2025-07-03, 22:01
Medlem
Sladdarens avatar
Thaikyckling spett i olika marinader eller kryddning och sweetchili- thai- chili -peanut -sauce Allt i ett liksom

Serveras med nudelwok eller riswok
Senast redigerad av Sladdaren 2025-07-03 kl. 22:03.
Citera
2025-07-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Det ska inte brinna när du grillar. Bara lite först, du ska vänta tills det är en bädd av glödande kol. Du behöver inte mycket tändvätska.

Jag gav upp, gick in och slängde de på stekpannan. Gick ut för att checka av och glöden var perfekt.
Så tålamodet är det som missats.. tar en bra stund..
Citera
2025-07-03, 23:03
Att grilla en sommarkväll vid stranden kan vara riktigt trevligt, däremot att grilla hemma några meter från ett kök som gör maten 100 gånger bättre känns helt meningslöst.
Citera
2025-07-04, 10:40
Medlem
Grilla är smidigt och gott. Grisar dessutom inte ner köket hehe. Man får en speciell smak som är svårt att få till utan en grill.

Nyss testat att grilla med charcoal snake och gjort egen pulled pork på det sättet. Svårslagen smak.
Citera
2025-07-04, 15:54
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Jag måste säga att jag är djupt besviken på detta med grillning och all överhype som råder kring detta. För det första, köttet blir inte goda utan tvärtom sämre tillagat än på spisen vid stekning. Sen smakar det tändvätska och en jäkla massa städande och pillande. Tar extremt mycket tid i anspråk och resultatet är bajs.

Grillning går bra för korv med bröd, men inte med kött.

Varför är grillning så överskattat?
Jodå det gör det visst! Bara för att du inte kan grilla kött, din lilla ryska svartskalle!

Smakar det tändvätska har du ju för mycket tändvätska! Man ska inte ha tändvätska alls!
Citera
2025-07-05, 11:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Jodå det gör det visst! Bara för att du inte kan grilla kött, din lilla ryska svartskalle!

Smakar det tändvätska har du ju för mycket tändvätska! Man ska inte ha tändvätska alls!
Är alltid fascinerad att det kommer folk som berättar jag kan inte grilla, och sen försöker inbilla sig ingen kan.
Eller som en sade att det var tradition för svensken och grilla, och det måste man ju undra hur man kommer fram till detta och med tanke grilla i en hel del andra länder är extremt mycket mer frekvent.

Det är en sak som en del svenskar har, och det är att dom äter typ samma grillrätt varje gång och sen försöker dom säga slutet på grillsäsongen att det är skönt det är över.
Men ingen är förvånad över det och om man äter en eller ett fåtal grillrätter.

Jag misstänker de som gör dessa trådar är svårt avundsjuka, för det som skriver tyder inte på något annat.
Och grilla gör så extremt mycket mat betydligt godare(Ja, under förutsättningen man kan laga mat och grilla.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in