2024-05-27, 16:40
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet420
Hur demokratiskt är ett val när alla partier vill vara med i EU. Hur fan ska man rösta ska man tänka om de kanske ändrar sig

Junilistan? Om de finns kvar
Citera
2024-05-27, 16:40
Medlem
Twitterturkens avatar
Ändå imponerade hur pass mycket de lyckas mjölka detta, det har gått snart en månad och det är fortsatt dagliga rubriker om en och samma nyhet.
Citera
2024-05-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Enligt Expressen har Förtroendet för SD ledaren gått ner dramatiskt.

Har vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp m a o? SD får inte tillåtas att bli stora i EU valet.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dramatiskt-tapp-for-akesson-har-skadats/

Det är väl hos M, KD och L-väljare som förtroendet minskat. Inte hos SD-väljare, så det påverkar inte deras valresultat.

Jag uppskattar starkt att Åkesson inte bad om ursäkt när han inte gjort något fel. Jag uppskattar också att han inte lät avskeda någon oskyldig stackare på kommunikationsavdelningen bara för att tillfredsställa media, L och M.

Men det här med utspring, Pommac, byta bord med varandra osv. var lite respektlöst mot M. Jag ser humorn i det och hade det bara varit TV 4 och Expo de hånat så hade jag tyckt det var helt OK. Men det går att se som respektlöst mot M och det var onödigt.

Hur som helst så återhämtar sig nog förtroendet snart. Det blir fler skjutningar och felskjutningar och våldtäkter och förnedringsrån. Och då glömmer nog väljarna bort att TV 4 gallskrek "Trollfabrik" inför EP-valet...
Citera
2024-05-27, 16:42
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Jag förstår inte undersökningen. De har frågat 1071 väljare och procentsiffran "förtroende" är väl "andel av de som tidigare röstat på denne" (eller är det väljarstöd?). Inte lyckats hitta själva undersökningen. "Verian", är det fd Sifo Kantar? Kryptiskt vad det egentligen är man mätt. Om man frågat dessa ca 1000 pers, bör statistiskt 200 av dem rösta SD, och nu vad ... "skulle de fortsatt göra det men har mindre förtroende" eller vad? // Korr, nej det måste vara av samtliga väljare...

Blev uppringd av en sån där undersökning en gång. När man inte svarade som förväntat bytte de formulär och ställde jättekonstiga frågor så att man tröttnade.

Avslöjandet, reaktionen och opinionsresultatet framstår som ett överenskommet och regisserat angrepp.

Men har inte Europa lite större problem än några anonyma konton?

Nu vill de som satte Europa i denna sits behålla makten.

Är det dags att knäppa dem på näsan?
Citera
2024-05-27, 16:44
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det är bara bland kärnväljare hos L, M och KD förtroendet sjunkit. Spelar absolut ingen roll för något valresultat eller på annat sätt, mer än att det går att göra en rubrik på.

Han är fortfarande den partiledare som har störst förtroende av alla vid sidan av statsministern och den förra statsministern.

Läs tabellen.

Åkesson ligger närmare Dadgostar och Ebba Bush, än Andersson och Kristersson som ligger i förtroendetoppen .

Dessutom : När sittande regeringspartners tappar förtroende mest av alla till Åkesson, så borde alarmklockorna gå av. Åkesson har skadat sittande regering
Sorry men den analysen ger jag inte mycket för.
Citera
2024-05-27, 16:47
Medlem
Tvärtom har det stärkts och soffliggare har vaknat för att rösta. Folk tycker att TV4 och hycklarna i de andra partierna bär sig illa åt istället för att beskriva hur vi ska rädda Sverige. SD står starkare än någonsin med en ledare som är tydlig med vad han vill.
Citera
2024-05-27, 16:50
Medlem
Fuckwindowss avatar
Dom går till SD vill bara en sak, och skiter helt i resten. Det är iaf min uppfattning.
Citera
2024-05-27, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Det är en idiotisk och onödig mätning " förtroende". Det visar något som inte har med opinionssiffror att göra i praktiken.

Samkör båda när de frågar, annars lägg ner skiten.

Nu har förtroendet enligt mätningen rasat för Jimmie
Då är det fel på mätningen
Så har det låtit sedan 2010
men vid positiva siffror , ja då är det bra mätning
Hur vill ni rånade sossar ha det
Citera
2024-05-27, 16:53
Medlem
Slottsherres avatar
Det märkligaste är väl ändå att den ryggradslöse medlöparen Kristersson inte tappat mer, med tanke på vilken ynklig figur han gjort efter avslöjandet av SD:s ljugfabrik.
Dom som redan röstar SD har inga problem med ryska metoder.
Senast redigerad av Slottsherre 2024-05-27 kl. 16:56.
Citera
2024-05-27, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Naturligt att förtroendet minskar efter ett sådant här avslöjande, bevisat svart på vitt att SD använder sig av ohederliga och okonventionella politiska metoder. TV4 har gjort ett bra jobb med sin granskande journalistik, jag och många med mig är tacksamma.

Hur menar du att "vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp"? Det är väl SD som själva skjutit sig i benen genom att bedriva organiserad trollverksamhet?? Trots hemlighetsmakeriet blir till råga på allt tagna på bar gärning med det, uselt jobbat av SD.

Bara att hoppas att TV4 blir fällda för att det använt intervjuer från MFP i sitt "reportage".
Alltså oerhört farligt för nationen när TV4 använder annat material taget ur sitt sammanhang.

Kanske till och med fängelse kan komma på tal med tanke på att TV4 är en fiende till nationen.

Alltså det måste dras in otroligt många utgivningstillstånd när såna griskukar och grisfittor som på tex. TV4 inte en kan dra en konsekvensanalys av deras bedrägliga beteende.

Alltså dödsstraff kanske inte är fel, TV4 bör avvecklas med tanke på deras ljug....
Citera
2024-05-27, 16:56
Medlem
Hirvis avatar
Jag kan ärligt säga att jag övervägt att rösta SD men att det blivit FÖR mycket bajs senaste tiden.
Så oseriöst.
Citera
2024-05-27, 16:56
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disques
Nu har förtroendet enligt mätningen rasat för Jimmie
Då är det fel på mätningen
Så har det låtit sedan 2010
men vid positiva siffror , ja då är det bra mätning
Hur vill ni rånade sossar ha det
Ursäkta ordvalet då du inte fattade ett ord av mitt inlägg, men #@$#@ om din replik till mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in