2024-05-27, 23:37
Medlem
FredochFrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Tv4 hittade ju inte ett skit.

23 konton som spred humor/satir det va allt.

Sen blåser dom upp det som att satirbilder är ett hot mot rikets säkerhet och hot mot demokratin etc etc..

Även en blind åsna kan se att dom inte hittade den trollfabriken som dom ville hitta.
Dvs hundratals konton som sprider desinformation.NDom hittade inte ens ETT konto som gjorde detta.

Vad snackar du om? Du motsäger ju dig själv. Efter granskningen har 23 konton bekräftats, kan PMa dig listan om du inte sett den. Linus sitter i granskningen och säger att han kontrollerar 70 konton själv bara han. Så de tre trollen man får se (Linus, Vilgot och Alexander) kontrollerar nog mycket väl över åtminstone 100 konton.

Kallafakta-dokumentären visade tillräckligt. SD är busted, tagna på bar gärning. Trollfabrikens inblandning i LVU-kampanjen ÄR att utgöra en risk mot rikets säkerhet och kan eventuellt ha lett till att svenskar dödats (tänker på de två med fotbollströjor i Bryssel, nu hade ju gärningsmannen fått avslag på sin asyl och hade uppenbara psykiska problem utifrån tidigare historik, men det skedde i samband med allt rabalder om socialtjänsten, så inte helt omöjligt att det var en "trigger"). Ser det dessutom som troligt att SD drillats i detta under sina studiebesök i Ryssland som ägde rum mellan 2018-2022, eftersom att Putinregimen också använder sig av "trollfabriker" med snarlika upplägg. Ser kopplingen till en sådan regim och användningen av förslagen metodik som denna som ytterligare risker för rikets säkerhet.

Tänker inte ge mig in i ännu en diskussion med alla er som sitter här och försvarar SD blint, timme ut och timme in, ni är fanatiker. Det har uppstått som en personkult runt er Jimmy. Men jag känner mig trygg i att han ALDRIG kommer kunna bli statsminister efter alla sina klaversteg, politiska experter har även bedömt det som en omöjlighet och vidare har han själv sagt att han inte vill ha ämbetet, så när er Jimmy så småningom försvinner ut ur politiken kommer SD att dö, när personkulten inte har någon att enas kring. Ni är inte någon majoritet, har aldrig varit, och kommer aldrig någonsin bli. Ni är bara ett gäng hatiska losers som just nu känner er trygga att sprida er galla, p g a ett populistiskt politiskt parti.

Men glöm inte bort att det vi gör i livet ekar i evinnerligheten, och mer så i vår tidsålder av digitala footprints och dylikt. Vet inte vad jag vill säga med detta. Men det kan inte vara hälsosamt att sitta och sprida sådant hat som många här gör. Så om inte om tusen år, så om tretusen år, kommer de att se tillbaka på allt skit från vår tidsålder och säga, "vi får aldrig bli sådär igen", folk kommer pekas på som ansvariga och allt kommer finnas lagrat i någon form, som begravda ruiner - redo att grävas fram (framtidens arkeologi/historieskrivning om vår tid kommer i första hand vara digital, man kommer gräva i hårddiskar m.m för att finna svar). Såvida vi inte hinner utrota vår art eller planet innan dess d.v.s.. Konflikt och polarisering leder oss ingenstans, vi måste börja se andra människor som medmänniskor, som en del av vår "art", inte ur ett "vi-och-dom" perspektiv som många här förespråkar. Vi är fortfarande fast i ett tribalt stadie med våra nationer, vi lever egentligen bara i Järnåldern 2.0, men vi tycker oss vara så jävla avancerade. Människans dårskap.
Citera
2024-05-27, 23:39
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det är bara bland kärnväljare hos L, M och KD förtroendet sjunkit. Spelar absolut ingen roll för något valresultat eller på annat sätt, mer än att det går att göra en rubrik på.

Han är fortfarande den partiledare som har störst förtroende av alla vid sidan av statsministern och den förra statsministern.

Njae, det finns en stor skala väljare som är flytande nu mer, de som sakta kanske kunnat tänka sig rösta SD efter de sakta vänt kappan i små vindpustar. Där har du en stor skala som tvärvänder och tycker sig se att de hade rätt från första början. Det här kan ha snuvat SD från en avgörande andel röster.

Och off topic, men det måste väl vara betydligt fler som dör av värme!?

Edit, läste källorna. Men jo det är klart att fler indier dör av kyla, men svenskar måste ju oftare dö av värme ? Eller, fans det en svensk studie där också? Svårt att klicka siffer länkar i telefonen 😎
Senast redigerad av Core. 2024-05-27 kl. 23:43.
Citera
2024-05-27, 23:42
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutonBea
8klövern menar du? SD är bara en av de andra nu.

Vad yrar du om? SD är naturligtvis helt oskyldiga till att Sverige utvecklats till Mordor — och det begriper de flesta. Vi har facit, sju partier har satt oss i skiten, vad är det du inte fattar?
Citera
2024-05-27, 23:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Enligt Expressen har Förtroendet för SD ledaren gått ner dramatiskt.

Har vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp m a o? SD får inte tillåtas att bli stora i EU valet.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dramatiskt-tapp-for-akesson-har-skadats/

Dom kan byta ut Jimmie mot en lyktstolpe, jag ska ändå rösta på SD. De har lyft Sverige, om inte annat så retar det gallfeber på vänstern.
Citera
2024-05-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad yrar du om? SD är naturligtvis helt oskyldiga till att Sverige utvecklats till Mordor — och det begriper de flesta. Vi har facit, sju partier har satt oss i skiten, vad är det du inte fattar?

SD har varit ett av Sveriges mäktigaste partier i snart 20 år. Samtliga av dessa har blåa sidan med SD haft majoriteten i riksdagen.

SD är med i Bilderberggänget nu. Bara ett parti som de andra.
Citera
2024-05-27, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Högst tveksamt skulle jag säga. Trots en del sura miner och plikttrogna avståndstaganden vet M, L och KD mycket väl att deras regeringsinnehav står och faller med SD och Tidöavtalet, något de knappast kommer äventyra enbart på grund av att vänstern och en del medier gått upp i falsett över ett antal anonyma satirkonton på sociala medier och några plumpa kommentarer i SD:s fikarum.

Angående förtroendet för Åkesson så skulle SD ha ett problem om förtroendet minskade hos deras egna väljare, men så tycks ju inte vara fallet. Möjligtvis kan de tappa någon potentiell röst som innan drevet kunde ha gått till dem istället för just M, L eller KD, men det lär knappast handla om några större mängder.

Nja. S är ju villiga att kompromissa. Så dom har alla en väg till makten utan SD.
Citera
2024-05-27, 23:49
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultragainus
Nej, jag pratar i första hand om polariseringen som de provokationer SD skapar i den politiska miljön Svenskar mellan, där folk hela tiden får utstå personangrepp när man pratar om politik som inte faller SDs kommunikationsavdelning i smaken. Skulle man säga något kritisk om SD direkt som publik person på nätet har du ofta först en uthängning, antingen av en SD profil eller en av de som blivit "uteslutna" ur partiet, som följs upp av ungefär 50 SD-fejkkonton, 50 Ryss och Kina konto som fejkar SD-avsändare och en rad anonyma "Sverigevänner" som överöser en med förolämpningar.

Hur menar du att SD någonsin skulle kunna skapa någon typ av hemfrid i ett land när det är så man bedriver opinion? För varje person man angriper finns det en familj, släkt och vänner på sådär 20 personer som även de blir drabbade och får negativa associationer till SD, som i sin tur börjar yttra sig mot partiet och sen får utstå samma medel.

Mindre onödig polarisering i all ära, men det du beskriver kan förstås sägas om så gott som samtliga partier i Sverige och samtliga politiska håll och kanter. Det är inte direkt så att "publika personer på nätet" som uttalat sig positivt om SD fått utstå färre påhopp än de som kritiserat SD.

Och nej, jag påstår inte att det skulle vara okej att överösa folk med förolämpningar om man ogillar någons politiska åsikter, men om det är vad som bekymrar dig är problemet långt större än SD.
Citera
2024-05-27, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Naturligt att förtroendet minskar efter ett sådant här avslöjande, bevisat svart på vitt att SD använder sig av ohederliga och okonventionella politiska metoder. TV4 har gjort ett bra jobb med sin granskande journalistik, jag och många med mig är tacksamma.

Hur menar du att "vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp"? Det är väl SD som själva skjutit sig i benen genom att bedriva organiserad trollverksamhet?? Trots hemlighetsmakeriet blir till råga på allt tagna på bar gärning med det, uselt jobbat av SD.

Du och dina medelklassvänster vänner är dom många menar du? Etablerade media är dom största trollen
styrda av samma makt som i en diktatur. Putins trogna tror också gott om sin media som du gör om svensk.

Ta tex. Trump, om globalisterna hade accepterat honom hade inte median pumpat all påhittat skit och din bild av honom hade varit annorlunda än den du har nu.
Senast redigerad av Pelle000 2024-05-27 kl. 23:57.
Citera
2024-05-27, 23:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Och när resultatet kommer så är alla förvånade. Förutom alla som inte läser Sexpressen.
Citera
2024-05-27, 23:55
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Nja. S är ju villiga att kompromissa. Så dom har alla en väg till makten utan SD.

Jag tror att åtminstone M och KD inser att en stor del av deras väljare knappast skulle förbli deras väljare om de faktiskt valde att kroka arm med S.

Vad gäller L så har de svajat mellan blocken tidigare men jag tror att även de, eller åtminstone de flesta av dem, idag inser att det var ett misstag.

Den som lever får se hur som helst och inget är hugget i sten, men jag ser det som väldigt osannolikt att det nuvarande drevet mot SD skulle vara det som faktiskt får regeringssamarbetet på fall. Att vissa verkligen hoppas och önskar att så skulle vara fallet är en annan femma.
Citera
2024-05-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag tror att åtminstone M och KD inser att en stor del av deras väljare knappast skulle förbli deras väljare om de faktiskt valde att kroka arm med S.

Vad gäller L så har de svajat mellan blocken tidigare men jag tror att även de, eller åtminstone de flesta av dem, idag inser att det var ett misstag.

Den som lever får se hur som helst och inget är hugget i sten, men jag ser det som väldigt osannolikt att det nuvarande drevet mot SD skulle vara det som faktiskt får regeringssamarbetet på fall. Att vissa verkligen hoppas och önskar att så skulle vara fallet är en annan femma.

Sant, men inte heller stannar deras väljare om SD får ha kvar trollfabriken. Räcker ju med att L går över så förlorar det blocket.
Citera
2024-05-28, 00:11
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Sant, men inte heller stannar deras väljare om SD får ha kvar trollfabriken. Räcker ju med att L går över så förlorar det blocket.

Jag tror inte vi kommer att se någon väljarflykt från M, L eller KD på grund av vad SD gjort, eller inte gjort, på sociala medier. Att en del av deras väljare har fått ett lägre förtroende för Åkesson är inte samma sak som att de per automatik anser att nuvarande regeringssamarbete borde avvecklas och att man istället bör samarbeta med S.

När det kommer till kritan bottnar drevet helt enkelt inte en tillräckligt stor skandal, även om de som har allt att vinna på att slå in en kil mellan regeringsunderlagets olika parter gör sitt bästa för att påskina att så skulle vara fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in