2024-05-28, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ändå så är ni vänsterpatrask och miljömuppar besatta av SD.

Jag tror du blandar ihop mig med någon annan. Själv röstar jag på Kalle Anka-partiet. Tycker annars att SD och Jimmies arga utspel vid det här laget känns rätt så konstlade. Kanske inte så konstigt då de själva numer får vara med och röra om i maktens köttgryta. Men spelet måste fortsätta, SD ska framstå som den argaste och tuffaste kritikern av de mer etablerade partiernas politik för det är vad väljarna förväntar sig och vill ha.
Citera
2024-05-28, 00:42
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Narcissisterna inom SD tar på sig sina offerkoftor.

Allt är alla andra utom SD:s fel. Det är TV 4:s, kläggets, hornalisternas, vänsterblivnas, kommunisternas och liberalernas (och Liberalernas) fel att Jimmies förtroende är skadat. Hade det bara fått fortsätta att vara hemligt att SD har en trollfabrik så hade Jimmies förtroende varit intakt.

Fri, oberoende och granskande journalistik visade en sida av SD som inte var så vacker. En sida som innehåller allt det man läser om SD som tycks komma från enskilda tyckare men kanske är organiserat från en plats där det sitter heltidsanställda och sprider lögner - kallas skämt och humor - på skattebetalarnas bekostnad.

SD har en hård ton mot massmedierna. Särskilt SVT som man tycks vilja ge en makeover. Men vill man lägga ned public service eller röka ut 68rna och på Viktor Orban-vis ta över statens megafon för eget bruk? Trollfabrikens nya lokal kanske blir TV-huset om SD får bestämma. Då blir TV 4 förstås ännu viktigare.

Det fanns en tid då jag tyckte att SD hade en viss anständighet. Den tiden är förbi sedan flera år.
Citera
2024-05-28, 01:34
Medlem
PaaloAaltos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Naturligt att förtroendet minskar efter ett sådant här avslöjande, bevisat svart på vitt att SD använder sig av ohederliga och okonventionella politiska metoder. TV4 har gjort ett bra jobb med sin granskande journalistik, jag och många med mig är tacksamma.

Hur menar du att "vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp"? Det är väl SD som själva skjutit sig i benen genom att bedriva organiserad trollverksamhet?? Trots hemlighetsmakeriet blir till råga på allt tagna på bar gärning med det, uselt jobbat av SD.

Precis så. Men tyvärr är minnet kort och väljarkåren kommer gå vidare.
Citera
2024-05-28, 01:57
Medlem
DrLECTERs avatar
Detta glömmer folket bort när nästa drabbning om våra utländska gäster gör bort sig.
Jimmy vill en massa saker då bir också några av dessa idéer mindre bra. Till skillnad från det övriga skranket som gör så lite som möjligt. Då gör man ju heller inga fel.
Sosse Magda kan ju klippa gräset hos Jimmy
Citera
2024-05-28, 02:40
Medlem
HRTs avatar
Jimmie, är duktig och trovärdig. Många som SD röstar just för Jimmies skull.
Skulle han sluta, vet jag flera som skulle skulle fundera på att lämna SD.
Det är synd när de har haft mycket skit i partiet under 30 år, att man måste städa upp gång på gång.
Vissa trampar i klaverat gång på gång.

Det som gjorde mig paff, och måttligt förbannad var faktiskt Jimmies egna uttalande att klart det finns en högre gräns för att hjälpa Ukraina.
Inget är viktigare än att Putin stoppas i Ukraina, och enda sättet det kan ske är att bekämpa dem där så vi slipper bekämpa dem på Gotland eller i ex Polen.
Den som inte tror att en mobbare som bara stjäl och stjäl inte skulle fortsätta stjäla är färdig för dårhuset.
Att kunna få försvara sitt land, kämpa för sin existens som Ukraina gör och för hela EUs säkerhet.
Där skönk han i mina ögon. Är fortfarande den mest skickliga politiker vi har, men sånna här dumma överklamp får man fan inte göra om han vill ha röster. Skärpning.
Citera
2024-05-28, 03:14
Medlem
Vad ska dom göra? Förbjuda SD?

Anti-arabiska vindar förtäckta som ”extremhöger” blåser i precis hela Europa.

Le Pen o Meroni kör i EU parlamentet medan i tex Holland får arabhataren Wilders bilda regering.

Vänstern är helrökt!

I Sverige går framtidens sosse-importerade sandneger-röster till Nyans, o resten till SD för att stoppa invandringen.

Klart att bag-in-box Maggan super ner sig. Panik

SD kan trolla så mycket dom vill!

Snart lagförslag att utvisa gängmedlemmar utan rättegång!

Fö anser jag att SD är ett gäng vänsternördar!
Citera
2024-05-28, 03:41
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutonBea
Sant, men inte heller stannar deras väljare om SD får ha kvar trollfabriken. Räcker ju med att L går över så förlorar det blocket.

Fast om ungefär detta blir verklighet med valresultatet så finns det inget humorkonto i världen som kan mema högerblocket till makten. Tyvärr.
https://www.svt.se/special/valjarbarometern/
Citera
2024-05-28, 03:48
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Jimmie, är duktig och trovärdig. Många som SD röstar just för Jimmies skull.
Skulle han sluta, vet jag flera som skulle skulle fundera på att lämna SD.
Det är synd när de har haft mycket skit i partiet under 30 år, att man måste städa upp gång på gång.
Vissa trampar i klaverat gång på gång.

Det som gjorde mig paff, och måttligt förbannad var faktiskt Jimmies egna uttalande att klart det finns en högre gräns för att hjälpa Ukraina.
Inget är viktigare än att Putin stoppas i Ukraina, och enda sättet det kan ske är att bekämpa dem där så vi slipper bekämpa dem på Gotland eller i ex Polen.
Den som inte tror att en mobbare som bara stjäl och stjäl inte skulle fortsätta stjäla är färdig för dårhuset.
Att kunna få försvara sitt land, kämpa för sin existens som Ukraina gör och för hela EUs säkerhet.
Där skönk han i mina ögon. Är fortfarande den mest skickliga politiker vi har, men sånna här dumma överklamp får man fan inte göra om han vill ha röster. Skärpning.

Jimmie har ju förtydligat det uttalandet ytterligare sedan dess. Sveriges resurser är ändliga och en högre gräns för att hjälpa Ukraina finns. Som tur är säger inte detta emot dina övriga påståenden om kriget i Ukraina.

Hydrols reflektion:
Att alla mekanismer bör ha en gas och broms är förstås viktigt.
Citera
2024-05-28, 05:26
Medlem
Erik Östs avatar
Vad är det för hot , hat och desinformation de här sk. trollkontona har spridit?

Skulle vilja läsa exempel på det om ni har. Länka gärna. Tack!
Senast redigerad av Erik Öst 2024-05-28 kl. 05:30.
Citera
2024-05-28, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Jag kan ärligt säga att jag övervägt att rösta SD men att det blivit FÖR mycket bajs senaste tiden.
Så oseriöst.

Håller med. Jimmy är imponerande - välkammadn och vältalig. Han säger tydligt vad han menar och på ett ok sätt även om vissa saker kan vara hårda. Problemet blir när saker kommer ur kommunikationsavdelningen. Utspel därifrån borde vara väldigt alignat med vad JÅ säger. Står JÅ bakom det som kommer därifrån eller ser han det som "några randomsnubbar" som håller på och som han inte behöver ge som ok-stämpel. Det känns som ett dubbelspel.
Citera
2024-05-28, 05:54
Medlem
Onanikrems avatar
För SDs väljare har förtroendet för Jimmie Åkesson inte skadats, snarare tvärt om då han står rakryggad.
För resten av regeringssamarbetet kanske, det återstår att se. vill de inte samarbeta så förlorar de maken. Byter (L) planhalva förlorar de det lilla och enda förtroendet de har kvar, de svävar ju som det nu är på gränsen redan..

Förtroendet för TV4 är dock härmed i botten och kommer inte kunna repareras inom överskådlig tid. Skitkanal, lägg bakom betalvägg och dö pressdöden, dö! De har uppträtt sämre än SVT någonsin gjort och det kommer inte att glömmas bort!
Citera
2024-05-28, 05:55
Medlem
Den 9 juni får vi svar på om SD/Åkesson minskat i väljarnas förtroende.
Så all diskussion här om SD klappat ihop eller inte är egentligen helt irrelevant.
Även mitt eget inlägg.
Personligen tänkte jag skippa EU valet och SD för att dom inte fått igenom några av sina viktigare frågor i i Tidsamarbetet och istället går med på allt Moderaterna ska göra.

Men nu kommer jag gå och rösta enbart för att ge igen för att TV4/klägget ville påverka valet.
Förmodligen hade SD fått mycket lägre väljarstöd om inte TV4 försökt sig på att påverka valet.
Senast redigerad av LeendeLennart 2024-05-28 kl. 06:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in