drev, att det gått för långt med att hela tiden tycka synd om kriminella etc. Då har jag aldrig ens röstat på dem. De andra partierna kunde ta inspiration från dem angående att visa lite ryggrad, även om de skulle ha andra åsikter.
På Flashback är det exakt de som stöder SD som utsatt politiker och andra för hatdrev i syfte att tysta deras kritik av SD.
Citera
2024-05-28, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Alla vettiga människor ser ju att det var en orkestrerad kampanj utan egentlig substans, riktad mot SD, för att förhoppningsvis sänka Tidö. S tål helt enkelt inte att vara i opposition, det är sedan gammalt. S tror de äger Sverige.

(Min fetning) De politiskt ”korrekta” konsensusjournalisterna går nu all in i sin panikångest för att skada SD. Kan konstateras att EU-valet verkligen avslöjat de riktiga pappenheimarna.
Citera
2024-05-28, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
På Flashback är det exakt de som stöder SD som utsatt politiker och andra för hatdrev i syfte att tysta deras kritik av SD.

Two wrongs dont make a right. Sd kan inte styra vad deras fans gör.
Inget parti kan det.
Citera
2024-05-28, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus

Intressant. Vet du eller mistänker du att det är så? Om du vet borde du gå till polisen och meddela vad du vet.
Citera
2024-05-28, 10:08
Medlem
Tjabo1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultragainus
Hört talas om uttrycket gaslightning? Det har snart alla andra också och därför fungerar inte sådana här desperata försök så bra längre.

Jag antar att du bara gör det som är riktig trollning, d.v.s. skriver osanna saker för att provocera.

Men igen, det TV4 hittat är några konton som lägger ut memes på TikTok, inte det du inbillar/ljuger om.
Citera
2024-05-28, 10:09
Medlem
Ang trådrubriken.
Nej, jag har inte tappat förtroended för Jimmie Åkesson.
I mitt tycke så agerar han som all de övriga politikerna, slingar sig och ljuger där det passar in.
Med det sagt så tycker jag dock fortfarande att när det gäller sakfrågor är Jimmie den enda som vågat kalla saker för deras rätta namn. Saker han fått mycket skit för men som alltid (!) visat sig vara rätt. Saker som andra partier senare anammat och tagit som sina egna ide'er. För det skall han hedras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in